۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جاوا ۸ هنوز غالب است، اما موج جاوا ۱۷ در راه است – نظرسنجی

بیش از یک سوم توسعه دهندگان حرفه ای جاوا که توسط Perforce JRebel مورد بررسی قرار گرفتند، از نسخه هشت ساله جاوا برای برنامه اصلی خود استفاده می کردند.

بیش از یک سوم توسعه دهندگان حرفه ای جاوا که توسط Perforce JRebel مورد بررسی قرار گرفتند، از نسخه هشت ساله جاوا برای برنامه اصلی خود استفاده می کردند.

با وجود ورود نزدیک به هشت سال پیش، Java 8 همچنان پرمصرف‌ترین نسخه جاوا در میان کاربرانی است که در نظرسنجی اخیر شرکت نرم‌افزار Perforce شرکت کرده‌اند. با این حال، این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از فروشگاه‌ها برنامه‌هایی برای ارتقا به جاوا ۱۷ بسیار جدیدتر دارند.

در پاسخ به این سوال که کدام زبان برنامه نویسی JDK (کیت توسعه جاوا) در برنامه اصلی خود استفاده می شود، ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی تحت حمایت پرفورس به جاوا ۸ پاسخ دادند. رتبه دوم جاوا ۱۱ بود که توسط ۲۹ درصد از شرکت کنندگان مورد استفاده قرار گرفت. . نتایج نظرسنجی از ۸۷۶ متخصص توسعه جاوا که از اکتبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ انجام شد، این هفته در گزارش بهره وری برنامه نویس جاوا ۲۰۲۲.

4 مدل برای افزایش مجوزهای دسترسی در مواقع اضطراری

هر دو جاوا ۸ (منتشر شده در مارس ۲۰۱۴) و جاوا ۱۱ (منتشر شده در سپتامبر ۲۰۱۸) نسخه های پشتیبانی بلندمدت (LTS) هستند که چندین سال از اوراکل پشتیبانی محصول دریافت می کنند. نسخه‌های غیر LTS، مانند جاوا ۹، جاوا ۱۰، و جاوا ۱۲ تا جاوا ۱۵، تنها شش ماه از Oracle پشتیبانی می‌کنند.

پس از جاوا ۸ و جاوا ۱۱ در استفاده از جاوا ۱۲ یا جدیدتر (۱۲%)، Kotlin (8%)، Groovy (6%)، جاوا ۷ یا قدیمی تر (۵%) و Scala (3%) بودند. در میان پاسخ‌دهندگان نظرسنجی که از برنامه‌های ارتقای سازمان خود اطلاع داشتند، ۳۷٪ برنامه داشتند تا ظرف شش ماه آینده به JDK 17، نسخه LTS منتشر شده در سپتامبر ارتقا دهند. ۲۵ درصد دیگر قصد دارند ظرف ۶ تا ۱۲ ماه آینده به JDK 17 ارتقا دهند. JDK 18، یک نسخه غیر LTS، در تاریخ ۲۲ مارس عرضه می شود.

MuleSoft از کیت توسعه سیاست برای دروازه API رونمایی کرد

گزارش بهره‌وری توسعه‌دهنده جاوا ۲۰۲۲ با برند JRebel بر فناوری‌های جاوا و رویکردهای فعلی برای توسعه برنامه‌های کاربردی جاوا تمرکز دارد. JRebel یک ابزار توسعه جاوا است که توسط Perforce توسعه یافته است. در یافته های دیگر در نظرسنجی:

  • در پاسخ به این سوال که چه عواملی بر تصمیم برای ارتقاء نسخه‌های JDK تأثیر می‌گذارند، نسخه‌ای که وضعیت LTS دارد، بالاترین فاکتور ذکر شده (۲۵%)، پس از آن امنیت (۲۳%) و عملکرد (۲۰%) بود.
  • توزیع جاوا Oracle با استفاده از ۳۶% و پس از آن ۲۷% با استفاده از OpenJDK Java عمومی، محبوب ترین بود.
  • سرویس‌های ریز به عنوان رایج‌ترین معماری برای برنامه‌های جاوای کاربران، با ۳۲ درصد استفاده از آن، و پس از آن ۲۲ درصد از برنامه‌های یکپارچه استفاده می‌کنند.
  • Docker رایج ترین پلت فرم ماشین مجازی برای استفاده با برنامه های جاوا بود که ۴۱% از آن استفاده می کردند. ۲۶ درصد از پاسخ دهندگان از Kubernetes استفاده کردند و پس از آن VMware با ۱۶ درصد قرار گرفت.
  • سرویس‌های وب آمازون با ۳۱% پرکاربردترین پلتفرم PaaS بودند، پس از آن هیچ ارائه‌دهنده PaaS با ۲۴% و مایکروسافت آژور با ۱۴% قرار داشتند.
  • Apache Tomcat محبوب‌ترین سرور برنامه جاوا بود که با ۴۸% استفاده می‌شد و پس از آن JBoss/Wildfly با ۱۵% استفاده می‌شد.
  • JetBrains IntelliJ با ۴۸% محبوب‌ترین IDE جاوا بود، پس از آن Eclipse با ۲۴% و Visual Studio Code با ۱۸% قرار داشتند.
OLTP چیست؟ ستون فقرات تجارت الکترونیک