۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آنچه که توسعه دهندگان باید در زمان رکود انجام دهند

شش گامی که می توانید برای موقعیت یابی خود برای رونق فناوری بعدی بردارید و در این مدت به پرداخت صورتحساب ها ادامه دهید. اول اینکه ناامید نشو

شش گامی که می توانید برای موقعیت یابی خود برای رونق فناوری بعدی بردارید و در این مدت به پرداخت صورتحساب ها ادامه دهید. اول اینکه ناامید نشو

بسیاری از توسعه دهندگان جوان امروزه زمان ریزش و سرد شدن سنگ ها چه رسد به بمب دات کام (یا هواداران مرتبط آن). قبل از هر یک از این فروپاشی ها، زمان های سنگین احساس می کردند که هرگز به پایان نخواهند رسید. اما اوقات چاق همیشه جای خود را به زمان های ناب و اخراج می دهد. حتی اگر در موقعیت ثابتی هستید، عاقلانه است که برای موارد غیرمنتظره آماده شوید.

شرکت ها درست قبل از بمب دات کام در سال ۲۰۰۰ شروع به جذب کارمندان با نوشیدنی های رایگان کردند. سیلیکون ولی قبل از رکود سال ۲۰۰۸ شروع به ارائه غذای رایگان به کارکنان کرد. مسلماً، غذا و نوشیدنی رایگان وسوسه‌ای برای ماندن در دفتر هستند، اما در زمان‌های کم… اخراج‌هایی وجود دارد. این هدیه‌ها از بین می‌روند، یا تشویق می‌شوید از آنها استفاده نکنید.

هر رونق فناوری یک رکود همراه دارد. بسته به جایی که در حرفه خود هستید، تأثیر متفاوتی روی شما خواهد گذاشت. در اینجا برخی از کارهایی است که توسعه‌دهندگان باید در این زمان‌های ناچیز انجام دهند.

ناامید نشوید

اول از همه، زمان های لاغری به ندرت طولانی می شود. اگر به اندازه کافی بدشانس هستید که بیکار شوید، معمولاً اگر انگیزه کافی برای پیدا کردن آن داشته باشید، کاری وجود دارد. ممکن است آن چیزی که شما می خواهید نباشد، اما صورت حساب ها را پرداخت می کند.

یافتن کار آزاد می تواند آسان تر از کار تمام وقت باشد. با این حال، به یاد داشته باشید که فریلنسینگ با هزینه های اداری، مانند صورتحساب و پیگیری زمان همراه است. نرخی را تعیین کنید که تفاوت را پوشش دهد. اگر با نرخ پایین‌تری همراه است، مراقب «قرارداد استخدام» باشید. غالباً “استخدام” هرگز نمی آید و اغلب قراردادهای معمولی به هر حال به استخدام تبدیل می شوند.

پیشنهاد جاوا حالت استثنا را به سوئیچ اضافه می کند

یک تنظیم کنید

مخصوصاً اگر برای مدت طولانی فقط در یک شرکت کار کرده‌اید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که خود را ارتقا دهید. راه های بیشتری برای انجام این کار از همیشه وجود دارد. در حالی که کمپ‌های به اصطلاح گران قیمت وجود دارد، این زمان‌ها زمان‌های ناچیز هستند و صادقانه بگویم، برخی از آنها هستند غارتگر. خودآموزی را با استفاده از MOOCهایی مانند Coursera، Udemy، Saylor و EdX در نظر بگیرید. اینها دوره هایی به سبک دانشگاهی دارند که رایگان یا کم هزینه هستند.

اگر در ابتدای کار خود هستید، اکنون می توانید گواهینامه یا حتی مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر را به طور کامل آنلاین دریافت کنید. هر دو دانشگاه لندن و BITS Pilani برنامه های کارشناسی را در Coursera ارائه می دهند. (تعدادی از مدارس دیگر برنامه های کارشناسی ارشد را ارائه می دهند.) با این حال، MOOC ها تنها بازی در شهر نیستند. دانشگاه محلی شما نیز در حال ورود به بازی است و ممکن است دوره‌های کاملاً آنلاین ارائه دهد. با انجام این کار اخیراً، توصیه من این است که اگر قبلاً یک حرفه ای باتجربه هستید، با مدرک رسمی خود را خسته نکنید، مگر اینکه در حال تغییر رشته باشید.

دانشگاه‌ها دوره‌های «پول» زیادی دارند که شما را وادار می‌کنند در آن‌ها «الزامات» را بگذرانید، اما در آن‌ها هیچ چیز ارزشی یاد نمی‌گیرید. کیفیت برخی از دوره‌های آموزشی Coursera از کیفیت دوره‌های مشابه در دانشگاه محلی من بیشتر است و پلتفرم نرم‌افزاری دانشگاه پایین‌تر است. با این حال، اگر به دنبال مدرک کامل هستید، دانشگاه محلی معمولاً ارزان‌تر خواهد بود.

برای تجربه داوطلب شوید

تاکنون، ممکن است متوجه شده باشید که فرآیند استخدام در اکثر شرکت‌ها خودسرانه است و نسبتاً ربطی به اثبات توانایی شما در انجام کار ندارد. این فقط برای کاهش تعداد نامزدها است. حتی تست‌های کدگذاری که برخی مکان‌ها استفاده می‌کنند معمولاً مزخرف هستند. اندازه گیری رزومه خود با کلمات کلیدی که به API هایی اشاره می کنند که می توانید در ۱۵ دقیقه یاد بگیرید نیز بی معنی است. وقتی در اوایل کار خود هستید، این امر حتی بیشتر دلخواه است.

3 فناوری در سال 2024 به کمک هوش مصنوعی مولد می آیند

رزومه خود را اصلاح کنید و به کلمات کلیدی اضافی اضافه کنید. در نظر داشته باشید که آن را لمس کرده و آن را با یک اسکنر کلمه کلیدی ATS (سیستم ردیابی متقاضی) اسکن کنید. بهترین ابزار شما برای یافتن کار، از طریق مخاطبین شماست، اما داشتن رزومه ای که در مرحله غربالگری گذرانده باشد، هرگز ضرری ندارد.

سخت‌تر است که کسی شما را برای پول استخدام کند. با این حال، اگر شما به صورت رایگان کار کنید، مردم کمتر تشخیص می دهند. بسیاری از مؤسسات غیرانتفاعی وجود دارند که توانایی پرداخت نرم افزار جدید یا کمک فنی را ندارند. داوطلب شدن و انجام یک پروژه را برای یک نفر در نظر بگیرید. می توانید این را به رزومه خود اضافه کنید و نمونه کدهایی برای نمایش آن داشته باشید.

در گذشته، من پیشنهاد می‌کردم در متن باز مشارکت داشته باشید. ممکن است هنوز ایده خوبی باشد، اما یافتن پروژه مناسب و “در” مناسب دشوار است. در حالت ایده آل، شما می خواهید روی چیزی کار کنید که کارفرمای بعدی شما مفید باشد. با این حال، اگر شما یک توسعه‌دهنده تازه‌کار هستید و می‌خواهید در چیزی مانند React مشارکت داشته باشید، ممکن است به نتیجه نرسد. هنگام داوطلب شدن، به دنبال چیزی کمکی تر باشید و برای مشارکت در آزمون ها و مستندات آماده باشید. توسعه دهندگان باتجربه تر ممکن است به پروژه های حمایت شده توسط شرکتی که مایلند در آن کار کنند نگاه کنند.

همیشه شبکه باشید

هنگامی که به دنبال کار هستید، اتصال به شبکه‌ای از افراد مانند دوستان، خانواده و همکاران قبلی که می‌توانند شما را جذب کنند، ایده‌آل است. با این حال، زمانی که به شغلی نیاز دارید، به‌طورکلی دیر می‌شود که به شبکه متصل شوید. . شما فقط شبیه کسی هستید که وقتی به چیزی نیاز دارید به جای یک ارتباط واقعی به اطراف می آید.

نقشه راه شغلی: مهندس یادگیری ماشین

قبل از اینکه به چیزی نیاز داشته باشید، شبکه خود را هم از نظر اجتماعی و هم حرفه ای کار کنید. در مورد هر فرد و آنچه که ممکن است بتوانید برای او انجام دهید فکر کنید. این نیاز به تعریف شبکه شما دارد. این همه اتصالات لینکدین یا فیس بوک نیست. شبکه حرفه ای شما ممکن است مشابه شبکه اجتماعی شما نباشد، اما هر دو از افرادی تشکیل شده اند که با کمال میل تماس شما را قبول می کنند. مطمئن شوید که آن افراد می‌دانند که می‌توانند روی شما حساب کنند، قبل از اینکه تماس بگیرید و روی آنها حساب کنید.

اولین پیشنهاد را نپذیرید

هنگامی که در زمان‌های ناب به دنبال کار می‌گردید، ممکن است بخواهید اولین شغلی را که پیش می‌آید انتخاب کنید. و در واقع، اگر صورت‌حساب‌های شما سررسید باشد، ممکن است مجبور شوید این کار را انجام دهید. با این حال، اگر زمان کمی دارید، در نظر بگیرید که آیا واقعاً می خواهید در آنجا کار کنید، حتی اگر آنها شما را بخواهند. آیا آنها یک استراتژی تجاری مناسب دارند؟ آیا فکر می کنید به اندازه کافی با شما خوب رفتار می شود؟ آیا ساعات طولانی خواهد بود؟ آیا احتمالاً ماه‌ها بعد در همان شرایط به سر می‌برید؟

به یاد داشته باشید که موقتی است

رکودهای ناشی از اخراج در فناوری کوتاه بوده است. کوچک سازی معروف در دهه ۱۹۹۰ تنها چند سال بود – حداقل برای فناوری. بمب دات کام در سال ۲۰۰۰ در عرض حدود دو سال جای خود را به وب همانطور که ما می شناسیم باز کرد. رکود بزرگ ۲۰۰۸-۲۰۰۹ حتی برای فناوری کوتاه تر بود. هر یک از این دوره‌ها با کمبود توسعه‌دهندگان و استخدام‌های بی‌سابقه همراه بود. جستجوی خود را قبل از اخراج با به روز نگه داشتن مهارت های مطلوب، یک شبکه مفید و یک رزومه به روز آغاز کنید.