۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

کامپایلرهای GraalVM ممکن است به جاوا بیایند

Project Galahad فناوری‌های GraalVM مرتبط با جاوا را برای انکوباسیون احتمالی در جاوا به جامعه OpenJDK کمک می‌کند، با شروع فناوری کامپایلر JIT و AOT GraalVM.

Project Galahad فناوری‌های GraalVM مرتبط با جاوا را برای انکوباسیون احتمالی در جاوا به جامعه OpenJDK کمک می‌کند، با شروع فناوری کامپایلر JIT و AOT GraalVM.

برنامه‌ها برای هماهنگی بیشتر توسعه جاوا استاندارد با GraalVM، یک JDK (کیت توسعه جاوا) با کارایی بالا که توسط Oracle توسعه یافته است، پیش می‌روند.

نسخه اصلی جاوا می‌تواند فناوری جاوا GraalVM را تحت یک پیشنهاد OpenJDK تحت رهبری Oracle با نام پروژه گالاهاد. Project Galahad خواستار تمرکز اولیه بر روی کمک به آخرین نسخه کامپایلر GraalVM JIT (فقط به موقع) و ادغام آن به عنوان جایگزینی برای کامپایلر JIT موجود در جاوا HotSpot VM است. مراحل بعدی کامپایل AOT (پیش از زمان) GraalVM را به ارمغان می آورد تا کامپایلر جدید JIT را فوراً در شروع JVM در دسترس قرار دهد و از تداخل با استفاده از پشته برنامه و پروفایل اجرا جلوگیری کند.

مقدمه tRPC: TypeScript یکپارچه و تمام پشته

Oracle در اکتبر موافقت کرد که کد GraalVM Community Edition را به جامعه OpenJDK کمک کند تا توسعه فناوری‌های Graal خود را با خود جاوا هماهنگ کند. هدف از این حرکت حذف موانع از جمله تفاوت در زمان‌بندی انتشار، ویژگی‌ها و فرآیندهای توسعه بود.

GraalVM یک توزیع JDK با کارایی بالا است که برای جاوا و سایر زبان‌های JVM نوشته شده است. همچنین شامل زمان اجرا برای جاوا اسکریپت، پایتون و زبان های دیگر است که امکان ترکیب چندین زبان را در یک برنامه واحد فراهم می کند. پشتیبانی از Native Image آن، کامپایل کردن زودهنگام کد جاوا را در یک فایل اجرایی مستقل بومی یا یک کتابخانه مشترک بومی امکان پذیر می کند. با این حال، Project Galahad شامل ادغام کامپایلر کد بایت کد به ماشین Graal و کامپایلر منبع به بایت کد جاواک نمی شود.

Wasmer’s WCGI WebAssembly و CGI را جفت می کند

فناوری تصویر بومی GraalVM به عنوان یک AOT عمومی ارائه خواهد شد فناوری برای برنامه های جاوا، به عنوان بخشی از پروژه Galahad. Project Galahad توجه زیادی به Project Leyden خواهد کرد، تلاشی برای بهبود زمان راه اندازی جاوا، و ردیابی مشخصات Project Leyden در حین تکامل.

Project Galahad با یک شبیه‌سازی از نسخه اصلی JDK، JDK 20، شروع می‌شود و نسخه‌های اصلی را در آینده دنبال می‌کند. این برنامه ها خواستار ادغام تدریجی فناوری های GraalVM مرتبط با جاوا از مخزن Graal در کلون JDK 20 هستند. این ممکن است شامل مخازن جانبی برای آزمایش باشد. Project Galahad در طول زمان در مجموعه ای از پیشنهادهای بهبود جاوا ارائه خواهد شد که احتمالاً چندین نسخه منتشر شده را در بر می گیرد.

آنچه توسعه دهندگان ارشد می دانند

JDK 20، که در حال حاضر در مرحله افزایشی است، در ماه مارس قرار دارد.