۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

فرهنگ ابری برای جذب و نگه داشتن افراد ماهر ایجاد کنید

اکثر شرکت ها فاقد مهارت های کارمندان برای نوآوری به اندازه دلخواه خود هستند. در اینجا چند ترفند برای جذب، حفظ و رشد بهترین مهارت های فناوری وجود دارد.

اکثر شرکت ها فاقد مهارت های کارمندان برای نوآوری به اندازه دلخواه خود هستند. در اینجا چند ترفند برای جذب، حفظ و رشد بهترین مهارت های فناوری وجود دارد.

براساس این گزارش اخیر از Skillsoft، شکاف در حال گسترش مهارت‌ها همچنان بیشترین مشکلات را در این زمان از تغییرات سریع تکنولوژیکی ایجاد می‌کند، همراه با فشار شدید بر تیم‌های فناوری اطلاعات برای ارائه راه‌حل‌های نوآورانه. گزارش Skillsoft نشان می‌دهد که ۳۸ درصد از تصمیم‌گیرندگان فناوری اطلاعات گفته‌اند که میزان تغییرات تکنولوژیکی از موجودی مهارت‌های موجود آنها پیشی می‌گیرد. به عبارت دیگر، آن‌ها می‌خواهند برای به دست آوردن سهم بیشتری از بازار مبتکر باشند، اما فاقد مهارت‌های داخلی مناسب برای به دست آوردن آن هستند. حدود یک سوم از پاسخ دهندگان نظرسنجی (۳۵٪) نیز گزارش دادند که این مشکل به دلیل ناتوانی آنها در جذب نامزدهای واجد شرایط است.

دلایلی که بسیاری برای این کمبود ذکر می‌کنند شامل کمبود سرمایه‌گذاری در منابع آموزشی (۳۲%) و ناتوانی آنها در پرداخت دستمزدهای رایج برای متخصصان فناوری اطلاعات با مجموعه مهارت‌های صحیح (۲۵%) است. این با شکایات متداولی که از شرکت‌هایی که پروژه‌های تحول دیجیتال را انجام می‌دهند می‌شنوم، مطابقت دارد. آن‌ها نمی‌توانند مهارت‌های مورد نیاز خود را پیدا کنند، و وقتی پیدا می‌کنند، افراد برای بودجه‌شان بسیار گران هستند. علاوه بر این، کارکنانی که مهارت‌های لازم را دارند، اغلب پس از مدت کوتاهی ترک می‌کنند تا به سمت‌های پرسودتر حرکت کنند.

واسم به آر

اگرچه گزارش‌ها نگاهی منطقه‌ای به این موضوع دارند، فرهنگ جدید کار از خانه به این معنی است که فاصله رفت‌وآمد تا دفتر دیگر استخر استعداد را محدود نمی‌کند. از آنجایی که داده‌ها و برنامه‌ها دیگر در مراکز داده سازمانی قرار ندارند، و با پیشرفت‌های اخیر در فناوری کنفرانس از راه دور، مدیران ادراکی دریافته‌اند که برخی از کارکنان نیازی به گزارش دادن به دفتر در یک برنامه زمانی خاص ندارند. متخصصان ابر باهوش از این وضعیت سوء استفاده کرده و به مناطقی نقل مکان کرده‌اند که هزینه‌های زندگی پایین‌تری دارند و در عین حال حقوق خود را بالا نگه داشته‌اند. برخی از بهترین معماران ابری که من می شناسم، هنوز وارد دفاتر شرکتی خود نشده اند، و حتی رئیسان یا همکاران خود را شخصا ملاقات نکرده اند.

جای تعجب نیست که این امر عادی در شرکت های نسبتاً جدید یا فناوری محور است. با این حال، اکثر رهبران در شرکت های سنتی هنوز باید خود را با این تغییر وفق دهند. بله، حتی شرکت های سنتی تر، سیاست های ترکیبی کار از خانه را در طول همه گیری مجاز می دانستند. اما به دلایل مختلفی که با روزهای رو به پایان همه‌گیری مرتبط است، آنها از متخصصان فناوری اطلاعات و ابر خود می‌خواهند تا بخشی از وقت خود را به دفتر بازگردند. این بدان معناست که مجموعه استعدادهای آنها از نظر جغرافیایی منزوی است.

یک رویکرد متعادل برای انتخاب پلتفرم هوش مصنوعی

همه اینها به توصیه من منجر می شود که اگر نه در کل شرکت، فرهنگ رایانش ابری را در IT سازمانی بپذیرید و ایجاد کنید. در اینجا چیزی است که باید اتفاق بیفتد تا فرهنگ ابری به واقعیت تبدیل شود:

  • محیط کاری انعطاف پذیر را فراهم کنید. کار از هر نقطه بخشی از این مدل است، اما باید ساعت‌های انعطاف‌پذیری نیز وجود داشته باشد تا تعادل کار و زندگی برقرار شود.
  • در توسعه مهارت ها سرمایه گذاری کنید. فقدان فرصت های یادگیری مستمر و خود محور، استعدادها را از سازمان بیرون می کند. دوره‌ها باید خودگام باشند و با نوعی پاداش، مانند کارت هدیه ۵۰۰ دلاری برای تکمیل دوره، مرتبط باشند.
  • قابلیت‌های همکاری از راه دور را ارائه دهید. کار از راه دور به غلاف‌ها و/یا تیم‌های کوچکی نیاز دارد که می‌توانند اطلاعات و محصولات کاری را به آسانی به اشتراک بگذارند که انگار روی یک میز نشسته‌اند.
  • به طور مستمر بر حقوق مجموعه مهارت های خاص نظارت کنید. شما باید به استعدادها آنچه در بازار ارزش دارند بپردازید و با تغییر بازار دستمزدها را به طور فعال افزایش دهید تا از خروج کارکنان کلیدی برای کارهای پردرآمدتر جلوگیری کنید.
چرا محاسبات لبه برای توسعه نرم افزار مدرن اهمیت دارد؟

اگرچه بسیاری این مدل را “فرهنگ ابری” می‌نامند، اما این فقط تکاملی از سازمان‌ها و مجموعه‌های مهارتی برای تطبیق با یک فناوری جدید است، در این مورد، حرکت به سمت ابر. همانطور که ابر و سایر فناوری‌های جدید به ادغام در شرکت‌ها و تبدیل شدن به یک هنجار ادامه می‌دهند، اگر به فرهنگ سازمانی بدون تغییر پایبند باشید، حفظ و جذب کارکنان نوآور و ماهر سخت‌تر و در نهایت غیرممکن خواهد شد.

اجازه ندهید مقاومت در برابر تغییر شما، کارکنان یا شرکتتان را به دایناسورهایی تبدیل کند که سرسختانه به «روزهای خوب گذشته» می‌چسبند. مهم نیست چقدر محکم نگه دارید، آن روزها دیگر گذشته است.