۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ارتقای Big Next.js دارای کامپایلر Rust جدید، پشتیبانی از ماژول‌های ES است

ساخت‌های سریع‌تر و قابلیت‌های میان‌افزار جدید نیز در نسخه 12 چارچوب وب برجسته شده‌اند.

ساخت‌های سریع‌تر و قابلیت‌های میان‌افزار جدید نیز در نسخه ۱۲ چارچوب وب برجسته شده‌اند.

Next.js 12، آخرین نسخه چارچوب توسعه وب Vercel برای ساخت برنامه‌های React، ساخت‌های سریع‌تر را از طریق یک کامپایلر جدید Rust به همراه ماژول‌های بومی ES برای جاوا اسکریپت برجسته می‌کند.

نسخه ۱۲ که توسط Vercel به‌عنوان بزرگ‌ترین نسخه Next.js تا کنون معرفی شد، در ۲۶ اکتبر معرفی شد. کامپایلر Rust در نسخه بر روی

برنامه‌نویسان می‌توانند با اجرای: npm i next@latest

به Next.js 12 به‌روزرسانی کنند

بهبودهای دیگر در Next.js 12:

  • ماژول‌های ES پشتیبانی می‌شوند و یک سیستم ماژول استاندارد و رسمی را به جاوا اسکریپت می‌آورند. بسته‌های کوچک‌تر و بسته‌های جاوا اسکریپت برای تجربه کاربری بهتر فعال هستند. در Next.js 11، پشتیبانی آزمایشی برای ماژول‌های ES بر ماژول‌های CommonJS اولویت‌بندی شد. نسخه ۱۲ آن را پیش فرض می کند. همچنین، پشتیبانی آزمایشی برای وارد کردن ماژول‌های ES از طریق URL‌ها ارائه می‌شود.
  • معرفی قابلیت‌های میان‌افزار توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا از کد بر روی پیکربندی استفاده کنند. توسعه دهندگان می توانند قبل از تکمیل درخواست، کد را اجرا کنند. از میان‌افزار می‌توان برای هر چیزی که منطق مجموعه‌ای از صفحات را به اشتراک می‌گذارد، از جمله احراز هویت، محافظت از ربات، تغییر مسیرها و بازنویسی‌ها، تجزیه و تحلیل سمت سرور، و سایر عملکردها استفاده کرد.
  • با پشتیبانی از React 18، ویژگی‌هایی مانند Suspense، دسته‌ای خودکار به‌روزرسانی‌ها، و APIهایی مانند startTransition تحت یک پرچم آزمایشی پشتیبانی می‌شوند، همانطور که یک API جریان جدید برای ارائه سرور با پشتیبانی از React.lazy.
  • React Server Components که اکنون در مرحله آلفا پشتیبانی می‌شود، رندر کردن همه چیز، از جمله خود مؤلفه‌ها را در سرور فعال می‌کند. با مؤلفه‌های سرور، نیازی به جاوا اسکریپت سمت سرویس گیرنده نیست، که باعث می‌شود رندر صفحه سریع‌تر شود و تجربه کاربر از برنامه‌ها بهبود یابد.
  • API بهینه سازی تصویر داخلی اکنون از تصاویر AVIF پشتیبانی می کند و ۲۰٪ تصاویر کوچکتر را در مقایسه با WebP امکان پذیر می کند. این ویژگی اکنون در حالت انتخاب است.
  • خزنده‌های وب، یا ربات‌های جستجو، به‌طور خودکار صفحات ISR (بازسازی استاتیک افزایشی) را با استفاده از 'fallback: true' ارائه می‌کنند.
  • با ردیابی فایل خروجی، Next.js به‌طور خودکار فایل‌های مورد نیاز هر صفحه و مسیر API را ردیابی می‌کند.
  • Fast Refresh اکنون از اتصال WebSocket به جای اتصال EventSource استفاده می کند.
توسعه دهندگان Rust نگران پیچیدگی، استفاده کم هستند