۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مشخصات ECMAScript 2023 برای جاوا اسکریپت نهایی شد

ECMAScript 2023 روش‌های جدیدی را برای جستجو و تغییر آرایه‌ها اضافه می‌کند، اجازه می‌دهد از نمادها به عنوان کلیدهای WeakMap استفاده شود و پشتیبانی از دستور زبان hashbang را استاندارد می‌کند.

ECMAScript 2023 روش‌های جدیدی را برای جستجو و تغییر آرایه‌ها اضافه می‌کند، اجازه می‌دهد از نمادها به عنوان کلیدهای WeakMap استفاده شود و پشتیبانی از دستور زبان hashbang را استاندارد می‌کند.

ECMAScript 2023، به‌روزرسانی برای نسخه رسمی مشخصات زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت توسط ECMA International تایید شده است. مشخصات جدید روش‌های جدیدی را برای جستجو و تغییر آرایه‌ها اضافه می‌کند، WeakMap API را گسترش می‌دهد تا نمادهای منحصربه‌فرد را مجاز کند، و برخی استانداردسازی را برای استفاده از هش‌بنگ‌ها معرفی می‌کند.

ویژگی ECMAScript 2023 که در ۲۷ ژوئن تأیید شد، خلاصه‌ای از پیشرفت‌ها را ذکر می‌کند:

ECMAScript 2023، نسخه چهاردهم، toSorted، toReversed، با، findLast و < را معرفی کرد. متدهای code>findLastIndex در Array.prototype و TypedArray.prototype و همچنین روش toSpliced در Array. نمونه اولیه; پشتیبانی از # اضافه شد! نظرات در ابتدای فایل ها برای تسهیل بهتر فایل های اجرایی ECMAScript. و اجازه استفاده از بیشتر نمادها را به عنوان کلید در مجموعه های ضعیف می دهد.

OpenSilver پشتیبانی از زبان F# را اضافه می کند

پیشنهادات تکمیل شده، منتشر شده توسط ECMA TC39 ( کمیته فنی ۳۹) در GitHub، در مورد چهار ویژگی که امسال منتشر می شود توضیح دهید:

  • آرایه یافتن از آخرین، پیشنهادی برای . متدهای findlast() و .findLastIndex() روی آرایه و آرایه تایپ شده. در این پیشنهاد آمده است که یافتن یک عنصر در یک آرایه یک الگوی برنامه نویسی بسیار رایج است. سناریوهایی که تحت آنها از این ویژگی استفاده می‌شود عبارتند از زمانی که یک توسعه‌دهنده می‌داند پیدا کردن یک عنصر از آخرین تا اول ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد، یا توسعه‌دهندگان به ترتیب عناصر اهمیت می‌دهند.
  • اجازه دادن به نمادها به عنوان کلید در کلیدهای WeakMap، پیشنهادی که گسترش می‌یابد WeakMap API اجازه می دهد تا از نمادهای منحصر به فرد به عنوان کلید استفاده کنید. در حال حاضر، WeakMaps محدود است تا فقط اشیا را به عنوان کلید مجاز کند.
  • تغییر آرایه با کپی، پیشنهادی که روش‌های بیشتری را در مورد Array.prototype و TypedArray.prototype برای فعال کردن تغییرات در آرایه با بازگرداندن یک کپی جدید از آن همراه با تغییر.
  • گرامر Hashbang، پیشنهادی برای مطابقت با استفاده واقعی در برخی از میزبان‌های CLI JS که اجازه می‌دهد برای Shebangs/Hashbang. این میزبان ها هش بانگ را برای تولید متن های منبع معتبر JS قبل از ارسال به موتورهای JS پاک می کنند. این طرح باعث می‌شود که جداسازی به موتورها منتقل شود و نحوه انجام آن یکپارچه و استاندارد شود.
5 نکته که قبل از استقرار LLM باید در نظر بگیرید

نسخه های به روز شده ECMAScript به طور سنتی توسط ECMA در ماه ژوئن نهایی می شوند. ECMAScript 2022 سال گذشته دارای عناصر کلاس و قابلیت‌های انتظار سطح بالا بود.