۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نحوه انجام مصاحبه شغلی رایانش ابری

با هزاران نفر از افرادی که به دنبال اولین شغل رایانش ابری هستند یا تلاش می‌کنند تا حرفه خود را ارتقا دهند، در اینجا چند راه برای ایجاد یک تاثیر عالی وجود دارد.

با هزاران نفر از افرادی که به دنبال اولین شغل رایانش ابری هستند یا تلاش می‌کنند تا حرفه خود را ارتقا دهند، در اینجا چند راه برای ایجاد یک تاثیر عالی وجود دارد.

من اغلب از روش صیقل‌نشده‌ای که افراد برای مشاغل فنی مصاحبه می‌کنند متعجب می‌شوم. این در مورد کمبود مهارت نیست. این در مورد نامزدها است که راه آسانی را برای شرکت مصاحبه کننده ارائه نمی دهند تا بفهمند چقدر ماهر هستند، چه کاری باید انجام دهند، و چه ارزشی دارند.

به عنوان فردی که صدها مورد از این مصاحبه‌ها را در هر دو طرف میز انجام داده‌اید، توصیه‌هایی در اینجا وجود دارد.

اول، از اسکی خود گذر نکنید. در دنیای مصاحبه شغلی ، این بدان معنی است که موضوعی را که برای صحبت در مورد آن مجهز نیستید مطرح نکنید.

اغلب، این موضوع به موضوعی مربوط می‌شود که ممکن است با خواندن یک مقاله یا تماشای یک ویدیو با آن آشنا شده باشید، اما نمی‌دانید چگونه در آن موضوع عمیق شوید. به عنوان مثال، اغلب توسط یک نامزد به من می‌گویند که آنها «تجربه گسترده Kubernetes» دارند، فقط وقتی سؤالات عمیق‌تری می‌پرسم، از هم می‌پاشند. از تعریف محدودیت های خود از قبل نترسید. اگر چیزی را ادعا کنید که درست نیست یا صرفاً اغراق آمیز است، بعد از همه چیز در رزومه شما علامت سوال قرار می گیرد.

Snowflake's Data Clean Room قول داده است که تجزیه و تحلیل داده های PII را آسان کند

ثانیاً، بدانید چه نوع شغلی می خواهید وارد شوید. حتی اگر مجدداً برای یک موقعیت خاص مصاحبه کنید، برای پاسخ به این سؤال آماده باشید: “شغل ایده آل شما چیست؟” اغلب، ممکن است برای یک موقعیت مصاحبه کنید، اما در نهایت موقعیت دیگری را دریافت کنید، زیرا ممکن است یک موقعیت باز داشته باشند که مناسب‌تر است و هزینه بیشتری می‌پردازد.

این موقعیت را در ذهن خود تعریف کنید، حتی اگر در شرح شغل فعلی نباشد. به عنوان مثال، می‌توانید هنگام مصاحبه برای یک کنسرت cloudops بگویید: «همیشه می‌خواستم با سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر کار کنم». خوب، AIops یک چیز است، و ممکن است از نظر شغل بهتر و دستمزد بیشتر به نفع شما باشد.

همچنین نشان می‌دهد که شما به سایر حوزه‌های محاسبات ابری نگاه می‌کنید، و این به این نتیجه می‌رسد که شما یک یادگیرنده مداوم هستید. برای بسیاری از کارفرمایان، این بسیار ارزشمندتر از این است که شما فقط با یک دسته گواهینامه ظاهر شوید. تکنولوژی تغییر می کند. توانایی شما برای تغییر همراه با آن یک مهارت شغلی کلیدی است که اکثر متخصصان رایانش ابری به آن نیاز دارند.

آیا ما با تورم ابری مواجه هستیم؟

در نهایت، در مورد حقوق نپرسید، اما آماده پاسخگویی باشید. اگر وقتی من با او مصاحبه می کنم، کسی روی پول تمرکز می کند، این بیشتر اوقات یک لحظه ترسناک است. ما هنوز آنجا نیستیم، و من نمی‌دانم که آنها چقدر ارزشمند هستند یا نه. شما یک پاسخ بی معنی دریافت خواهید کرد، مانند “بین ۵۰۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰۰ دلار”. یا خود را در گوشه ای از آنچه که آنها به احتمال زیاد ارائه خواهند کرد، ترسیم کرده اید.

مصاحبه یک مذاکره از ابتدا در مورد آنچه در کار انجام خواهید داد، موقعیت در شرکت و آنچه که آنها به شما پرداخت خواهند کرد، است. منتظر بمانید تا در مورد حقوق مورد نیاز شما بپرسند و پاسخی سنجیده داشته باشند. برای ارائه یک عدد، همچنین با در نظر گرفتن مزایا، پاداش ها و حقوق صاحبان سهام (در صورت وجود) آماده باشید.

فکر می‌کنید می‌توانید از ابر خارج شوید؟

همچنین، داده‌هایی را در جیب پشتی خود داشته باشید تا نشان دهید چگونه این عدد را به دست آورده‌اید، مانند سایر آگهی‌های شغلی با محدوده حقوق، داده‌های میانگین حقوق، یا حتی وب‌سایت‌هایی که شرکت‌ها را به‌عنوان کارفرما رتبه‌بندی می‌کنند و ممکن است اطلاعات حقوق خاصی داشته باشند.

>

در طول روزهای CTO، زمانی که به دنبال کنسرت‌های بعد از فروش آخرین شرکتم بودم، همیشه پرونده‌های SEC را بررسی می‌کردم که حقوق مدیران را فهرست می‌کرد. من به شرکت‌هایی که با آنها مصاحبه می‌کردم (اگر شرکت‌های دولتی بودند) و سایر شرکت‌های هم اندازه در همان فضا نگاه کردم. بنابراین، می‌توانم بگویم، “من میانگین صنعت بالا را می‌خواهم – و فقط نیمی از آنچه مدیرعامل می‌سازد می‌خواهم.”

برای کسانی از شما که به دنبال اولین شغل ابری هستید یا می خواهید مشاغل ابری را تغییر دهید، برای شما بهترین آرزوها را دارم.