۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

تقاضا برای توسعه دهندگان نرم افزار در سال ۲۰۲۱ دو برابر شد

آخرین گزارش از متخصص استخدام فناوری Hired نشان می‌دهد که درخواست‌های مصاحبه برای مهندسان نرم‌افزار در سال 2021 دو برابر شده است و نقش‌های از راه دور سهم رو به رشدی از نقش‌ها را تشکیل می‌دهند.

آخرین گزارش از متخصص استخدام فناوری Hired نشان می‌دهد که درخواست‌های مصاحبه برای مهندسان نرم‌افزار در سال ۲۰۲۱ دو برابر شده است و نقش‌های از راه دور سهم رو به رشدی از نقش‌ها را تشکیل می‌دهند.

طبق آخرین گزارش “وضعیت مهندسان نرم افزار” توسط متخصص استخدام فناوری استخدام شد.

Hired 224,367 درخواست مصاحبه برای نقش‌های مهندسی نرم‌افزار را در سال ۲۰۲۱ ردیابی کرد که از ۱۰۶,۱۰۱ در سال ۲۰۲۰ که به شدت تحت تأثیر همه‌گیری بود، افزایش یافته است.

این گزارش بر اساس ۳۶۶۰۰۰ تعامل پلتفرم Hired بین شرکت‌ها و مهندسان نرم‌افزار و ۲۰۰۰ پاسخ نظرسنجی جمع‌آوری‌شده بین ژانویه ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ جمع‌آوری شده است.

جاش، مدیرعامل Hired، «در میان کمبود مستمر استعدادهای فناوری و تقاضاهای بی سابقه از سوی شرکت‌هایی که مشتاق پر کردن نقش‌های آزاد هستند، مهندسان نرم‌افزار در Hired به‌طور میانگین در سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر درخواست‌های مصاحبه در سال ۲۰۲۰ دریافت کردند.» برنر در پیشگفتار خود برای این گزارش نوشت. “این بازار رقابتی استخدام همچنان بر شرکت ها فشار می آورد تا حقوق و مزایای قانع کننده ای ارائه دهند و جستجوی استعداد خود را برای استخدام مهندسان نرم افزار از راه دور خارج از مراکز بزرگ فناوری، گسترش و توزیع تیم ها در سطح جهانی گسترش دهند.”

JDK 20: ویژگی های جدید در جاوا 20

کار توسعه از راه دور در حال افزایش است

جای تعجب نیست که استخدام از راه دور نیز در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت، به طوری که مهندسان نرم افزار درخواست های مصاحبه بیشتری برای نقش های از راه دور (۹۸,۸۴۶) در سال ۲۰۲۱ نسبت به موقعیت های محلی (۹۲,۳۸۳) در سال ۲۰۲۰ دریافت کردند. توسعه دهندگانی که برای کار از راه دور باز هستند نیز ۲۰٪ درخواست مصاحبه بیشتری دریافت کردند. به طور متوسط ​​نسبت به کسانی که نبودند.

از طرف کارمندان، انعطاف پذیری در مورد ساعات کاری بیشترین مورد استناد به فرهنگ کاری ایده آل برای مهندسان نرم افزار بود و به دنبال آن جلسات تا حد امکان محدود شد و همکاران و مدیران عالی وجود داشت.

برنامه نویسی با سواد در Go

پرتقاضاترین نقش در پلتفرم مربوط به توسعه دهندگان فول استک بود. در این گزارش آمده است: «شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱ به شدت مهندسان فول استک را استخدام کرده‌اند. داده‌های ما نشان می‌دهد که مهندسان فول استک بیشترین افزایش ۲.۱ درصدی (در مقایسه سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۰) را در درخواست‌های مصاحبه در مقایسه با سایر نقش‌های مهندسی نرم‌افزار نشان دادند. تا تلاش برای “به حداکثر رساندن کارایی یک تیم مهندسی و ایجاد افزونگی برای مدیریت نوسانات تیم” افزایش یابد.

این افزایش در تقاضای کلی باعث شده است که میانگین دستمزدها نیز همچنان رشد کند، از جمله برای نقش‌ها و موقعیت‌های دوردست در مرکزهای فناوری کوچک‌تر. حقوق مهندسی نرم افزار با ۰.۸ درصد افزایش به میانگین ۱۵۶۰۰۰ دلار در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ رسید. این میزان کمتر از میانگین حقوق برای نقش های از راه دور، به ۱۵۷،۰۰۰ دلار بود که ۳ درصد افزایش داشت. و حقوق در بریتانیا با ۲.۷ درصد افزایش به ۷۵۰۰۰ پوند (۹۸۰۰۰ دلار) رسید.

زمان استفاده از کلاس ها، ساختارها یا رکوردها در سی شارپ

مهارت های کلیدی توسعه دهنده نرم افزار در سال ۲۰۲۲

گزارش Hired همچنین برخی از مهارت‌های توسعه نرم‌افزار را نشان می‌دهد که بیشترین علاقه مصاحبه را از سوی کارفرمایان به همراه دارد.

زبان برنامه نویسی Go برای دومین سال متوالی در صدر فهرست مهارت های مورد تقاضا قرار گرفت و مهندسان مسلط در Go 1.8 برابر بیشتر از میانگین بازار درخواست مصاحبه دریافت کردند.

در پشت Go، Ruby on Rails، Scala، Ruby، و React Native قرار داشتند که نسبت به مهارت‌های جلویی در Hired تعصب نشان می‌دادند. پلت فرم.

مهارت‌های

مهارت‌های ابری مانند Kubernetes، AWS، و Google Cloud Platform در پایین‌تر از فهرست قرار داشتند. مهندسانی که از این مهارت ها برخوردار بودند، حدود ۱.۳ برابر بیشتر از میانگین درخواست مصاحبه مشاهده کردند.