۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نظرسنجی Stack Overflow می گوید که Rust بیشترین زبان را تحسین می کند

Stack Overflow 2023 Developer Survey نشان می‌دهد که جاوا اسکریپت و پایتون پرکاربردترین و مورد علاقه‌ترین زبان‌ها هستند، اما در جلب رضایت کاربرانشان بسیار کمتر از Rust هستند.

Stack Overflow 2023 Developer Survey نشان می‌دهد که جاوا اسکریپت و پایتون پرکاربردترین و مورد علاقه‌ترین زبان‌ها هستند، اما در جلب رضایت کاربرانشان بسیار کمتر از Rust هستند.

برای یازدهمین سال متوالی، زبان اصلی توسعه وب جاوا اسکریپت رایج ترین زبان برنامه نویسی مورد استفاده در بین توسعه دهندگان شرکت کننده در نظرسنجی سالانه توسعه دهندگان Stack Overflow.

جاوا اسکریپت همچنین زبانی بود که اکثر توسعه دهندگان در نظرسنجی مایلند یا می خواهند از آن استفاده کنند و پایتون به دنبال آن قرار دارد. اما Rust زبانی بود که پاسخ دهندگان بیشتر آن را تحسین می کنند، تقریباً ۸۵٪ از توسعه دهندگانی که از Rust استفاده کرده بودند، گفتند که می خواهند در آینده به استفاده از آن ادامه دهند – در مقایسه با ۵۸٪ برای جاوا اسکریپت و ۶۶٪ برای Python. . زبان‌های بعدی که بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرند، TypeScript و Zig بودند، یک جایگزین C.

هسته معنایی مایکروسافت برنامه نمونه چت Copilot را اضافه می کند

جاوا اسکریپت از نظر استفاده توسط HTML/CSS در جایگاه دوم و Python در جایگاه سوم قرار گرفت و پایتون امسال از SQL که چهارم شد پیشی گرفت. TypeScript در این نظرسنجی جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد که از نزدیک به ۹۰۰۰۰ توسعه‌دهنده نرم‌افزار در سراسر جهان در مورد کار، حقوق و ابزارشان سوال پرسید. این نظرسنجی در اوایل ماه مه انجام شد.

در یافته‌ها، PostgreSQL از MySQL به عنوان متداول‌ترین پایگاه داده پیشی گرفت، خدمات وب آمازون (AWS) پر استفاده‌ترین پلتفرم ابری باقی ماند و بسیار جلوتر از رتبه‌های دوم و سوم Microsoft Azure و Google Cloud بود.

بعدی برای مشاهده پذیری چیست؟

>

نتایج نظرسنجی در گزارشی در ۱۳ ژوئن منتشر شد. در جای دیگر این گزارش: