۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اجتناب از فرسودگی فنی: ۵ راه برای قطع ارتباط و کاهش استرس

اگر خودمراقبتی ساده باتری‌های شما را شارژ نمی‌کند، به دنبال راه‌هایی برای ایجاد پیشرفت‌های طولانی‌مدت در زندگی کاری و دیدگاه ذهنی خود باشید.

اگر خودمراقبتی ساده باتری‌های شما را شارژ نمی‌کند، به دنبال راه‌هایی برای ایجاد پیشرفت‌های طولانی‌مدت در زندگی کاری و دیدگاه ذهنی خود باشید.

این یکی از کارهایی است که من هنگام استرس در مورد یک چالش فنی یا یک مشکل مرتبط با کار انجام می‌دهم، از کتاب جدیدم، پیشگام دیجیتال.

رهبری تیم‌های چابک، تغییر شکل رانندگی، رفع نقص‌های پیچیده، و حل و فصل حوادث عمده اولویت ۱ (P1) می‌تواند استرس‌زا باشد. شما قلب و روح خود را در کار خود قرار می دهید و سهامداران کسب و کار شما را تحت فشار قرار می دهند تا کارهای بیشتر، سریع تر و بهتر انجام دهید.

بیش از حد سخت کار کنید یا اجازه دهید استرس بهزیستی شما را از بین ببرد و به راحتی از بین می رود. من می دانم، و من از تجربه در مورد آنچه که باید انجام شود نوشته ام زمانی که حرفه شما به پایین ترین سطح می رسد. من همچنین بسیاری از لحظات پر استرس خودم را در Digital Trailblazer به اشتراک می گذارم.

فرسودگی شغلی یک مشکل جدی برای هر کسی است و حفظ سلامت روان می‌تواند برای متخصصان فناوری و امنیت چالش‌برانگیز باشد. در گزارش وضعیت فرسودگی شغلی در فناوری ۲۰۲۲، ۴۲٪ از کارکنان فناوری مشغول به کار هستند. با خطر بالای فرسودگی شغلی، و ۶۲٪ از نظر جسمی و عاطفی احساس تخلیه می کنند. این اعداد برای متخصصان امنیتی بدتر است. در ۲۰۲۲ Voice of Secops

لطفاً فرسودگی شغلی و سلامت پزشکی را جدی بگیرید. علائم فرسودگی شغلی شامل بدبین بودن در کار، بی حوصلگی با همکاران، یا مشکل در تمرکز. فرسودگی شغلی، افسردگی و اضطراب تنها تعداد انگشت شماری از مسائل مربوط به سلامت روان هستند. لطفاً کمک بخواهید اگر مشکل دارید.

اکنون همیشه زمان خوبی است تا فکر کنید و اقدامات لازم را برای کاهش استرس خود انجام دهید. در اینجا چند ایده برای بررسی وجود دارد.

از کار جدا شوید و زمانی را به علاقه خود اختصاص دهید

جاگدیش چوگانی، مدیر ارشد مردمی در Appfire، می‌گوید: «وقتی فرسودگی شغلی رخ می‌دهد و منابع فیزیکی و ذهنی تمام می‌شوند، بهترین راه‌حل این است که به سادگی خود را از محیط کار جدا کنید.

آنچه اکثر CIOهای استفاده کننده از ابر در سال 2022 می خواهند

چوگانی توصیه می‌کند که فعالیت‌ها و سرگرمی‌های خارج از کار را دنبال کنید، مانند «پیاده‌روی، نواختن ساز، یا خواندن یک یا دو فصل از یک کتاب».

حتی اگر برای انجام کارهای بیشتر تحت یک مهلت قرار دارید یا احساس می‌کنید تحت فشار هستید، مالیات بر خودتان اغلب راه‌حل نیست. چوگانی ادامه می‌دهد: «تقویت در مرحله فرسودگی شغلی می‌تواند به میزان قابل توجهی کیفیت کار شما را به خطر بیندازد و در درازمدت شما را ناراضی‌تر کند. شناخت علائم فرسودگی شغلی و شارژ مجدد قبل از تشدید آنها برای توسعه دهندگان بسیار مهم است. بهترین نتایج هرگز نتیجه سوختگی کسی نبوده است.»

توصیه من به توسعه دهندگان پرشور و متخصصان امنیتی این است که زمان را در تقویم خود برای خود مسدود کنید. در برخی از روزها، ممکن است از آن برای خواندن یا یادگیری استفاده کنید و برخی اوقات برای دنبال کردن یک علاقه یا سرگرمی.

از طریق مدیتیشن و تمرینات تنفسی دوباره تمرکز کنید

یکی دیگر از راه‌های کاهش استرس ایجاد مکث‌ها و وقفه‌های ذهنی کوتاه در کارتان است. اولین انگیزه شما ممکن است این باشد که یک میان وعده بخورید، اگر در دفتر هستید به یک مکالمه آبسردکن ملحق شوید یا بررسی کنید که در فیدهای رسانه های اجتماعی شما چه اتفاقی می افتد. فعالیت‌هایی از این دست ممکن است به شما فرصتی برای انجام وظیفه بدهد، اما بعید به نظر می‌رسد که به شما کمک کند تا تمرکز خود را از دست بدهید.

فردریک هارپر، مدیر روابط توسعه‌دهنده در Mindee، این توصیه را دارد: «روزی چند دقیقه مدیتیشن کنید». او ادامه می‌دهد: «هدف این نیست که از فکر کردن دست بکشید، بلکه وقتی ذهنتان سرگردان است، توجهتان را به یک شی یا تنفستان بازگردانید. لازم نیست زیاد باشد—حتی پنج یا ۱۰ دقیقه در روز به شما کمک می کند تا در کل احساس بهتری داشته باشید.”

مدیتیشن، تنفس، و سایر تمرینات ذهن آگاهی به بسیاری از افراد کمک کنید تمرکز خود را حفظ کنند و از استرس دور شوند. برنامه‌های مراقبه و < یک href="https://freeappsforme.com/breathing-apps/" rel="nofollow">تنفس می تواند به آموزش این شیوه ها کمک کند.

چیزی که توسعه دهندگان از آن متنفرند

چک لیست هایی را برای اولویت بندی و ساده سازی مدیریت حادثه ایجاد کنید

به نظر من بسیاری از افراد از فرسودگی شغلی رنج می‌برند، زیرا تلاش می‌کنند کارهای زیادی را همزمان انجام دهند. انجام چندوظیفه ای یا جابجایی زمینه بین کارها اغلب ناکارآمد است و انجام ندادن کار روی تکالیف حساس تر یا حساس به زمان در بشقاب شما باعث ایجاد استرس می شود.

امیلی آرنوت، مدیر روابط اجتماعی در Blameless، یک توصیه ساده دارد: «یکی از راه‌های مدیریت فرسودگی شغلی، چک لیست‌ها است.» من از چک لیست برای تعیین اولویت ها استفاده می کنم. من یک اسکرام عقب مانده دارم که هر دوشنبه آن را مرور می کنم تا اولویت های هفته خود را تعیین کنم و استرس را در طول هفته کاهش دهم زیرا می دانم چه کاری باید انجام دهم.

آرنوت توصیه می‌کند که به چک لیست‌ها به‌عنوان ابزاری برای حل مسائل به‌طور گسترده‌تر فکر کنید. او می‌گوید: «چک لیست‌ها روش‌های شناخته‌شده برای حل مسائل را مدون می‌کنند و می‌توانند در طول زمان بهبود یابند.

Arnott یک مثال معمول برای افرادی که در مراکز عملیات شبکه (NOC) و مراکز عملیات امنیتی (SOCs) با مسئولیت استرس زا حل و فصل حوادث بزرگ کار می کنند، ارائه می دهد. «معرفی چک لیست ها با کاهش استرس در موقعیت هایی مانند حادثه Sev1، خطاها را کاهش می دهد. چک لیست ها بار شناختی را کاهش می دهند زیرا افراد در شرایط استرس تنها به حافظه متکی نیستند.”

ارتباط بین رهبران و تیم های فنی را تقویت کنید

استرس اغلب از تعاملات (یا عدم وجود آن) بین تیم‌ها، مدیران و مدیران نشات می‌گیرد.

آیا با درک قوی از تأثیر مشارکت‌هایتان بر اهداف تجاری، در محل کار احساس حمایت می‌کنید؟ اگر در نقش رهبری یا مدیریت هستید، هر چند وقت یک‌بار با تیم‌های فنی و امنیتی خود ارتباط برقرار می‌کنید، و آیا آنها منابع و ابزار لازم برای انجام مؤثر وظایف خود را دارند؟

چگونه ایده راه اندازی B2B خود را آزمایش کنیم

جیمز کاردر، CSO از LogRhythm، پیشنهاد می‌کند که شکاف در ارتباطات، منابع و سایر پشتیبانی‌ها می‌تواند منجر به استرس، به‌ویژه برای افرادی که در نقش‌های عملیاتی هستند، شود. او می‌گوید: «فقدان حمایت در سطح اجرایی اغلب منجر به استرس و جابجایی بیشتر در نقش‌های خاص فناوری مانند امنیت سایبری به دلیل بودجه و منابع ناکافی می‌شود و تیم‌ها را برای محافظت از سازمان خود در برابر موج فزاینده خطر ناتوان می‌سازد». /p>

کاردر پیشنهاد می‌کند که رهبران باید برای همسو شدن با تیم‌هایشان زمان بگذارند. “توسعه و حفظ درک متقابل بین تیم های فنی و مدیران اجرایی به اطمینان از یک برنامه موفق کمک می کند، از اصطکاک بین بخش ها جلوگیری می کند و در نهایت به کاهش استرس و فرسودگی شغلی کمک می کند.”

توسعه روابط با تیم‌های کاری ترکیبی چالش‌های بیشتری ایجاد می‌کند و رهبران باید راه‌هایی برای ارتباط با کارمندان از طریق فعالیت های کاهش استرس و پیوند تیم.

به دنبال “زندگی” باشید، زندگی با هدف و سلامت

روناک رحمان، مدیر روابط توسعه‌دهنده در Quali، پیشنهاد می‌کند که هر فن‌آوری باید روی مأموریت زندگی خود تمرکز کند. او می‌گوید: «زندگی با هدف، تحقق و سلامتی خوب به تمرین‌کنندگان این امکان را می‌دهد که مخازن خود را دوباره پر کنند و فداکاری و خلاقیت آن‌ها را در تمام جنبه‌های زندگیشان تقویت کنند.»

تعریف اهداف بلندمدت و یک ماموریت لازم نیست زیاد باشد. رحمان پیشنهاد می کند فعالیت هایی را پیدا کنید که تمرکز شخصی را ارائه می دهند. او می‌گوید: «درباره این موضوع مانند طناب‌های زندگی فکر کنید. چیزهایی مانند شنا و یوگا به من این امکان را می دهد که فقط روی فعالیت تمرکز کنم و دیگر نگران کار نباشم. من همچنین از تعمیر خانه لذت می برم زیرا هر موقعیتی متفاوت است و به من فرصت می دهد تا مشکلات را با خوشحالی حل کنم.»

دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، آشپزی، و پیاده‌روی طولانی فعالیت‌های من هستند.

یک حرفه فناوری پاداش های زیادی دارد، اما هیچ کس نمی گوید آسان است. یافتن تعادل و تشخیص زمانی که به استراحت نیاز دارید می تواند به کاهش استرس و جلوگیری از فرسودگی کمک کند.