۲۷ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

استاندارد جاوا اسکریپت ECMAScript 2024 تایید شده است

مشخصات ECMAScript 2024 شامل یک ویژگی جدید برای انتقال ArrayBuffers و قابلیت های پیشرفته برای کار با مجموعه رشته ها و ساخت وعده ها است.

مشخصات ECMAScript 2024 شامل یک ویژگی جدید برای انتقال ArrayBuffers و قابلیت های پیشرفته برای کار با مجموعه رشته ها و ساخت وعده ها است.

ECMAScript 2024، آخرین نسخه ECMA International استاندارد برای جاوا اسکریپت، به طور رسمی تایید شده است ، با ویژگی هایی از جمله انتقال ArrayBuffer و قابلیت های پیشرفته برای کار با مجموعه رشته ها.

مشخصات ECMAScript 2024 که عموماً با نام ECMA-262 نیز شناخته می‌شود، در ۲۶ ژوئن تایید شد. از جمله امکانات اضافه شده برای تغییر اندازه و انتقال ArrayBuffers و SharedArrayBuffers است. ArrayBuffers قبلاً مدیریت داده های باینری را در حافظه فعال کرده بودند. ویژگی جدید سازنده‌های ArrayBuffer را گسترش می‌دهد تا حداکثر طول بیشتری بگیرند که امکان رشد در محل و کوچک شدن بافرها را فراهم می‌کند. SharedArrayBuffer همچنین برای گرفتن حداکثر طول اضافی که امکان رشد در محل را فراهم می کند، تمدید شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های مشخص شده در ECMAScript 2024 افزودن یک پرچم RegExp/v برای ایجاد RexExps با ویژگی‌های پیشرفته‌تر برای کار با مجموعه‌ای از رشته‌ها است. همچنین روش آسان Promise.withResolvers برای ساخت وعده‌ها معرفی شد. Promise.withResolvers به عنوان مکانیزمی برای مدیریت عملیات ناهمزمان این ویژگی یک روش ثابت، معروف به withResolvers را به سازنده Promise اضافه می‌کند، که یک وعده را همراه با توابع رزولوشن و رد آن به راحتی در معرض نمایش قرار می‌دهد. در همین حال، روش‌های Object.groupBy و Map.groupBy ECMAScript 2024 برای جمع‌آوری داده‌ها هستند. و روش Atomics.waitAsync برای انتظار ناهمزمان برای تغییر در حافظه مشترک است. این قابلیت در درجه اول برای استفاده در عواملی است که مجاز به مسدود کردن نیستند. ECMAScript 2024 همچنین روش‌های String.prototype.isWellFormed و String.prototype.toWellFormed را برای بررسی و اطمینان از اینکه رشته‌ها فقط حاوی یونیکد.

علاوه بر اینکه ECMAScript مبتنی بر جاوا اسکریپت است، همچنین بر اساس JScript مایکروسافت است که به عنوان یک گویش قدیمی استاندارد ECMAScript توصیف می شود. برخی از ویژگی‌هایی که به ECMAScript 2024 راه پیدا نکردند، همچنان رقیب ECMAScript 2025 در سال آینده هستند. اینها عبارتند از گروه‌های ضبط با نام تکراری، برای تکرار گروه‌های ضبط regex، و روشهای جدید Set در جاوا اسکریپت،  برای افزودن روشهایی مانند union و تقاطع به کلاس Set داخلی جاوا اسکریپت. مشخصات ECMAScript 2023 روشهای ارائه شده در سال گذشته برای جستجو و تغییر آرایه ها و WeakMap API را گسترش داد. p>