۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار به هوش مصنوعی اعتماد ندارند – گزارش

نظرسنجی بر روی 13000 توسعه‌دهنده نشان می‌دهد که بیشتر آنها معتقدند هوش مصنوعی حجم کاری آنها را کاهش می‌دهد و می‌خواهند بیشتر از هوش مصنوعی استفاده کنند، اما بسیاری از آنها شک دارند.

نظرسنجی بر روی ۱۳۰۰۰ توسعه‌دهنده نشان می‌دهد که بیشتر آنها معتقدند هوش مصنوعی حجم کاری آنها را کاهش می‌دهد و می‌خواهند بیشتر از هوش مصنوعی استفاده کنند، اما بسیاری از آنها شک دارند.

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده از پلتفرم استخدام فنی CoderPad، اکثر توسعه دهندگان خوشبین هستند که هوش مصنوعی حجم کاری آنها را کاهش دهد و مشتاق استفاده از آن هستند، اما برخی به هوش مصنوعی اعتماد ندارند.

گزارش، State of Tech Hiring 2024 که در ۹ ژانویه منتشر شد، نشان داد که ۷۰٪ از توسعه دهندگان معتقدند هوش مصنوعی به کاهش حجم کاری آنها کمک می کند و ۶۰ نفر درصد می خواهند از هوش مصنوعی بیشتر به عنوان بخشی از کار خود استفاده کنند. توسعه دهندگانی که مورد بررسی قرار گرفتند، با ذکر مزایایی مانند کمک کد، یادگیری و آموزش، تکمیل خودکار، تولید کد، و اسناد و پشتیبانی API، اعتماد به ابزارهای به کمک هوش مصنوعی را گزارش کردند.

معنای سیلیکون سفارشی مایکروسافت برای Azure چیست

یکی از پاسخ‌دهندگان ناشناس گفت: «من از هوش مصنوعی برای کمک به نوشتن کدی استفاده می‌کنم که در غیر این صورت فقط اتلاف وقت برای نوشتن دستی است، مانند ایجاد توابع واکشی با URL‌های مختلف یا ابزارهای اسکریپت کوتاه در پایتون».

اما نظرسنجی CoderPad همچنین نشان داد که ۲۹٪ از توسعه دهندگان مورد بررسی به هوش مصنوعی اعتماد ندارند و ۲۸٪ گزارش کردند که کارفرمایان آنها مخالف استفاده از هوش مصنوعی هستند. یک چهارم توسعه دهندگان هوش مصنوعی را غیرقابل اعتماد یا ناکارآمد می دانند. یک سوم از توسعه دهندگان استفاده از هوش مصنوعی در طول مصاحبه یا تست فنی را تقلب می دانند.

مهارت های جاوا اسکریپت، جاوا و پایتون بیشترین تقاضا را دارد

این گزارش بر اساس نظرسنجی CoderPad از بیش از ۱۳۰۰۰ توسعه دهنده از ۱۴۹ کشور است. همچنین تقریباً ۵۵۰۰ نفر که متخصصان فنی را به عنوان بخشی از شغل خود استخدام می کردند، مورد بررسی قرار گرفتند. سایر یافته‌های گزارش وضعیت استخدام فناوری ۲۰۲۴:

  • ۳۶٪ از توسعه دهندگان گفتند که علاقه ای به قبول مسئولیت های مدیریتی ندارند.
  • ۷۵٪ از توسعه دهندگان گفتند که از مدیریت فعلی راضی هستند.
  • توسعه‌دهندگان نگرانی‌های فزاینده‌ای را در مورد امنیت شغلی گزارش کردند، به طوری که ۲۱٪ گفتند که در مقایسه با سال گذشته احساس امنیت کمتری در شغل خود دارند (در مقایسه با ۱۷٪ در سال گذشته). ۳۷٪ گفتند که در ۱۲ ماه گذشته تغییر قابل توجهی احساس نکرده اند و ۳۲٪ گفتند که احساس امنیت بیشتری می کنند.
  • نزدیک به نیمی از توسعه دهندگان به ترک شغل خود در ۱۲ ماه آینده فکر می کردند.
امنیت، حریم خصوصی و هوش مصنوعی مولد