۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا گواهینامه های برنامه نویسی هنوز مهم هستند؟

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تقاضای زیادی دارند و یادگیری در حین کار دوباره رواج یافته است. به همین دلیل است که کارشناسان می گویند برخی از گواهی های برنامه نویسی هنوز ارزش وقت شما را دارند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تقاضای زیادی دارند و یادگیری در حین کار دوباره رواج یافته است. به همین دلیل است که کارشناسان می گویند برخی از گواهی های برنامه نویسی هنوز ارزش وقت شما را دارند.

تقاضا برای برنامه نویسان در سراسر صنایع همچنان بالاست، زیرا شرکت ها به دنبال توسعه راه حل های فناوری جدید برای حل چالش های تجاری یا استفاده از فرصت های رشد هستند.

با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا، آیا واقعاً ارزش دارد که توسعه دهندگان نرم افزار به دنبال صدور گواهینامه باشند؟ بر اساس نظرات افراد در این زمینه، مدیران شرکت و استخدام‌کنندگان، پاسخ کاملاً بله است.

مزایا و معایب گواهینامه های برنامه نویسی

برخی منتقدان گواهی‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزار را به‌عنوان تکه‌های کاغذی که در واقع مهارت‌های برنامه‌نویسی را نشان نمی‌دهند، تمسخر می‌کنند. با این حال، همانطور که هر کسی که رزومه خود را به روز می کند، می داند، مجموعه ای از گواهینامه های برنامه نویسی قطعاً بر ارزش درک شده شما برای یک سازمان تأثیر می گذارد.

آرچی پین، رئیس شرکت استخدام CalTek Staffing می‌گوید: «مزای اصلی گواهینامه‌ها تأیید مجموعه مهارت‌های شماست. “امتحانات برای به دست آوردن این مدارک، مهارت های اساسی مورد نیاز شما برای استفاده از آن زبان خاص، پایگاه داده، تکنیک و غیره را در یک زمینه حرفه ای پوشش می دهد.” گواهینامه ها می توانند برای “تقویت تجربه در رزومه شما یا نشان دادن شایستگی های فراتر از آنچه که وجود دارد” استفاده شوند. شما در محل کار در نقش قبلی انجام داده اید.”

به گفته پین، گواهی‌ها نشان می‌دهند که شما به رشته خود متعهد هستید، روی رشد شغلی سرمایه‌گذاری کرده‌اید و به چشم‌انداز فناوری گسترده‌تر متصل هستید. او می گوید: “دریافت گواهینامه نشان می دهد که شما علاقه مند به یادگیری مهارت های جدید و ادامه یادگیری خود در طول حرفه خود هستید.”

ناتالیا رودریگز، رئیس استعدادیابی در BairesDev، ارائه‌دهنده خدمات برون‌سپاری نرم‌افزار نزدیک ساحل، می‌گوید: «برای توسعه‌دهندگان – مانند [همچنین] هر حرفه‌ای دیگر، بسیار مهم است که به بهبود دانش نظری و عملی خود ادامه دهند. p>

رودریگز می‌گوید: «گواهینامه‌ها روشی خاص برای رفع این نیاز به بهبود هستند و چیز خاصی را به ترکیب اضافه می‌کنند، زیرا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد کارهای بیشتری نسبت به قبل انجام دهند، به دلیل تخصص کسب‌شده‌شان.

گواهینامه های Cloud مورد تقاضا هستند

تغییر گسترده به سمت فضای ابری دلیلی کلیدی برای افزایش تقاضا برای مهارت‌ها و گواهی‌های خاص است.

Shashank Rajmane، تحلیلگر اصلی شرکت مشاوره و تحقیقات فناوری جهانی Information Services Group (ISG) می‌گوید: «پذیرش ابر عمومی و ترکیبی در چند سال گذشته شاهد رشد قابل‌توجهی بوده است، با تبدیل شدن ابر به عامل کلیدی دیجیتالی‌سازی در سراسر بخش‌ها. . همچنین، تقاضای سازمانی برای نوسازی ابری در بالاترین حد خود قرار دارد. بخش اعظم این مدرنیزاسیون روی ابرهای مقیاس بزرگ انجام می شود.”

Microsoft Azure AI LLM های جدید و ویژگی های حاکمیتی به دست می آورد

با این حال، بهره‌برداری مؤثر از قابلیت‌های ابر مقیاس بزرگ نیازمند تخصص در ساخت و پشتیبانی از معماری جدید مبتنی بر ابر است. Rajmane می‌گوید: «در نتیجه، ما شاهد افزایش تقاضا برای گواهینامه‌های مربوط به سه ابر مقیاس‌کننده برتر (AWS، Microsoft Azure و Google Cloud Platform) هستیم.

شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای برای تامین این تخصص به بخش خدمات فناوری اطلاعات روی می‌آورند، و ارائه‌دهندگان به طور چشمگیری گواهی‌های ابر مقیاس خود را برای برآورده کردن تقاضا افزایش می‌دهند.

راجمان می‌گوید: «قابل توجه، حرکت به سمت کار از راه دور ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ منجر به افزایش یادگیری آنلاین توسط متخصصان شد. “با حذف رفت و آمدهای طولانی، بسیاری از متخصصان از زمان “اضافی” برای تقویت مجموعه مهارت های خود استفاده کردند که منجر به افزایش گواهینامه های حرفه ای مرتبط شد.”

Rajmane می‌گوید:

هر سه پلت‌فرم‌های ابری پیشرو نقشه‌های راه آموزشی ایجاد کرده‌اند تا افراد بتوانند حرفه خود را بر اساس گواهینامه‌های خود بسازند. “گواهینامه های متعدد به اطمینان از همسویی با و توانایی پشتیبانی از تعاملات چند ابری کمک می کند.”

گواهینامه های برنامه نویسی و استخدام

استخدام یکی از زمینه‌هایی است که گواهی‌های برنامه‌نویسی قطعاً در آن نقش دارند.

الکسا کرستیچ، CTO در Localizely، ارائه‌دهنده یک ابر، می‌گوید: «یکی از مزایای کلیدی داشتن گواهی‌های برنامه‌نویسی این است که مهارت‌ها و دانش داوطلب را در یک زبان برنامه‌نویسی، چارچوب یا فناوری خاص تأیید می‌کند. پلت فرم ترجمه مبتنی بر “گواهینامه ها می توانند نشان دهند که فرد استانداردهای خاصی را برآورده کرده و دارای تخصص لازم برای انجام یک کار خاص است.”

کرستیک می‌گوید:

برای کارفرمایان، گواهی‌های برنامه‌نویسی چندین مزیت را ارائه می‌کنند. او می‌گوید: «آنها می‌توانند با ارائه معیاری برای ارزیابی مهارت‌ها و دانش کاندیداها، به ساده‌سازی فرآیند استخدام کمک کنند». “گواهینامه ها همچنین می توانند به عنوان راهی برای فیلتر کردن متقاضیانی که حداقل شرایط لازم را ندارند، عمل کنند.”

کرستیچ می‌گوید در مواردی که چندین نامزد به طور مساوی واجد شرایط هستند، داشتن گواهینامه مرتبط می‌تواند به یک نامزد برتری نسبت به سایرین بدهد.

Michał Kierul، مدیر عامل شرکت نرم‌افزار INTechHouse می‌گوید: «وقتی صحبت از گواهی‌نامه‌ها به‌طور کلی می‌شود، وقتی می‌بینیم که یک توسعه‌دهنده سطح پایین تا متوسط ​​مجهز به گواهی‌های برنامه‌نویسی است، چراغ سبز بزرگی برای تیم استخدام ما است.

کیرول می‌گوید: «این فقط به دانشی که آنها به دست آورده‌اند مربوط نمی‌شود. “این به خوبی در مورد اشتیاق آنها، انگیزه آنها برای برتری و تعهد آنها به یادگیری مداوم خارج از حوزه کاری معمولی خود صحبت می کند. این بر یک ویژگی کلیدی تأکید می کند که ما بسیار برای ما ارزش قائل هستیم: میل به رشد، یادگیری و ارتقای خود در دنیای فناوری.”

کیرول می‌گوید:

INTechHouse تطابق شخصی خوب را بر مهارت‌هایی که افراد دارند ارج می‌نهد، «زیرا آموزش یک کارمند با انگیزه با میل به رشد بهتر و آسان‌تر از استخدام یک نابغه فنی و آموزش مهارت‌های نرم به آن‌ها است. “بنابراین گاهی اوقات حتی اگر گواهینامه هایی که آنها دارند کاملاً با نیازهای ما مطابقت نداشته باشد، ما با نامزد ادامه می دهیم تا ببینیم آنها چه چیزی را در سطح شخصی ارائه می دهند.”

CNCF و بنیاد لینوکس گواهینامه Kubernetes سطح پایه را راه اندازی کردند

اگر شرکتی به دنبال حوزه تخصصی خاصی باشد، برخی از گواهینامه ها خارج می شوند.

کیرول می‌گوید: «هرگاه در رزومه‌ای با مدیر مجاز Kubernetes (CKA) مواجه می‌شویم، بلافاصله توجه ما را جلب می‌کند. «CKA گواهی بر درک جامع توسعه‌دهنده از Kubernetes است، که در اکثر کارهای روزانه ما ضروری است.»

با توجه به گستردگی موضوعاتی که گواهینامه شامل معماری کلاستر، نصب و پیکربندی می شود. حجم کار و برنامه ریزی؛ خدمات و شبکه؛ ذخیره سازی؛ و عیب یابی؛ کیرول می‌گوید: «تکمیل CKA دستاورد کوچکی نیست.

این شرکت دریافته است که افرادی که این گواهینامه را کسب کرده‌اند، معمولاً در طول مصاحبه‌های فنی به مراتب بهتر عمل می‌کنند. کیرول می‌گوید: «آنها دانش ساختاریافته‌ای را نشان می‌دهند که اغلب از کسانی که ادعای آشنایی یا تجربه قبلی را دارند، بدون چنین گواهی‌نامه‌ای برای پشتیبان آن پیشی می‌گیرد.

سایر عواملی که استخدام کنندگان در نظر می گیرند

گواهینامه‌ها مطمئناً می‌توانند به جذاب‌تر کردن نامزدها برای سازمان‌ها کمک کنند، اما باید با تجربه کاری و ویژگی‌های شخصیتی مطلوب همراه باشند.

پین می‌گوید: «گواهینامه‌های برنامه‌نویسی قطعاً می‌تواند چشم استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام‌کننده را به خود جلب کند، و به‌ویژه برای کسانی که در ابتدای کار خود هستند یا برای نشان دادن مهارت‌ها و شایستگی‌های خود شغل خود را تغییر می‌دهند، ارزشمند است.

اما برای پین، گواهی‌نامه‌ها یک ملاحظات ثانویه هستند که می‌توانند در انتخاب نامزدهای ارائه شده به مشتریان تفاوت ایجاد کنند. پین می‌گوید: «من به تجربه نامزدها و اینکه آیا آنها می‌توانند مهارت‌های خود را با نمونه‌های واقعی از قابلیت‌های خود تأیید کنند، نگاه می‌کنم. «برای اکثر نقش‌ها، اگر در این زمینه‌ها فاقد گواهینامه باشند، به تنهایی باید مورد توجه قرار گیرد. با این حال، وقتی نوبت به تقسیم این لیست از نامزدها به یک لیست کوتاه برای مصاحبه می رسد، این جایی است که اعتبارنامه اغلب در روند انتخاب من نقش دارد.”

کرستیک می‌گوید: «گواهینامه‌ها نباید تنها عامل تعیین‌کننده در تصمیم‌گیری استخدام باشند». “آنها باید در کنار سایر صلاحیت ها، مانند تجربه عملی، مهارت های حل مسئله، و توانایی همکاری موثر در یک تیم در نظر گرفته شوند.”

کریستوف می‌گوید: «در حالی که تخصص تأیید شده توسط گواهینامه‌هایی مانند Certified Associate در برنامه‌نویسی پایتون، جذابیت خود را در رزومه‌ها حفظ می‌کند، این طرز فکر خلاقانه و حل‌ال مشکل است که واقعاً در اعضای تیم ستاره‌ای که ما به همراه آورده‌ایم برجسته است. Cemper، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم مدیریت سریع هوش مصنوعی AIPRM.

Cemper می‌گوید: «در اصل، در حالی که تیم من هنگام استخدام نگاهی به گواهینامه‌ها می‌اندازد، اما این مهارت‌ها و راه‌حل‌های خلاقانه برای مشکلات دنیای واقعی است که ما بیشتر روی آن تمرکز می‌کنیم. تاکید بر اینکه ما به دنبال داستانی فراتر از پوسته گواهینامه است، ضروری است. مهارت برنامه نویسی شما، راه حل های مبتکرانه شما برای مشکلات دنیای واقعی، و کنجکاوی تزلزل ناپذیر شما برای کشف فراتر از آنچه شناخته شده است – این چیزهای نامشهود، اگرچه قابل تایید نیستند، شمال واقعی حرفه من بوده اند و در مجسمه سازی فرهنگ در AIPRM نقش اساسی داشته اند. ”

ساخت برنامه های مشترک با Teams Live Share

یک گواهینامه در جاوا “ممکن است به خوبی پاسخگوی آرزوهای توسعه دهندگان وب نوپا، اما آیا آنها را به طور کامل برای چالش های پویا و همیشه در حال تحول دنیای فناوری مجهز می کند؟ سمپر می گوید. فرضیه من در اینجا به طیف وسیع تری گرایش دارد، جایی که یادگیری مداوم و مهارت های سازگار نقش مهمی ایفا می کند. گواهینامه ها، در حالی که معیاری از دانش فنی را مشخص می کنند، ممکن است به عنوان یک نقطه بازرسی صرف در سفر مداوم یک برنامه نویس، به جای یک مقصد نهایی در نظر گرفته شوند.”

گواهینامه های برنامه نویسی محبوب

برخی از گواهینامه های برنامه نویسی بیشتر از سایرین مورد تقاضا هستند. در اینجا برخی از محبوب ترین گواهینامه های برنامه نویسی تا زمان نوشتن این مقاله آورده شده است:

  • معمار راه‌حل‌های دارای گواهی AWS: این گواهینامه از خدمات وب آمازون می تواند برای برنامه نویسانی که بر روی برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر کار می کنند ارزشمند باشد. با مهاجرت شرکت‌ها به فضای ابری، تقاضای زیادی برای آن وجود دارد.
  • توسعه‌دهنده معتبر AWS: تخصص در طراحی، استقرار و مدیریت را نشان می‌دهد برنامه های کاربردی در پلت فرم AWS.
  • گواهینامه Microsoft: Azure Developer Associate: برای مهندسان نرم افزار کار با Microsoft Azure، این گواهینامه مهارت در توسعه برنامه‌ها و خدمات در پلتفرم Azure را نشان می‌دهد.
  • مورد تایید مایکروسافت: کارشناس معمار راه حل های Azure: مهارت در فناوری‌های ابری Azure را نشان می‌دهد.
  • معمار حرفه‌ای ابر Google: برای توسعه‌دهندگانی که با Google Cloud Platform (GCP) کار می‌کنند )، این گواهینامه توانایی طراحی و مدیریت برنامه های ابری که از خدمات GCP استفاده می کنند را نشان می دهد.
  • Certified ScrumMaster (CSM): این گواهینامه ها برای توسعه دهندگان علاقه مند به چابک و چابک مفید است. روش های اسکرام و درک مدیریت پروژه چابک از آنجایی که این روش‌ها در توسعه نرم‌افزار رایج هستند، CSM یک گواهی ارزشمند برای نقش‌های مدیریت پروژه است.
  • مدیر مجاز Kubernetes (CKA): رسیدگی به کانتینرسازی و موارد گسترده پذیرش Kubernetes برای ارکستراسیون کانتینر، CKA یک گواهینامه با تقاضای بالا برای نقش‌های ارکستراسیون کانتینر و devops است.
  • کارشناس خبره امنیت سیستم‌های اطلاعاتی (CISSP): افزایش امنیت سایبری یکی از بزرگترین اولویت‌ها برای امروزه سازمان‌ها، بنابراین گواهینامه CISSP بسیار ارزشمند است. در حالی که این گواهینامه عمدتاً بر امنیت سایبری متمرکز است، این گواهینامه همچنین می تواند برای برنامه نویسانی که نیاز به درک شیوه های امنیتی در توسعه نرم افزار دارند، ارزشمند باشد.