۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

معماری سنتی هنوز جایی در ابر دارد

انتزاع، ارکستراسیون و اتوماسیون مفاهیم اساسی و مهمی هستند که معماران ابری باید آن ها را بهتر درک کنند.

انتزاع، ارکستراسیون و اتوماسیون مفاهیم اساسی و مهمی هستند که معماران ابری باید آن ها را بهتر درک کنند.

از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها با اطمینان یک “s” به تجربه “سال” خود در رایانش ابری اضافه می‌کنند، برخی از مفاهیم معماری سنتی فناوری اطلاعات شروع به پشتیبان‌گیری می‌کنند. این مفاهیم می‌توانند یک استقرار ابری را ایجاد یا خراب کنند، اما تا حد زیادی توسط کسانی که سیستم‌های رایانش ابری امروزی را طراحی، می‌سازند و استقرار می‌دهند، فراموش شده‌اند. چگونه این اتفاق افتاد؟

دو عامل: اول، بسیاری از دوره‌های گواهینامه معماری از ارائه‌دهندگان ابری خاص، بسیاری از آموزش‌های عمومی و پایه معماری را کنار گذاشته‌اند. دوم، بسیاری از ابزارهای مدرن نیاز به فکر کردن در مورد جزئیاتی را که راه حل معماری ابری را احاطه کرده اند، از بین می برند.

همه معماران ابری باید مفاهیم اصلی معماری فناوری اطلاعات را به طور کامل درک کنند تا بهینه‌ترین معماری رایانش ابری را ایجاد کنند، چه تک یا چند ابری. در اینجا سه ​​مفهوم اصلی نادیده گرفته شده آمده است:

انتزاع. این مفهوم چیزهای بسیار پیچیده‌ای را شامل می‌شود، مانند پایگاه‌های داده با طراحی ضعیف، طراحی‌های شبکه بیش از حد پیچیده، یا برنامه‌های بسیار پیچیده، و نمای ساده‌تری را برای انسان یا برنامه‌ای که از آن منابع استفاده می‌کند، ارائه می‌دهد.

AWS' Bedrock مدل های پایه ای را برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد ارائه می دهد

شاید بهترین مثال انتزاع در سیستم‌های ابری مجازی‌سازی داده باشد، جایی که لایه‌های انتزاعی یا ساختارهای داده مجازی بر روی هر نوع سیستم ذخیره‌سازی فیزیکی داده‌ها قرار می‌گیرند. مهم نیست که پایگاه داده چقدر بد طراحی شده است، و مهم نیست که چه تعداد برنامه به طور محکم با پایگاه داده های فیزیکی مرتبط شده اند، می توانید داده ها را با استفاده از ساختارهای خود تعریف شده ای که به هر ساختار پایگاه داده پشتیبان نگاشت می شوند، استفاده کنید.

خط اصلی این است که شما می توانید با هر پایگاه داده پیچیده یا ضعیفی با استفاده از ساختار دسترسی خود که یک لایه انتزاعی در بالای ساختار پایگاه داده فیزیکی فراهم می کند، مقابله کنید. از آنجایی که پایگاه داده فیزیکی را تغییر نمی‌دهید، تغییراتی را در همه برنامه‌هایی که به پایگاه داده کوپل شده‌اند اعمال نمی‌کنید.

ارکستراسیون. در یک جلسه معمار ابر، اگر بپرسید چه کسی ارکستراسیون را می‌فهمد، احتمال اینکه همه دست‌ها بالا بروند بالا هستند. اکثر معماران ابری با مفهوم ارکستراسیون از طریق سیستم های ارکستراسیون کانتینری، مانند Kubernetes، تجربه دارند.

آیا ChatGPT می تواند ماشین من را رانندگی کند؟ موردی برای LLM در خودمختاری

ارکستراسیون هماهنگی خودکار سیستم‌ها، برنامه‌ها و سرویس‌های رایانه‌ای است. مانند انتزاع، ارکستراسیون به طراحان سیستم ابری کمک می‌کند تا وظایف پیچیده‌ای را که نیاز به هماهنگی اقدامات بین سیستم‌ها، برنامه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی دارند، حداقل در معماری فناوری اطلاعات، از جمله معماری ابر، آسان‌تر مدیریت کنند.

واقعیت این است که ارکستراسیون وقتی در یک معماری معمولی ابری، به ویژه چند ابری در نظر گرفته شود، مفهومی بسیار قدرتمندتر است. ما باید بیشتر در مورد ایجاد ارکستراسیون و انتزاع بالاتر از گروه بندی ارائه دهندگان ابر عمومی فکر کنیم. خیلی اوقات، ارکستراسیون ها و انتزاع ها فقط در باغ دیواری یک ارائه دهنده ابر وجود دارند، که کاری جز پیچیده تر کردن چند ابری شما انجام نمی دهد، زیرا باید هماهنگی ها را هماهنگ کنید.

اتوماسیون. همه می دانند اتوماسیون چیست، درست است؟ بله، ما تعریف این کلمه را می دانیم اما شاید معنای آن را در زمینه معماری رایانش ابری بدانیم. اتوماسیون فرآیند بررسی تمام سیستم ها و کارآمدتر کردن آنهاست. هدف این است که هر فرآیند دستی یا بیش از حد پیچیده را به طور خودکار انجام دهیم تا بتوانند به طور مستقل عمل کنند، که به طور منطقی باید آنها را کارآمدتر کند.

یک برنامه بازی CISO برای امنیت ابر

از آنجایی که به معماری رایانش ابری مربوط می شود، اتوماسیون نیاز انسان را از بین می برد. هرچه تعداد انسان های کمتری برای اجرای فرآیندها، برنامه ها و عملیات اصلی نیاز داشته باشیم، راه حل های معماری ابری ما به طور کامل بهینه تر خواهند بود. ما ارزش تجاری راه حل را با به حداکثر رساندن سود تجاری برای کمترین هزینه به حداکثر می رسانیم.

اگرچه اتوماسیون می تواند برای اتوماسیون معماری IT سنتی نیز اعمال شود، معماران ابر اغلب فرصت های اتوماسیون را نادیده می گیرند. بسیاری معتقدند که از قبل تعریف را درک کرده‌اند، اما ممکن است دقیقاً درک نکنند که چگونه از اتوماسیون برای بهبود راه‌حل‌های تک یا چند ابری استفاده کنند.

انتزاع، ارکستراسیون و اتوماسیون می‌تواند به شما کمک کند تا با پیچیدگی‌های معماری‌های رایانش ابری امروزی مقابله کنید. به خودت لطفی کن درباره آنها بیشتر بیاموزید.