۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جعبه ابزار جاوا اسکریپت Bun 1.1 از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کند

Bun 1.1 همچنین دارای به روز رسانی سرعت و قابلیت اطمینان و بهبود سازگاری Node.js است.

Bun 1.1 همچنین دارای به روز رسانی سرعت و قابلیت اطمینان و بهبود سازگاری Node.js است.

Bun 1.1، آخرین نسخه Bun Toolkit و جایگزین Node.js برای ساخت، آزمایش و اجرای جاوا اسکریپت و TypeScript، اکنون از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کند. آخرین نسخه همچنین با Node.js سازگارتر است.

۱ آوریل اعلام شد و به عنوان یک “به‌روزرسانی بزرگ” توصیف شد، Bun 1.1 گفته می‌شود سریعتر و قابل اطمینان تر از نسخه های قبلی، با رفع بسیاری از اشکالات. Bun اکنون از ویندوز ۱۰ و بالاتر پشتیبانی می کند و زمان اجرا را در دسترس توسعه دهندگان ویندوز قرار می دهد. همه چیز از زمان اجرا Bun گرفته تا اجراکننده آزمایشی، کنترل کننده بسته و باندلر در ویندوز کار می کند.

Bun که به عنوان جایگزینی برای Node.js در نظر گرفته شده است، اکنون از APIهای مشتری node:http2 برای درخواست‌های HTTP2 خروجی پشتیبانی می‌کند. با این حال، کار برای سرور HTTP2 ادامه دارد. توسعه دهندگان اکنون می توانند پیام های IPC را بین Bun و Node با استفاده از گزینه ipc ارسال کنند.

توسعه دهندگان Bun همچنین یک کش قابل آدرس دهی محتوا برای فایل های بزرگتر از ۵۰ کیلوبایت پیاده سازی کرده اند، که از سربار عملکرد انتقال مکرر همان فایل ها جلوگیری می کند. ابزارهای خط فرمان مانند tsc تا دو برابر سریعتر در Bun 1.1 اجرا می شوند. Bun همچنین اکنون به عنوان یک پوسته کراس پلتفرم شبیه به Bash و همچنین در ویندوز کار می کند. در همین حال، یک Semver API جدید برای تجزیه و مرتب‌سازی رشته‌های semver ارائه می‌شود.

علاوه بر این، WebSocket در Bun 1.1 پایدار است و مجموعه تست انطباق Autobahn را پشت سر می گذارد. مشتری Websocket برای استفاده در تولید قابل اعتمادتر است. Bun اکنون از APIهای زمان‌بندی کاربر از جمله پشتیبانی می‌کند. APIهایی مانند performance.mark() و performance.measure(). این برای اندازه گیری عملکرد برنامه مفید است.

Bun همچنین اکنون از تمسخر ماژول با قابلیت تمسخر ماژول‌های ESM و CommonJS پشتیبانی می‌کند. نسخه l.1 پشتیبانی داخلی را برای موتور زبان C SQLite اضافه می کند که موتور پایگاه داده SQL را پیاده سازی می کند. یک پایگاه داده SQLite را می توان با استفاده از نحو import وارد کرد.

دستورالعمل‌های نصب Bun را می‌توانید در وب‌سایت پروژه پیدا کنید.