۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت دات نت ۷ به طور رسمی معرفی شد

دات نت 7 که اکنون در نسخه تولیدی موجود است، بهبودهای عملکرد، نسخه جدیدی از C#، ابزارهای کانتینر و ابری، و بهبودهای گسترده را در NET MAUI و دیگر کتابخانه ها و فریم ورک های دات نت ارائه می کند.

دات نت ۷ که اکنون در نسخه تولیدی موجود است، بهبودهای عملکرد، نسخه جدیدی از C#، ابزارهای کانتینر و ابری، و بهبودهای گسترده را در NET MAUI و دیگر کتابخانه ها و فریم ورک های دات نت ارائه می کند.

مایکروسافت نسخه تولیدی .NET 7 را منتشر کرده است، آخرین نسخه پلتفرم توسعه نرم‌افزار متن باز و چند پلتفرمی این شرکت. این به‌روزرسانی، بهبود عملکرد، ارتقای زبان C# و فهرستی از قابلیت‌های توسعه مبتنی بر کانتینر و بومی ابری را به همراه دارد.

موضوعات کلیدی جلد انتشار به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا API های وب کارآمد بنویسند و برنامه های کاربردی ابری بسازند و آنها را در سراسر لینوکس مستقر کنند. بهره‌وری توسعه‌دهنده و کانتینری‌سازی پروژه‌ها، همراه با راه‌اندازی گردش‌های کاری CI/CD در اقدامات GitHub نیز مورد تأکید است.

در ۸ نوامبر در get.dot.net/7 در دسترس است Windows، Linux، و macOS، .NET 7 سومین نسخه اصلی در سفر .NET unification مایکروسافت است. با .NET 7، توسعه دهندگان می توانند یک بار یاد بگیرند و مهارت ها را با یک SDK، یک زمان اجرا، و یک مجموعه از کتابخانه های پایه برای ساخت انواع برنامه ها از جمله ابر، وب، دسکتاپ، موبایل، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا مجدداً استفاده کنند.

JDK 20: ویژگی های جدید در جاوا 20

پیشرفت‌های بهره‌وری توسعه‌دهنده حوزه‌هایی مانند گردش‌های کاری اولین ظرف را پوشش می‌دهد. همچنین، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های چند پلتفرمی موبایل و دسکتاپ را از یک پایگاه کد بسازند. برای زبان C# 11، هدف این است که توسعه دهندگان بتوانند کد کمتری بنویسند. ویژگی‌های جدید مانند ریاضیات عمومی در حالی که کدنویسی با پیشرفت‌های اولیه‌سازی شی، حروف الفبای رشته‌ای خام و سایر قابلیت‌ها ساده شده است، امکان‌پذیر می‌شود.

سایر موارد برجسته NET 7 عبارتند از:

  • بهبود عملکرد مداوم.
  • یک BCL (کتابخانه کلاس پایه).
  • پشتیبانی بومی برای سیستم های ARM64.
  • پشتیبانی پیشرفته دات نت در لینوکس.
  • HTTP/3 و بهبودهایی در حداقل APIها برای برنامه‌های ابری.
  • AOT بومی برای برنامه های کنسول. این فایل‌های باینری را تولید می‌کند که فایل‌های اجرایی مستقل در قالب فایل خاص پلتفرم هدف هستند و مزایایی مانند راه‌اندازی سریع و استقرار کوچک و مستقل را به همراه دارد.
  • ویژگی های زبان کاربردی F# 7 به کار بر روی قابلیت اطمینان و پشتیبانی از ویژگی های موجود ادامه داد.
ngrok دروازه API را به عنوان یک سرویس معرفی کرد

.NET 7 همراه با ASP.NET Core 7 و Entity Framework Core 7 و همچنین NET MAUI (Multi-platform App UI)، Windows Forms، Windows Presentation Foundation منتشر می شود. و چارچوب Orleans 7 برای ساخت برنامه های کاربردی توزیع شده. در همین حال، برای ابزار توسعه برنامه‌های وب Blazor، .NET 7 تجربه اشکال‌زدایی WebAssembly را بهبود می‌بخشد و از مدیریت رویدادهای تغییر مکان پشتیبانی می‌کند.

ارزیابی پایگاه های داده برای داده های حسگر

.NET MAUI که در سپتامبر عرضه شد، را ترسیم کرده بود خشم برخی از توسعه دهندگان که باور نداشتند این فناوری کاملاً آماده است. اما اسکات هانتر، معاون مایکروسافت در بخش محصول برای تجربه توسعه دهندگان Azure، این هفته گفت که مایکروسافت از آن زمان .NET MAUI را بهبود بخشیده است.

همراه با دات نت ۷، مایکروسافت Visual Studio 2022 17.4 IDE را منتشر می کند. Visual Studio 2022 قابلیت‌های ۶۴ بیتی را به IDE معرفی کرد. قبل از این نسخه تولیدی، دات نت ۷ مراحل پیش‌نمایش و انتشار گسترده‌ای را پشت سر گذاشت. انتظار می‌رود .NET 8 که احتمالاً در یک سال آینده عرضه می‌شود، روی موضوعات مشابهی مانند بارهای کاری مدرن، APIهای وب و توسعه یکپارچه‌تر در فضای ابری تمرکز کند.