۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بررسی تایپ بهتر و موارد بیشتر در Deno 1.24

آخرین نسخه رقیب Node.js دارای عملکرد ترانسپایلر بهبود یافته، بررسی هوشمندتر نوع، و پشتیبانی از اشکال زدایی و مدیریت خطاهای بازگشتی است.

آخرین نسخه رقیب Node.js دارای عملکرد ترانسپایلر بهبود یافته، بررسی هوشمندتر نوع، و پشتیبانی از اشکال زدایی و مدیریت خطاهای بازگشتی است.

به گفته طرفداران،

ارتقای اخیر به Deno، JavaScript و TypeScript زمان اجرا به عنوان رقیب Node.js، عملکرد را برای ترجمه، بررسی نوع و موارد دیگر بهبود می بخشد. .

قبل از انتشار Deno 1.24، زمانی که پرچم --check مشخص شد، Deno به صورت داخلی کد TypeScript را با استفاده از کامپایلر TypeScript به جاوا اسکریپت تبدیل کرد. در غیر این صورت، از swc، یک پلتفرم مبتنی بر Rust برای وب استفاده کرد. اکنون، تمام انتشار از طریق swc انجام می شود که به طور قابل توجهی سریعتر است. به لطف بازسازهای معماری، انتشار دیگر با deno check اتفاق نمی افتد و حافظه پنهان مورد استفاده برای ذخیره جاوا اسکریپت منتشر شده بهبود یافته است. همچنین، اگر Deno قبلاً برخی از کدها را تایپ کرده باشد، در مورد بررسی نکردن تایپ هوشمندتر عمل می کند.

مهارت های جاوا اسکریپت، جاوا و پایتون بیشترین تقاضا را دارد

این فهرست از ویژگی‌ها و ارتقاءهای جدید باید عملکرد قابل توجهی را بهبود بخشد، اما نتایج بسته به پایگاه کد متفاوت خواهد بود.

ویژگی های جدید و پشتیبانی بیشتر در Deno 1.24

ویژگی‌های اضافی و پشتیبانی در به‌روزرسانی نسخه ۲۱ جولای شامل موارد زیر است:

  • پشتیبانی برای رویداد unhandledrejection اضافه شده است ، که برای اشکال‌زدایی و مدیریت خطاهای برگشتی برای موقعیت‌های غیرمنتظره مفید است.
  • رویداد قبل از بارگیری نیز اکنون پشتیبانی می‌شود، به یک صفحه وب اجازه می دهد تا یک گفتگوی تأیید را راه اندازی کند و از کاربر بپرسد که آیا می خواهد صفحه ای را ترک کند یا خیر. در صورت تایید، مرورگر به صفحه جدید هدایت می شود.
  • یک import.meta.resolve() API اجازه می دهد تا مشخص کننده های مربوط به ماژول فعلی را حل کند.
  • عملکرد برای رابط عملکرد خارجی ناپایدار بهبود یافته است.
  • پشتیبانی از واردات خودکار در ویرایشگر برای پروتکل سرور زبان بهبود یافته است.
  • API فرعی ناپایدار بهبود یافته است. یک ارتقاء شامل تغییر در انواع استریم های stdio است. به‌جای انواع پیچیده عمومی که توصیف می‌کنند کدام جریان‌ها در دسترس هستند، اکنون اینها جریان‌های ساده و همیشه در دسترس هستند.
  • بسط متغیر در ماژول استاندارد dotenv فعال شده است.

برنامه‌نویسانی که قبلاً از Deno استفاده می‌کنند می‌توانند با اجرای: deno upgrade به آخرین نسخه ارتقا دهند. وب‌سایت Deno شامل دستورالعمل‌ها و روش‌های اضافی برای نصب زمان اجرا Deno است.