۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

در رکود رایانش ابری چه باید کرد؟

چه در یک رکود قطعی هزینه‌های ابری باشیم یا نه، استفاده استراتژیک از دوره‌های عدم اطمینان می‌تواند کسب‌وکار را برای آینده آماده کند.

چه در یک رکود قطعی هزینه‌های ابری باشیم یا نه، استفاده استراتژیک از دوره‌های عدم اطمینان می‌تواند کسب‌وکار را برای آینده آماده کند.

مقالات مازاد اکنون رکود ابری را پیش‌بینی می‌کنند یا رکود رایانش ابری را پیش‌بینی می‌کنند. به این یکی مراجعه کنید< /a> برای مثال. تعداد خبرنگارانی که در مورد این موضوع با من تماس می گیرند نیز در حال افزایش است، اگرچه من در مورد روندهای اقتصادی اظهار نظر نمی کنم زیرا من یک اقتصاددان نیستم و نمی خواهم با یکی از آنها اشتباه بگیرم. من همچنین به اندازه کافی در این بازی حضور داشته ام تا بفهمم که شما نمی توانید تایم های آپدیت را بدون برخی از خرابی ها داشته باشید.

خنده‌دار است که مردم قبلاً این را «بحران هزینه‌های ابری» می‌خوانند. بسیاری به کاهش هزینه های رایانش ابری با وحشت نگاه می کنند. در بیشتر موارد، ما فقط به هزینه‌های قبل از همه‌گیری بازمی‌گردیم، که هنوز تهاجمی بود. اگرچه من به ندرت به Chicken Littles دنیا گوش می‌دهم، اما می‌بینم که مقداری لیمو در راه است که می‌توان آن را به لیموناد تبدیل کرد.

Cloud توسعه را پیچیده می کند، اما GraphQL و supergraphs امیدوار کننده هستند

تجارب من در رکودهای فناوری گذشته به من آموخت که از این رکودها به عنوان فرصتی برای پیشبرد سریعتر و انجام کارهای بیشتر با انجام چند پروژه استفاده کنم که بسیاری دیگر با شروع کاهش بودجه آنها را دنبال نمی کنند. اگر هزینه‌های ابری شما کمتر از سال گذشته است، مواردی را در نظر بگیرید:

با استخدام و آموزش آشنا شوید. شکایتی که بارها و بارها می‌شنوم این است که «ما مهارت‌های ابری داخلی برای موفقیت نداریم». اگر پروژه‌های ابری کند می‌شوند، زمان ایده‌آلی برای انجام برنامه‌های آموزشی داخلی است. اکنون که شرکت ها در مورد استخدام تهاجمی کمتری دارند، ممکن است نامزدهای واجد شرایط تری در بازار پیدا کنید.

روی این واقعیت حساب کنید که همه چیز دوباره شروع خواهد شد. بهتر است در زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد، فهرست خوبی از استعدادها داشته باشید، به جای اینکه در آخرین لحظه، مانند بسیاری از شرکت‌ها، سر در بیاورید.

ساخت یا خرید هوش مصنوعی مولد مبتنی بر ابر؟

برنامه‌ها و مجموعه داده‌ها را در فضای ابری مدرن کنید. برنامه‌ها و داده‌هایی که برداشته‌اید و جابه‌جا کرده‌اید، از مزایای سرعت برخوردارند، اما هزینه‌های عملیاتی بالاتری را نیز به همراه دارند. اگر با کاهش سرعت کارها استراحت کردید، وقت آن است که برنامه‌ها و داده‌های بلند کردن و جابجایی را بهینه کنید. بارهای کاری را شناسایی کنید و آنها را از طریق بازسازی جزئی نوسازی کنید یا حتی برخی از جراحی های بزرگ مانند کانتینرسازی را انجام دهید.

به هر حال باید این کار را در مقطعی انجام دهید. هرچه بیشتر آن را به تعویق بیندازید، هزینه های عملیاتی مداوم بیشتری را پرداخت خواهید کرد. قابلیت اطمینان عملیاتی و استفاده بیش از حد از منابع منجر به هزینه‌های ابری بالاتر از حد معمول می‌شود.

چشم‌اندازی برای استفاده از فناوری محاسبات ابری ایجاد کنید. اکثر ما می دانیم که امسال و شاید برخی یا تمام سال آینده روی چه چیزی کار می کنیم. آیا می توانید به همان وضوح چشم انداز بلند مدت خود را برای محاسبات ابری در شرکت خود بیان کنید؟ اگر در بیان کلامی آن دید مشکل دارید، در بیشتر موارد به این دلیل است که هرگز ایجاد نشده است.

MongoDB بزرگ می شود

از اوقات فراغت ناشی از رکود برای تعریف استفاده استراتژیک از رایانش ابری و سایر فناوری‌ها در افق پنج تا ده ساله استفاده کنید. همه را با یک چشم انداز از اینکه کسب و کار به کجا می رود و چگونه فناوری می تواند این چشم انداز را فعال کند، در یک صفحه قرار دهید. همه سطوح شرکت باید با این مسیر موافق و متعهد باشند. یک چشم انداز یکپارچه بسیار مهمتر از آن چیزی است که اکثر مردم درک می کنند.

اگر ما در نهایت دچار رکود شویم، گمان می‌کنم که کوتاه‌تر و تاثیرگذارتر از آن چیزی باشد که اکثر مردم اکنون تصور می‌کنند. عاقل ترین ما به آن به عنوان فرصتی برای بهبود نگاه خواهیم کرد.