۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا معماران ابری تعصب دارند؟

بسیاری از رهبران ابر یک انتخاب فناوری را بر دیگری ترجیح می دهند و این به ضرر کسب و کار است. وقت آن رسیده است که یاد بگیریم خیلی عینی تر باشیم.

بسیاری از رهبران ابر یک انتخاب فناوری را بر دیگری ترجیح می دهند و این به ضرر کسب و کار است. وقت آن رسیده است که یاد بگیریم خیلی عینی تر باشیم.

این فاجعه وجود من است: کار با متخصصان باهوش رایانش ابری که معقول به نظر می رسند اما در نهایت نسبت به یک سری از فناوری ها نسبت به دیگری بیش از حد مغرضانه هستند. من در مورد افرادی صحبت می کنم که یک ابر عمومی را به دیگری، یک پایگاه داده یا سیستم هوش مصنوعی را به دیگری ترجیح می دهند، و حتی فضای داخلی را در مقابل ابر عمومی ترجیح می دهند.

شما احتمالاً این را دست اول دیده اید. جلسه با بحث در مورد چگونگی استفاده از برخی فناوری ها قبل از بحث در مورد نیازهای اصلی پلت فرم ها یا سیستم ها شروع می شود. “از کجا می دانید که باید راه حل هدف باشد؟” من اغلب می پرسم. آنها یا از پرسیدن من ناامید شده اند یا اصلاً سؤال من را نادیده می گیرند.

تعصب ظاهر می شود

این اردوها معمولاً زمانی شکل می‌گیرند که اعضای تیم در کنفرانس‌های فروشنده بیش از حد شرکت می‌کنند و به آنها آموزش داده می‌شود که یک فناوری خاص، ارائه‌دهنده ابر عمومی یا حتی معماری (به عنوان مثال، بومی ابری) چقدر خوب کار می‌کند و متعهد می‌شوند. کاربران آن فناوری

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین معماران ابری شود؟

من را اشتباه نگیرید. این بدان معنا نیست که یک پشته فناوری خاص نادرست است. موضوع این است که ما از کار کردن از الزامات به راه حل ها عقب نشینی کرده ایم، و اکنون همه چیز برعکس شده است.

تعریف دلایلی که بسیاری از افراد در معرض خطر قرار می‌گیرند آسان است. همه چیز کار می کند. شما یک پشته فناوری برای تطبیق با حل مشکل ایجاد می کنید. با این حال، اگر راه‌حل کاملاً بهینه‌سازی‌شده نباشد، میلیون‌ها دلار برای کسب‌وکار در طول چرخه عمر آن هزینه خواهد داشت، و در برخی مواقع، از کار می‌افتد و باید اصلاح شود.

هیچ مجازات فوری برای انتخاب راه حل های بهینه نشده وجود ندارد. بنابراین، موفقیت اعلام می‌شود و رهبر پروژه با تعصب خود که با درک نادرست موفقیت تقویت می‌شود، به سمت تصمیم‌های دیگر می‌رود. این فرآیند ناکارآمد اوضاع را بدتر می کند و بدهی فنی زیادی ایجاد می کند.

راکوتن ظرف دو سال خود را از سرمایه گذاری Hadoop رها می کند

من پیشنهاد نمی‌کنم که معماران ابری برای انتخاب یک پشته فناوری به جای دیگری پول می‌گیرند. من نگران هستم که آنها ذهن خود را روی گزینه های دیگر باز نکرده باشند، حتی تغییرات مهمی مانند استفاده از راه حل های سنتی در محل نسبت به راه حل های مبتنی بر ابر یا بالعکس.

این یک مشکل آموزشی است. معماران ابر دانش خود را در مورد گزینه های دیگر گسترش نمی دهند و بر روی یک الگوی راه حل واحد تمرکز می کنند. سوگیری همچنین توسط مطبوعات فناوری تقویت می‌شود، که اغلب یک راه‌حل را بر اساس آنچه که کلیک‌ها دریافت می‌کند، نسبت به راه‌حل دیگر تبلیغ می‌کند. راه‌حل‌های قدیمی‌تر اغلب نادیده گرفته می‌شوند، و مردم نگران هستند که انتخاب آن راه‌حل‌ها برخلاف روند باشد.

چه کاری می توانید انجام دهید؟

بهترین راه برای مبارزه با این موضوع این است که ابتدا به تعصبات خود نگاه کنید و مطمئن شوید که همه راه حل های ممکن و حتی راه حل هایی که کمتر درک شده اند را در نظر می گیرید. بسیاری از شما که این مقاله را می خوانید ممکن است حتی متوجه نشوید که خیلی سریع به سمت یک فناوری نسبت به فناوری دیگر حرکت کرده اید بدون اینکه ابتدا الزامات را به طور کامل درک کنید. علائم شامل فکر کردن به راه حل خیلی زود در فرآیند است.

مایکروسافت از ابزارهای ایمنی و امنیتی برای هوش مصنوعی مولد رونمایی کرد

این یک مشکل یادگیری است، هم در مورد روند صحیح حرکت به سمت بهینه ترین راه حل ها و هم دیدن راه حل های دیگر. هر الگوی فناوری دارای نکات مثبت و منفی است و هیچ چیز در سراسر جهان قابل اجرا نیست. بنابراین، اگر متوجه می‌شوید که به طور مکرر از یک پشته فناوری استفاده می‌کنید، احتمالاً به خطر افتاده‌اید و باید دنیای جامع فناوری را بهتر درک کنید و به الزامات دقیق‌تر و فرآیندهای انتخاب پایبند باشید.

در نهایت، هنگام انتخاب راه‌حل‌های مناسب، مراقب این سوگیری‌ها باشید. قبل از اینکه بفهمید دارید چه کاری انجام می دهید، از مردم تماس بگیرید که فرض کنند یک فناوری بهترین است. زمانی که راه حل کاملاً بهینه‌سازی شده‌ای را که برای کسب‌وکار بهترین است ایجاد و اجرا می‌کنید، باید از شما تشکر کنند. به همین دلیل است که ما این کار را انجام می دهیم، درست است؟