۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مدیر عامل Vercel: استقرار باید آنی باشد

مدیر عامل و بنیانگذار Vercel، Guillermo Rauch در مورد تلاش شرکت خود برای ارائه گردش کار ساده، استقرار مداوم، چارچوب های بهینه و مقیاس بی نهایت برای هر توسعه دهنده صحبت می کند.

مدیر عامل و بنیانگذار Vercel، Guillermo Rauch در مورد تلاش شرکت خود برای ارائه گردش کار ساده، استقرار مداوم، چارچوب های بهینه و مقیاس بی نهایت برای هر توسعه دهنده صحبت می کند.

Guillermo Rauch مدیر عامل و بنیانگذار Vercel است، یک شرکت زیرساخت ابری که قابلیت‌های استقرار پیشرفته را برای front-end ارائه می‌کند. توابع جاوا اسکریپت، لبه و بدون سرور. Vercel نوعی لایه جدید در بالای پلتفرم‌های ابری است که بسیاری از کارهای استقرار برنامه‌ها را که قبلاً با دست انجام می‌شد را خودکار می‌کند (که بیشتر آنها تحت عنوان “devops” قرار می‌گرفتند).

Rauch یکی از شرکت‌کنندگان قدیمی جاوا اسکریپت منبع باز است و همچنین MooTools و مونگوس. من این فرصت را پیدا کردم که با او در مورد برخی از زمینه هایی که Vercel در حال شکستن است، از جمله ساده سازی زیرساخت ها و ساده کردن گردش کار برای توسعه دهندگان صحبت کنم. راوخ همچنین بینش خود را در مورد راه اندازی یک استارتاپ موفق و نحوه رویکرد به بودجه به اشتراک گذاشت.

متیو تایسون: صحبت کردن با شما هیجان انگیز است. من از زمان MooTools مدت زیادی است که از کار شما آگاه هستم. چگونه شروع به کدنویسی کردید؟

گیلرمو راخ: زمانی که ۱۰ ساله بودم و در حومه بوئنوس آیرس، آرژانتین بزرگ شدم، کدنویسی را شروع کردم. ما اولین کامپیوترمان را در خانه گرفتیم، که درهای یک وب جهانی را باز کرد و بسیاری از کارهای زندگی من، از جمله آنچه در Vercel می‌سازیم، شکل داد.

من بسیاری از شروع‌های نادرست را پشت سر گذاشتم: Visual Basic، DJGPP برای C/C++ در ویندوز، کامپایلرهای Borland. زمانی که به لینوکس رفتم، برنامه نویسی واقعاً برای من شروع به کار کرد. منبع باز درها را برای من به سمت یک محیط توسعه‌دهنده‌تر و مبتدی‌تر باز کرد.

مهمتر از همه، من توانستم انجمن را پیدا کنم. من در گروه های توسعه لینوکس محلی و همچنین انجمن های آنلاین و اتاق های IRC دوستانی پیدا کردم. آن افراد، که بسیاری از آنها ناشناس هستند، تأثیر فوق العاده ای در سفر من داشتند.

تایسون: آه بله، من کامپایلرهای Borland را به یاد دارم! چگونه از گروه های کاربری لینوکس به مدیریت Vercel مهاجرت کردید؟ آیا این یک تصمیم آگاهانه بود؟ “من می خواهم استارت آپ ها را راه اندازی کنم!”؟

Rauch: زمانی که من در حال یادگیری کدنویسی بودم، منبع باز هنوز آنقدری را که در دهه گذشته دیده بود به دست نیاورده بود.

امروزه، زیرساخت جهانی است و توسعه دهندگان به دنبال راه اندازی زیرساخت نیستند، بلکه به دنبال تقویت آن هستند. تکامل منبع باز نیز به جای لایه زیرساخت به سمت چارچوب هایی که لایه برنامه را تقویت می کنند تغییر کرده است. لینوکس به جزییات پیاده سازی آنچه زیرساخت ما را ممکن می کند تبدیل شده است. طرز فکر توسعه‌دهنده به سمت «من سهولت استفاده می‌خواهم» تغییر کرده است.

برای استارت‌آپ‌هایی که با سرعت بالا کار می‌کنند، به این ترتیب می‌توانند نرم‌افزار را مقیاس‌بندی کنند و به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند. منبع باز اساساً برای وب بهتر است زیرا جهان سریعتر از همیشه در حال پذیرش و ایجاد فناوری های جدید است.

تایسون: بله، سرعت تغییر شگفت‌آور است.

Vercel به عنوان “جریان کاری برای وب مدرن” توصیف شده است. چه زمانی یک توسعه دهنده باید به فکر دیدن Vercel باشد؟ در چه شرایطی باید فکر کنند، “خوب، تیم می تواند از Vercel برای رفع این نیاز استفاده کند.”

Rauch: ما شاهد آغاز دوران جدیدی هستیم که در آن توسعه‌دهندگان فرانت‌اند می‌توانند به زیرساخت‌های ابری جهانی و تقریباً بی‌نهایت مقیاس‌پذیر با پیکربندی صفر و بدون توسعه کار خود خدمت کنند.

نکات برجسته از نظرسنجی توسعه دهندگان جنگو 2024

اولین نقطه تماس با Vercel زمانی شروع می شود که می خواهید پیشرفت برنامه Next.js (یا Svelte/SvelteKit یا Vue/Nuxt و غیره) خود را با جهان به اشتراک بگذارید. می‌توانید به‌محض شروع توسعه برنامه‌تان را در فضای ابری شروع کنید و به‌محض شروع به توسعه آن، فوراً با هر کسی در جهان به اشتراک بگذارید/به آن دسترسی پیدا کنید.

نه تنها شاهد ساده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم، بلکه مردم دائماً تغییرات خود را با برنامه‌های زنده «همگام‌سازی» می‌کنند. درست مانند آنچه Dropbox و Figma برای بهره وری و طراحی انجام دادند، ما برای توسعه انجام می دهیم.

تایسون: ایده تغییرات برنامه «همگام‌سازی زنده» گام بزرگی به سوی ایده‌آل و نوید تحویل مداوم است. تصور می‌کنم تیم‌ها با بهره‌مندی از چیزهایی مانند یافتن باگ‌های نزدیک‌تر به منبع خود، شاهد بهبود کامل در چرخه عمر برنامه‌ها هستند.

Rauch: ما در حال تلاش برای دموکراتیزه کردن بهترین شیوه‌هایی هستیم که توسط غول‌های وب کشف و توسعه یافته‌اند. شرکت‌هایی مانند Google و Meta بر توانایی ساده‌سازی گردش‌های کاری تسلط دارند، جایی که ساخت‌ها آنی هستند، چارچوب‌ها بهینه شده‌اند، توسط تیم‌های چارچوب اختصاصی نگهداری می‌شوند، و توسعه‌دهندگان در monorepos بزرگ با میلیاردها خط کد کار می‌کنند.

ما با Vercel قدرت این گردش‌های کاری ساده را به هر برنامه‌نویس، تیم یا شرکتی می‌دهیم.

تایسون: تیم ورسل در چه زمینه‌هایی هستند؟ حوزه های بزرگ تحقیق و توسعه در حال حاضر؟

Rauch: ما امسال در سه زمینه کلیدی تلاش می کنیم. اول، هر کاری که ما در اطراف انجام می‌دهیم – در درجه اول با همکاری شرکا – بر تلاش برای رساندن داده‌ها به لبه در ایجاد این رویکرد جهانی فوری برای توسعه متمرکز است.

دوم، با Turborepo، ما ابزاری را به مشتریان ارائه می‌دهیم که به میلیاردها خط کد از پایه‌های کد فرانت‌اند مقیاس می‌رسد و مفهوم monorepos را به همه مشتریان خود دموکراتیک می‌کنیم.

و سوم حذف کامل ارائه یک محیط توسعه است که توسعه را آنی، بلادرنگ و متمرکز بر مرورگر می کند. Next.js Live یک جزء کلیدی این فشار است.

تایسون: آیا همگام شدن با سرعت حیرت‌انگیز تکامل فناوری پیشرفته یک چالش بزرگ است؟

Rauch: ما Vercel را ساختیم تا گردش‌های کاری توسعه آهسته و ناپیوسته را حل کند و در عوض کل گردش کار توسعه و استقرار را در یک فرآیند واحد ادغام کند. هدف ما این است که زمان تولید محصولات نوآورانه و راه اندازی ایده های جدید توسط مشتریانمان را به شدت کاهش دهیم.

به همین دلیل است که تمرکز ما بر این است که از چالش‌هایی که ممکن است برای توسعه‌دهندگان فرانت‌اند پیش بیاید جلوتر باشیم و اطمینان حاصل کنیم که دائماً زیرساخت‌هایی را ایجاد می‌کنیم که آنها برای ایجاد بهترین تجربه‌های وب برای مشتریانشان نیاز دارند.

با ارائه SDK برای توسعه دهندگان برای وب، ما دائماً سرعت نوآوری در اکوسیستم جلویی را کنترل می کنیم. ما این کار را در حالی انجام می‌دهیم که انعطاف‌پذیر می‌مانیم و از تمام فناوری‌های جدیدی که به بازار می‌آیند استقبال می‌کنیم. وظیفه ما ساده کردن این سرعت تکامل و بسته بندی آن برای مشتریانمان به روشی قابل مصرف است.

تایسون: آیا فکر می‌کنید این نوع قابلیت‌ها به پشته‌های دیگر نیز گسترش خواهند یافت؟ آیا در آینده شاهد مدیریت ورسل با برنامه های جاوا/بهار خواهیم بود؟

Rauch: ما بر روی اجازه دادن به پشته سنتی‌تر برای مدرن‌سازی و در عین حال افزایش سرعت لایه جلویی تمرکز کرده‌ایم. Vercel تجربه توسعه‌دهنده را در لبه تقویت می‌کند – به آنها اجازه می‌دهد سریع‌تر حرکت کنند و یک برنامه وب سریع‌تر بسازند – همه اینها در حالی که داده‌ها را از سرویس‌های back-end می‌آورد. این دقیقاً همان چیزی است که به ما امکان می‌دهد تا با سرعت زیادی در سازمان حرکت کنیم. مشتریان نیازی به پورت بک انتهای به Vercel ندارند. بیشترین کاری که از آنها خواسته ایم این است که یکپارچه را جدا کنند.

نحوه رسیدگی به خطاهای جاوا و پاکسازی بدون نهایی کردن

چیزی که ما متوجه می‌شویم این است که اکثر شرکت‌ها در حال حاضر در این مسیر هستند. بنابراین ما وارد می شویم و می گوییم: “اوه، شما قبلاً این کار را انجام می دهید. سرد! اوه، شما یک API GraphQL دارید. سرد! اکنون با GraphQL API به Next.js متصل شوید.”

تایسون: کشف اینکه چه چیزی باعث موفقیت استارت آپ های فناوری می شود برای من جذاب است. توصیه شما برای دیگرانی که می خواهند با موفقیت استارت آپی روبرو شوند چیست؟

Rauch: ورسل بسیار از منبع باز متولد شد، از همان روز اول جامعه را ایجاد کرد، و با آن جامعه بسیار نزدیک در عموم تکرار شد. این جایی است که بیشتر استارتاپ ها به سمت آن می روند.

آنها زودتر راه اندازی می شوند و روی ایجاد روابط با کاربران و مشتریان اولیه خود تمرکز می کنند. آنها با هم می سازند.

ما همیشه روی تجربه مشتری بسیار متمرکز بوده‌ایم. ما از تجربه ایده‌آلی که می‌دانستیم توسعه‌دهندگان می‌خواهند، عقب‌نشینی کرده‌ایم.

از آنجا وارد این شدیم که “چگونه می توانیم این مقیاس را بسازیم؟” “چگونه می توانیم این را اجرا کنیم؟” “چه چیزهایی را می توانیم برای خودمان بنویسیم در مقابل قلک بر روی دیگران؟” اما تمرکز همیشه یکسان بود.

تایسون: این بسیار جالب است، ایده شروع با تجربه ای که می خواهید ارائه دهید و به سمت عقب در فناوری کار کنید. بسیاری از ما کدنویس ها آن را وارونه می کنیم.

کار دیگری که Vercel انجام می دهد پشتیبانی از پروژه های منبع باز و شرکت تجاری خود است. آیا پرورش این هم افزایی بخشی از استراتژی از ابتدا بوده است؟

Rauch: در اوایل، ما روی این واقعیت شرط می‌بستیم که منبع باز به روشی تبدیل می‌شود که هم توسعه‌دهنده و هم CIO ترجیح می‌دهند از نرم‌افزار امروز استفاده کنند. شرکت‌ها منبع باز را انتخاب می‌کنند و توسعه‌دهندگان یک پشته front-end کاملاً اختصاصی را نمی‌پذیرند و نمی‌آموزند.

با این حال، این فقط منبع باز نیست. همچنین در حال ساخت سکوهای باز است. پلت فرم ما برای ابزارها، قلاب ها و ادغام ها قابل گسترش است. ما به همان اندازه که به منبع باز اهمیت می دهیم به آن اهمیت می دهیم.

تایسون: چه توصیه‌ای می‌توانید در مورد بخش جمع‌آوری سرمایه در راه‌اندازی یک استارت‌آپ، برای افرادی که به دنبال ورود به این معرکه هستند، به اشتراک بگذارید؟

Rauch: من به ایجاد پایه‌های یک جامعه توسعه‌دهنده و توجه به تعامل آن‌ها با محصول معتقدم. برخی از سرمایه گذاران به تعداد ستاره های یک پروژه در GitHub به عنوان راه اصلی برای درک اینکه آیا پتانسیل مالی برای این فناوری وجود دارد یا خیر، نگاه می کنند. این سیگنالی است که نشان می دهد SaaS منبع باز و سازمانی چقدر خوب طنین انداز هستند.

توصیه من برای جذب سرمایه: با یافتن مناسب بازار محصول از طریق منبع باز شروع کنید. قبل از اینکه ارزهای واقعی دریافت کنید، ببینید آیا آن ارز دیگر را به صورت فورک‌های GitHub، ستاره‌ها و بارگیری‌های npm دریافت می‌کنید یا خیر.

بعد، یافتن تعادل بین منبع باز و نرم افزار اختصاصی بخش دشواری است. به‌جای حذف ویژگی‌ها از بسته منبع باز برای فروش آنها، راه‌هایی برای تقویت آن پروژه از طریق کسب‌وکار پیدا کنید، در حالت ایده‌آل از طریق یک سرویس مستقل.

نحوه بهبود جلسات چابک

تایسون: فوق العاده. می توانید کمی در مورد پشته فناوری Vercel صحبت کنید؟ روی چه زبان‌ها و چارچوب‌هایی اجرا می‌کنید و کدام پلتفرم‌های ابری را اجرا می‌کنید؟ برخی از حوزه‌هایی که این انتخاب‌ها به خوبی کار می‌کردند یا چالش‌هایی بودند؟

Rauch: به عنوان یک قانون کلی، ما دوست داریم بر روی منبع باز و پشته فناوری منبع باز تمرکز کنیم. شرط بندی بر روی منبع باز بسیار خوب کار کرده است و به ما تطبیق پذیری برای انتخاب پلت فرم زیربنایی یا راه حل مناسب برای مشتریان خود داده است.

بعد، ما به چند ابری و اختیاری اعتقاد زیادی داریم، به همین دلیل است که سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و مشارکت نزدیک با AWS، Azure، و Cloudflare داریم. ارزشی که ما به بازار می‌آوریم این است که می‌توانیم فناوری زیربنایی مناسب را از طرف مشتری انتخاب کنیم تا امنیت آنها را به حداکثر برسانیم و تأخیر آنها را به حداقل برسانیم.

از نظر زبان ها و چارچوب ها، ما طرفداران بزرگ استفاده از محصولات خود هستیم. ما از Next.js، TypeScript، Node.js و Turborepo استفاده می کنیم. ما همچنین از Go and Rust استفاده می کنیم زیرا آینده ابزارهای جاوا اسکریپت و TypeScript بومی است و زیرا آنها زبان های زیرساخت سیستم عالی برای مقیاس هستند. این فرآیند به ما امکان می‌دهد فناوری‌های خود را قبل از اینکه آنها را در دست توسعه‌دهندگان قرار دهیم، اعتبارسنجی کنیم.

Tyson: فعالیت های زیادی (در JS و جاهای دیگر) برای بهبود ابزار ساخت وجود دارد. به نظر می رسد Vercel با خرید Turborepo در این زمینه فعال است. آیا بدتان نمی آید که در مورد آن حرکت و اینکه چگونه با بینش مطابقت دارد صحبت کنید؟

Rauch: فناوری های پیشرو به طور مداوم در حال پیشرفت هستند. تنوع فریم‌ورک‌ها، خواه Next.js باشد یا Svelte. تنوع زبان ها، چه جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت یا Rust؛ و تنوع زمان اجرا، چه جاوا اسکریپت و چه WebAssembly. همیشه در حال تکامل است.

Turborepo یک سیستم ساخت با کارایی بالا است که پیکربندی پیچیده مورد نیاز برای اکثر مونورپوها را در یک سیستم ساخت منسجم خلاصه می‌کند و به شرکت‌های بزرگ تجربه توسعه کلاس جهانی را بدون هزینه تعمیر و نگهداری می‌دهد.

این تکنیک توسط شرکت‌های بزرگی مانند Google و Meta پیشگام شد، اما Turborepo آن را در دسترس عموم قرار می‌دهد و مشکل را با تطبیق‌پذیری بیشتر حل می‌کند و مشتریان را تا حد امکان به پیکربندی صفر نزدیک می‌کند.

Turborepo به مشتریان این امکان را می‌دهد که سرمایه‌گذاری خود را به‌صورتی که برنامه‌های کاربردی زیربنایی می‌توانند از پایگاه کد گسترده‌تر سهم خود را انتخاب و انتخاب کنند، سرمایه‌گذاری خود را در پایه کدهای front-end خود ساختار دهند. مشتریان می‌توانند فن‌آوری‌های جدید را امتحان کنند، در حالی که سیستمی را حفظ می‌کنند که با تکامل تیم و پایه کد آنها مقیاس می‌شود.

بنابراین با بزرگ شدن پایه های کد، و با افزایش تعداد فناوری های مختلف که در مخزن درگیر هستند، مشتریان می توانند این پیچیدگی را با Turborepo هماهنگ کنند.

تایسون: اینها بینش بسیار خوبی هستند. ممنون که وقت گذاشتی، گیلرمو. آخرین سوال یواشکی: آیا کسانی از ما که عموم مردم هستند به زودی فرصتی برای خرید سهام Vercel خواهند داشت؟

Rauch: ایجاد یک پلت فرم باز برای همه در جهان یک هدف بلندپروازانه است. در حال حاضر، ما بر روی اصول اساسی تمرکز کرده‌ایم: ایجاد محصولی که توسعه‌دهندگان آن را دوست دارند و به هر کسی قدرت می‌دهیم تا در ایجاد آینده وب شرکت کند.