۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت .NET Community Toolkit را راه اندازی کرد

مجموعه ای از کتابخانه های دات نت که در ابتدا برای Windows Community Toolkit توسعه یافته بودند، اکنون می توانند بدون توجه به چارچوب UI استفاده شوند.

مجموعه ای از کتابخانه های دات نت که در ابتدا برای Windows Community Toolkit توسعه یافته بودند، اکنون می توانند بدون توجه به چارچوب UI استفاده شوند.

Microsoft رسماً .NET Community Toolkit را راه‌اندازی کرده است و مجموعه‌ای از کمک‌کننده‌ها و APIها را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. توسعه دهندگان دات نت که از هر پلتفرم رابط کاربری بیگانه هستند. مایکروسافت گفت نسخه به روز شده MVVM (model-view view-model) Toolkit بزرگترین ویژگی جدید در جعبه ابزار است.

مجموعه‌ای از Windows Community Toolkit، .NET Community Toolkit 8.0.0 در ۴ اوت، پس از مرحله پیش‌نمایش که در ژانویه آغاز شد، اعلام شد. همراه با MVVM Toolkit، مولدهای منبع جدیدی وجود دارد که به منظور کاهش بسیار زیاد کد دیگ بخار برای راه اندازی یک برنامه کاربردی با استفاده از MVVM طراحی شده است. این ژنراتورها بازنویسی شده اند تا سریعتر از قبل کار کنند. نوشتن ویژگی های قابل مشاهده ساده شده است، توسعه C# بهبود یافته است و API های پیام رسان برای برنامه های MVVM نیز بهبود یافته اند.

امیدی جدید برای امنیت نرم افزار

NET Community Toolkit 8.0.0 همچنین بهبودهایی را در بسته تشخیصی به ارمغان می آورد. از GitHub می‌توان به جعبه ابزار دسترسی داشت.

اگرچه به عنوان نسخه ۸.۰.۰ برچسب گذاری شده است، اما در واقع اولین نسخه NET Community Toolkit است. دلیل نام‌گذاری این نسخه این است که تمام کتابخانه‌های موجود در جعبه ابزار در ابتدا بخشی از Windows Community Toolkit بودند، مجموعه‌ای از راهنماها، برنامه‌های افزودنی و کنترل‌ها برای ساده‌سازی توسعه پلتفرم ویندوز جهانی (UWP) و .NET. برنامه های کاربردی برای ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱. با توجه به نیاز روزافزون به API هایی که .NET را بدون وابستگی های خاص ویندوز هدف قرار می دهند، مایکروسافت تصمیم گرفت این API ها را به یک پروژه جداگانه تقسیم کند. آخرین نسخه Windows Community Toolkit قبل از انشعاب ۷.۱.x بود. مایکروسافت تصمیم گرفت همان نسخه سازی را دنبال کند.