۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

فریم ورک مایکروسافت دات نت MAUI می رسد

چارچوب رابط کاربری اپلیکیشن چندپلتفرم مایکروسافت برای دات نت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که برنامه های دسکتاپ و موبایل را از یک پایه کد C# و XAML بسازند.

چارچوب رابط کاربری اپلیکیشن چندپلتفرم مایکروسافت برای دات نت به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که برنامه های دسکتاپ و موبایل را از یک پایه کد C# و XAML بسازند.

Microsoft رسماً چارچوب NET MAUI (Multi-platform App UI) چارچوب خود را معرفی کرده است و به توسعه دهندگان NET یک پشته بین پلتفرمی برای ساخت رابط های کاربری ارائه می دهد.

چارچوب MAUI .NET Windows، iOS، Android و MacOS را هدف قرار می‌دهد و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد رابط‌های کاربری را در C# و XAML برای همه پلتفرم‌ها از یک پایگاه کد ایجاد کنند. ورود آن نقطه عطفی در تلاش‌های مایکروسافت برای یکپارچه‌سازی پلتفرم دات‌نت محسوب می‌شود که .NET Core و Mono/Xamarin را در یک کتابخانه کلاس پایه و یک زنجیره ابزار (SDK) گرد هم می‌آورد.

بهترین کتابخانه های پایتون برای پردازش موازی

این نسخه GA از .NET MAUI که در ۲۳ می رونمایی شد، سه نامزد انتشار و ۱۴ پیش نمایش را دنبال می کند. دستورالعمل‌های شروع کار با NET MAUI را می‌توانید در پیدا کنید. وب سایت دات نت.

مایکروسافت گفت: با .NET MAUI، هدف اصلی ارائه بهترین تجربه برنامه در هر پلتفرم است و در عین حال توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا از طریق گرافیک و استایلی غنی، تجارب برند ثابتی ایجاد کنند. توسعه‌دهندگان از سی شارپ و XAML برای ساختن برنامه‌ها از مجموعه ابزاری با بیش از ۴۰ کنترل، طرح‌بندی و صفحه استفاده می‌کنند. .NET MAUI با چارچوب Blazor برای ساخت برنامه‌های وب سرویس گیرنده با سی شارپ ادغام می‌شود، بنابراین توسعه‌دهندگان می‌توانند از مؤلفه‌های وب UI موجود Blazor در برنامه‌های بومی موبایل و دسکتاپ استفاده مجدد کنند.

کنسول های تعاملی جاوا با JLine و ConsoleUI

.NET MAUI تحت برنامه زمانبندی انتشار فعلی ۱۸ ماهه پشتیبانی می شود و با همان سرعت ماهانه .NET سرویس خواهد شد. مایکروسافت گفت که ورود MAUI تنها آغاز تلاش برای ایجاد تجربه دسکتاپ و موبایل برای توسعه دهندگان دات نت است. مرحله بعدی شامل آوردن افزونه‌ها، کتابخانه‌ها و خدمات از NET Framework و سیستم پروژه قدیمی به .NET 6 و پروژه‌های سبک SDK است.