۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

زمینه در حال ظهور پزشکی قانونی رایانش ابری

اکنون نگاه نکنید، اما مجرمان از خدمات ابری عمومی استفاده می کنند. "پلیس ابری" می تواند یک فرصت واقعی برای کسانی باشد که هم به اجرای قانون و هم در فضای ابری علاقه مند هستند.

اکنون نگاه نکنید، اما مجرمان از خدمات ابری عمومی استفاده می کنند. “پلیس ابری” می تواند یک فرصت واقعی برای کسانی باشد که هم به اجرای قانون و هم در فضای ابری علاقه مند هستند.

همه ما آن دسته از درام‌های جنایی یا مستندهای جنایی واقعی را تماشا کرده‌ایم که در آن جنایت توسط کارآگاه با ۲۰ سال تجربه حل نشد، بلکه مرد یا زنی که پزشکی قانونی کامپیوتری انجام می‌دادند. شاید قهرمان یک گوشی هوشمند را شکسته است تا مشخص کند که آیا حقایق کسی باقی مانده است یا نزدیک صحنه جرم است. یا یک هارد دیسک کامپیوتر را برای یافتن شواهدی که در دادگاه برای محکوم کردن یک جنایتکار استفاده شده بود، بررسی کردند.

وقتی همه اینها به ابر منتقل می شود چه اتفاقی می افتد؟ البته پزشکی قانونی ابری.

این مسیر شغلی این روزها بیشتر ظاهر می شود. استخدام‌کنندگان برای بسیاری از این مشاغل که توسط دولت‌های ایالتی، محلی و فدرال ارسال شده‌اند، از من درخواست می‌کنند تا سرنخ‌های نامزد دریافت کنم. بسیاری ممکن است بهترین هزینه را پرداخت نکنند، اما ممکن است به شما اجازه دهند که یک نشان داشته باشید و به یک مامور اجرای قانون واقعی تبدیل شوید. به جای تفنگ، یک لپ‌تاپ و مقدار زیادی دانش رایانش ابری برای یافتن شواهد جرم دارید.

Splunk ویژگی های امنیتی و قابلیت مشاهده جدیدی را اضافه می کند

پزشکی قانونی فناوری سنتی ابزارها و فناوری‌هایی را که می‌توانید ببینید و نگه دارید بررسی می‌کند. رایانش ابری کاملاً جانور دیگری است و بسیاری از سازمان‌های مجری قانون برای تحقیق درباره جنایاتی که ممکن است در فضای ابری اتفاق بیفتد، آماده نیستند. حداقل، پزشکی قانونی رایانش ابری تقریباً پنج برابر پیچیده‌تر از پزشکی قانونی فناوری سنتی است.

در اینجا فقط چند چیز وجود دارد که افرادی که به سمت پزشکی قانونی رایانش ابری حرکت می کنند باید بدانند:

در پزشکی قانونی محاسبات سنتی، محیط منجمد می شود زیرا دارایی ها برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه پزشکی قانونی مصادره می شوند. در ابر، معمولاً نمی توان این کار را انجام داد. شما در حال بررسی یک پلتفرم هدف هستید که پایدار نیست. هزاران فرآیند و افراد دیگر از همان سخت افزاری استفاده می کنند که شما می خواهید تحلیل کنید.

در مورد حضور با حکم توقیف سرور چطور؟ اگر اجازه دارید، این مشکل وجود دارد که دیگران نیز دارای داده‌های روی همان سرور هستند، و ممکن است در صورت نقض آن داده‌ها یا اگر داده‌های تنظیم‌شده مانند اطلاعات HIPAA هستند، خود را در معرض مسئولیت قانونی قرار دهید.

برای رشد انفجاری ابر آماده شوید

همچنین، باید در حوزه قضایی که سرور از نظر فیزیکی در آن قرار دارد کار کنید. اگر در کشور دیگری باشد، ممکن است عبور از میدان مین قانونی بسیار دلهره آور باشد. در واقع، برخی از مجرمان ابر را انتخاب کرده‌اند، زیرا می‌توانند داده‌ها را در سرورهای ابری در کشورهایی که این نوع ضمانت‌ها مجاز نیستند، پنهان کنند. یا یک ارائه‌دهنده ابری را هدف قرار می‌دهند که در دادگاه با حکم‌های قضایی مبارزه می‌کند، که می‌تواند تحقیقات را ماه‌ها یا حتی سال‌ها به تاخیر بیندازد.

این بدان معنا نیست که پزشکی قانونی رایانش ابری درمانده است. ابزار دیگر ردیابی داده‌های صورت‌حساب ابری، گزارش‌های عملیات و سایر دارایی‌هایی است که بسیاری از ارائه‌دهندگان ابری برای کمک به مشتریان خود در درک آنچه در پلتفرم‌های ابری آنها اتفاق می‌افتد نگه می‌دارند.

سوابق شامل سرویس‌های ابری مورد استفاده، هدف آنها، زمان استفاده از سرویس‌ها یا فضای ذخیره‌سازی استفاده شده است. حتی ممکن است ارائه دهندگان ابری فایل های حذف شده را در صورتی که مشتریان نیاز به بازیابی آنها داشته باشند نگه دارند. این داده‌ها به ابزار اصلی متخصصان پزشکی قانونی ابری تبدیل می‌شوند، و اگرچه محدود به چیزی است که ارائه‌دهنده ابر به طور مجازی به آنها نشان می‌دهد، معمولاً بسیار بیشتر از دستگاه‌های محاسباتی سنتی وجود دارد.

نگاهی دقیق تر به راه حل های سنتی و ابر

من گمان می‌کنم که با رشد پزشکی قانونی رایانش ابری، تعداد ابزارها و رویکردها افزایش می‌یابد. علاوه بر این، ارائه‌دهندگان ابر باید به مجریان قانون کمک کنند و این شامل سیاست‌ها و رویه‌هایی برای مقابله با جرم در فضای ابری می‌شود.

مانند هر حرفه دیگری، کسانی که مسیر شغلی پزشکی قانونی ابری را انتخاب می‌کنند، در نهایت تجربه زیادی خواهند داشت که اثربخشی آنها را در یافتن شواهدی که ممکن است برای حمایت از پرونده‌های قانونی مورد نیاز باشد، بهبود می‌بخشد. اگر به شما علاقه مند است، مطمئن هستم که یک استخدام کننده در آنجا می خواهد با شما صحبت کند.