۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت به پشتیبانی از دات نت ۵.۰ پایان می دهد

مایکروسافت اعلام کرد که دات نت 5.0 دیگر به روز رسانی های خدماتی از جمله به روز رسانی های امنیتی را پس از 8 می دریافت نخواهد کرد. به کاربران توصیه می شود به دات نت 6.0 بروند.

مایکروسافت اعلام کرد که دات نت ۵.۰ دیگر به روز رسانی های خدماتی از جمله به روز رسانی های امنیتی را پس از ۸ می دریافت نخواهد کرد. به کاربران توصیه می شود به دات نت ۶.۰ بروند.

پشتیبانی برای پلتفرم نرم افزاری NET 5.0 مایکروسافت در تاریخ ۸ مه پایان می یابد، علیرغم اینکه کمتر از ۱۷ ماه پیش به طور رسمی منتشر شد.

این شرکت در در ۲۴ مارس منتشر شد.

مایکروسافت خاطرنشان کرد که .NET 5.0، که در نوامبر ۲۰۲۰ معرفی شد، نسخه پشتیبانی طولانی مدت (LTS) نبود و بنابراین قرار بود تنها ۱۸ ماه یا شش ماه پس از نسخه بعدی پشتیبانی شود. رهایی. برای ادامه دریافت به‌روزرسانی‌ها، توسعه‌دهندگان باید قبل از تاریخ انقضا به نسخه پشتیبانی‌شده دات‌نت، مانند NET Core 3.1 یا NET 6.0 که نسخه LTS است، به‌روزرسانی کنند. .NET 6.0 در نوامبر ۲۰۲۱ منتشر شد.

کد ویژوال استودیو نمودار تغییرات ورودی/خروجی را پیش‌نمایش می‌کند

برنامه‌هایی که از .NET 5.0 استفاده می‌کنند پس از پایان پشتیبانی به کار خود ادامه می‌دهند، اما ممکن است بدون به‌روزرسانی‌های امنیتی ناامن شوند. مایکروسافت همچنین هشدار داد: “علاوه بر این، اگر به مشکلی برخورد کردید و نیاز به پشتیبانی فنی داشتید، ممکن است نتوانیم به شما کمک کنیم.”

به توسعه دهندگان و فروشندگان نرم افزار که از .NET 5.0 استفاده می کنند توصیه می شود برنامه ها را به .NET 6.0 منتقل کنند، که می تواند از وب سایت dotnet. مایکروسافت توصیه می‌کند که کاربران با فروشندگانی که نرم‌افزارشان را مدیریت می‌کنند تماس بگیرند تا تأیید کنند که آیا نسخه به‌روزرسانی‌شده نرم‌افزار مورد نیاز و در دسترس است.

Angular 18 هفته آینده می آید

Microsoft.NET 5.0 به عنوان آغاز یکپارچه سازی NET معرفی شد. فن آوری. .NET 5.0 قرار بود یک زمان اجرا و فریم ورک دات نت را فراهم کند و گام بعدی رو به جلو پس از متن باز، کراس پلتفرم .NET Core باشد. .NET 6 با وعده ایجاد یک پلتفرم یکپارچه در سراسر ابر، دسکتاپ، اینترنت اشیاء و تلفن همراه، با استفاده از کتابخانه‌های دات‌نت و کد اشتراک‌گذاری یکسان، دنبال شد.

Visual Studio Code 1.79 فقط خواندنی را برای فایل ها، پوشه ها معرفی می کند

IDE ویژوال استودیو مایکروسافت نیز تحت تأثیر برنامه‌های NET 5.0 قرار خواهد گرفت. با شروع به‌روزرسانی سرویس‌های ژوئن ۲۰۲۲ برای Visual Studio 2019 نسخه‌های ۱۶.۱۱ و ۱۶.۹، مؤلفه NET 5.0 به خارج از پشتیبانی و اختیاری تغییر خواهد کرد. نسخه‌های NET 5.0 SDK تا دسامبر ۲۰۲۲ در Visual Studio 16.11 پشتیبانی می‌شوند، زمانی که NET Core 3.1 پشتیبانی نمی‌شود.