۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

حرفه ابری خود را بهینه کنید

رضایت شغلی خود را با موقعیت‌هایی که قدردانی، فرصت‌های رشد، انعطاف‌پذیری کاری و پول را نیز ارائه می‌دهند، تنظیم کنید.

رضایت شغلی خود را با موقعیت‌هایی که قدردانی، فرصت‌های رشد، انعطاف‌پذیری کاری و پول را نیز ارائه می‌دهند، تنظیم کنید.

وقتی از اصطلاح بهینه سازی استفاده می کنم، اغلب به یافتن کارآمدترین راه برای استفاده از فناوری اشاره می کنم. بهینه‌سازی شغلی ابری (CCO برای کسانی از شما که عاشق TLA [مخفف‌های سه حرفی] هستند) مفهوم ارزیابی بهترین و کارآمدترین مسیر شغلی است. بله، پیدا کردن شغل پردرآمد بسیار خوب است، اما بهتر است شغل پردرآمدی را پیدا کنید که لبخند را نیز بر لبانتان بیاورد. با این دو ویژگی، یک کار به بهینه سازی کامل نزدیک می شود.

به نظر می رسد مشاغل در رایانش ابری همه ویژگی های یکسانی دارند. یا می توانید شغلی به دست آورید که به اندازه کافی خوب است و نرخ بازار را برای مهارت های خود پرداخت می کند، یا می توانید شغلی پیدا کنید که فرصت هایی را برای کارهایی که می خواهید در حال حاضر و در آینده انجام دهید فراهم می کند و آنچه را که می خواهید بسازید، در حدودی پرداخت می کند.< /p>

من به طور معمول افرادی را راهنمایی می‌کنم که مسیرهای شغلی ابری را آغاز می‌کنند و اغلب، افرادی را که به دنبال بهبود موقعیت‌های رایانش ابری موجود خود هستند. بسیاری از ما توسط عوامل یکسانی انگیزه داریم و برخی یکی را بر دیگری ترجیح می دهند. این عوامل عبارتند از:

ارزش گرفتن توسط کسب و کار. پدرم به من می‌گفت: «می‌توانی سالی یک میلیون دلار درآمد داشته باشی و باز هم دستمزد کمتری دریافت کنی.» کسانی که توسط کسب و کارهایی که به آنها خدمت می کنند کمتر ارزش گذاری شده اند این را به خوبی می دانند.

لگو با فرهنگ مهندسی نرم افزار خود، ماژولار بودن، متاورس را پذیرفته است

ارزش تقریباً هرگز صرفاً با غرامت پولی، مانند پاداش‌های سالانه اندازه‌گیری نمی‌شود، اگرچه بدیهی است که پول در تصمیم‌گیری‌های شغلی مؤثر است. شناخت و قدردانی ساده از ارزشی که یک کارمند برای شرکت به ارمغان می آورد می تواند گرانبها باشد. من اغلب می بینم که افراد بلافاصله پس از افزایش حقوق یا پاداش سخاوتمندانه، آنها را ترک می کنند، صرفاً به این دلیل که احساس نمی کنند مشارکت آنها در تجارت ارزش واقعی دارد.

در دنیای رایانش ابری، ارزش کارکنان باید به نقاط عطف مهمی مانند انتقال گروهی از برنامه‌ها و داده‌ها به فضای ابری یا سایر دستاوردهایی که مستحق قدردانی هستند مرتبط باشد.

غرامت. این ساده ترین معیار برای درک است. آیا با نرخ بازار یا بالاتر حقوق می گیرید؟ به خاطر داشته باشید که در اینجا چند عنصر وجود دارد، مانند غرامت که شامل حقوق صاحبان سهام می شود (به عنوان مثال، دریافت سهام یا سایر گزینه ها هنگام پیوستن به یک استارتاپ). شما باید تحقیقات خود را انجام دهید و انتظارات واقع بینانه در مورد غرامت هدف خود تعیین کنید. حقوق صاحبان سهام، پاداش‌ها و افزایش‌های شغلی مرتبط با ارزیابی‌ها و همچنین مجموعه مهارت‌ها، تجربه و تقاضای بازار را در نظر بگیرید.

در متاکلود چه اتفاقی می افتد؟

فرصت هایی برای یادگیری. هنگامی که کارمندان ماهر در فضای ابری یک فرصت شغلی را ارزیابی می‌کنند، این عامل اغلب کم ارزش‌گذاری شده و نادیده گرفته می‌شود. اگر فرصت های آموزشی یا توانایی گسترش مجموعه مهارت های خود را نداشته باشید، مهم نیست که کار در حال حاضر چقدر خوب است یا چقدر خوب است، به عقب حرکت خواهید کرد. این شاید مهمترین عامل CCO باشد.

به دنبال مشاغلی باشید که فرصت‌هایی را فراهم می‌کنند، مانند یادگیری معماری ابر در هنگام استخدام به عنوان توسعه‌دهنده ابر، یا موقعیت عملیات ابری که به شما امکان می‌دهد تجربه خود را با سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر گسترش دهید. همچنین، به فضاهای جدید و داغی که می‌بینید ظاهر می‌شوند، بروید، مانند فیناپ‌های ابری، بدون سرور، یا کانتینرها.

انعطاف پذیری. آیا می توانید برای مدتی یا تمام وقت از خانه کار کنید؟ آیا این موقعیت زمانی انعطاف‌پذیر برای مراقبت از کودکان یا مراقبت از سالمندان ارائه می‌دهد – یا هر چیز دیگری که زندگی را کمی استرس‌زاتر کند، مانند دور ماندن از ترافیک؟ مزیت کار با منابع مبتنی بر ابر این است که مهم نیست در کجا قرار دارید. تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد است. برخی از کارمندان اکنون از این سرمایه گذاری می کنند تا در مناطقی از کشور زندگی کنند که هزینه های زندگی کمتر، مدارس بهتر، جرم و جنایت کمتر و در نتیجه کیفیت زندگی بهتری دارند.

ابر ضد رکود است-شاید

موارد دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند برنامه‌های تنوع، برابری و مشارکت، مأموریت شرکت، سیاست‌های پایداری و غیره. اینها باید به درجات مختلف در CCO شما نقش داشته باشند. دریابید که آیا یک کارفرمای بالقوه کار خوب یا بدی را برای حمایت از آنچه برای شما مهم است انجام می دهد. امروزه بسیاری از کارمندان بالقوه ارزش‌های شرکت را در فرآیند تصمیم‌گیری خود تقریباً برابر می‌دانند.

بنابراین، اکنون یافتن بهینه ترین کار ابری خود باید آسان باشد، درست است؟ متأسفانه، تقریباً هرگز اتفاق نمی افتد. این بیشتر در مورد به دست آوردن درک بهتر از آنچه می خواهید و صادق بودن با خودتان در مورد مسیر شغلی ابری سالم است.

کارفرمایان نیز می توانند یاد بگیرند. کارکنان بهینه دیگر توسط یک بعد مجذوب نمی شوند. آنها بسیاری از عواملی را که در بالا ذکر کردم در نظر می گیرند. اغلب، شرکت هایی که بیشترین پول را پرداخت می کنند، بهترین مکان برای کار نیستند، همه چیز در نظر گرفته شود.

هنگامی که استخدام می‌شوند، افرادی که در حرفه‌های ابری خود برتر هستند، معمولاً بر بهینه‌سازی معماری محاسبات ابری تمرکز می‌کنند و اینکه چگونه می‌توانند کارآمدترین راه‌حل را بیابند که بیشترین ارزش را به کسب‌وکار بازگرداند. در نتیجه، کسب و کار پول در می آورد و شغل کارمند بهینه می شود. همه برنده می شوند.