JetBrains’ Compose Multiplatform به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا رابط های کاربری چند پلتفرمی را در Kotlin بسازند و آنها را در Android و iOS یا Windows و macOS به اشتراک بگذارند.
JetBrains پشتیبانی iOS را به Compose Multiplatform، چارچوب رابط کاربری متقابل، اعلامی و واکنشی شرکت برای زبان برنامه نویسی Kotlin.
JetBrains در ۱۸ مه گفت: اکنون در حالت آلفا، Compose Multiplatform برای iOS پشتیبانی از iOS را به چارچوبی میآورد که قبلاً از اندروید، دسکتاپ و برنامههای وب پشتیبانی میکرد. Compose Multiplatform بر اساس چارچوب UI Jetpack Compose Google و فناوری توسعه بین پلتفرمی Kotlin Multiplatform JetBrains ساخته شده است.
Compose Multiplatform برای iOS هنوز در دست اقدام است، اما میتوان از آن در آزمایشها و پروژههای «اسباببازی» استفاده کرد. توسعه دهندگان می توانند آن را از jetbrains.com و بازخورد را به اشتراک بگذارید.
از آنجایی که Compose Multiplatform از رندر مبتنی بر بوم استفاده می کند، برنامه های iOS و Android به طور پیش فرض یکسان به نظر می رسند. Compose Multiplatform از APIهایی استفاده میکند که قبلاً برای توسعه رابط کاربری Android استفاده میشدند، و این کار را برای توسعهدهندگان با سابقه توسعه Android آسان میکند تا به سرعت شروع به ساخت با Compose Multiplatform برای iOS کنند.
نسخه آلفا Compose Multiplatform برای iOS دارای یک نمونه اولیه برای قابلیت همکاری دو طرفه در لایه UI است. با استفاده از UIKitView
، توسعهدهندگان میتوانند ویجتهای پیچیده مخصوص پلتفرم مانند نقشهها، نماهای وب و فیدهای دوربین را در رابط کاربری مشترک جاسازی کنند. و با استفاده از ComposeUIViewController
، توسعهدهندگان میتوانند صفحههای Compose Multiplatform را در برنامههای SwiftUI جاسازی کنند، که امکان پذیرش تدریجی Compose Multiplatform را در برنامههای iOS فراهم میکند.
پست های مرتبط
JetBrains پشتیبانی iOS را به چارچوب UI کراس پلتفرم اضافه می کند
JetBrains پشتیبانی iOS را به چارچوب UI کراس پلتفرم اضافه می کند
JetBrains پشتیبانی iOS را به چارچوب UI کراس پلتفرم اضافه می کند