۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نقشه راه شغلی: رئیس مهندسی

رئیس مهندسی هم نقشی رویایی دارد و هم یک رهبر فنی بسیار ماهر و با تجربه است. در اینجا آمده است که چگونه یک مهندس نرم افزار راه خود را از مقطع تحصیلات تکمیلی به رتبه برتر رساند.

رئیس مهندسی هم نقشی رویایی دارد و هم یک رهبر فنی بسیار ماهر و با تجربه است. در اینجا آمده است که چگونه یک مهندس نرم افزار راه خود را از مقطع تحصیلات تکمیلی به رتبه برتر رساند.

بر اساس Cleverism، یک سایت خدمات شغلی.

این فرد تیم‌های توسعه را رهبری می‌کند و با سایر بخش‌های تجاری در فروش، بازاریابی و امور مالی همکاری می‌کند تا برنامه‌های کاربردی جدید را عرضه کند و بهبودهای فرآیندی را در سیستم‌های موجود پیاده‌سازی کند.

کلوریسم می‌گوید از جمله الزامات کلیدی این نقش، همگام شدن با فناوری‌های جدید و بهترین شیوه‌های صنعت و شناسایی طرح‌واره صحیح برای سایت‌ها و نرم‌افزارهای در حال توسعه است. “این رهبر چشم اندازی قوی برای بخش دارد و بهترین الگوها و شیوه های سازمانی را ترویج می کند.” یک رئیس مهندسی باید برای مقابله با چالش های سطح بالا آماده باشد و توسعه نرم افزار با کیفیت را با سرعت متعادل کند.

نقشه راه شغلی روز گذشته

Uday Sreekanth رئیس مهندسی TerraTrue است.

مهارت‌های لازم شامل تجربه قابل توجه در مهندسی نرم‌افزار، توسعه برنامه‌های کاربردی، کار با مدل‌های تجاری صنعتی، استقرار APIها و شیوه‌های توسعه چابک است. یک رئیس مهندسی همچنین باید درک عمیقی از مدل‌سازی داده و SQL برای مقیاس‌پذیری و عملکرد، و همچنین سابقه کار با RDBMS‌های مختلف، توسعه وب و فناوری‌های چارچوب MVC داشته باشد. این نقش به مهارت های ارتباطی و بین فردی قوی نیاز دارد.

برای اینکه بفهمیم چه چیزی در تبدیل شدن به یک رئیس مهندسی دخیل است، با Uday Sreekanth، رئیس مهندسی TerraTrue، ارائه‌دهنده پلت فرم حریم خصوصی داده صحبت کردیم.

آموزش اولیه و اشتغال

سریکانت مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک را از موسسه فناوری هند، مدرس دریافت کرد. پس از فارغ التحصیلی به موسسه فناوری جورجیا رفت تا در مقطع دکترا در رشته مهندسی صنایع و سیستم ها کار کند. در دوران حضورش در Georgia Tech بود که به شدت درگیر کارهای شبیه سازی کامپیوتری شد.

یک استاد در دپارتمان علوم کامپیوتر در زمینه شبیه‌سازی رویدادهای گسسته موازی پیشگام بود و سریکانت دوره‌هایی را در علوم کامپیوتر گذراند تا درباره این حوزه بیشتر بیاموزد. او می‌گوید: «در نتیجه، جنبه‌های محاسباتی بیشتر از جنبه‌های مدل‌سازی دامنه در مهندسی سیستم‌ها مجذوب شدم. پس از آن بود که تصمیم گرفت در مقطع دکترا در رشته کامپیوتر ادامه دهد.

یک سال بعد، او یک دوره کارآموزی را با Silicon Graphics گذراند، “و کار را دوست داشت و احساس کرد که هیجان انگیزتر از دکترا است.” بنابراین من مرخصی طولانی تری گرفتم و [در نهایت] هرگز به مدرسه بازنگشتم. من مدرک کارشناسی ارشد را در هر دو رشته مهندسی صنایع و سیستم ها و علوم کامپیوتر به پایان رساندم.»

او می‌گوید که سریکانت در یک رشته مرتبط با STEM جای تعجب‌آوری نداشت، زیرا پدرش پروفسور مهندسی هوافضا بود، مادرش در دبیرستان فیزیک تدریس می‌کرد و برادر بزرگ‌ترش در علوم کامپیوتر کار می‌کرد. p>

سرکانث می‌گوید: «در دوران تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز تحت تأثیر هم اتاقی‌ام قرار گرفتم. او یک دانشجوی ارشد کالج و یک دانشجوی دکترای با استعداد در علوم کامپیوتر بود و توانست پتانسیل عظیمی را در این زمینه در آن زمان بیان کند. او مرا تشویق کرد که به جای ابزاری که برای حل مسائل مهندسی استفاده می شود، روی علم کامپیوتر به عنوان یک رشته با تمام عمق آن تمرکز کنم.»

رئیس مهندسی شدن

سریکانت می‌گوید: «سیلیکون گرافیک (SGI) «شرکتی بود که در اواسط دهه ۱۹۹۰ در آن حضور داشت، و من روی یک پروژه جذاب کار کردم که یک سیستم تلویزیونی تعاملی را از طریق مشارکت با Time Warner، AT&T و NTT در ژاپن ایجاد کرد». . “من در جنبه های ذخیره سازی داده ها درگیر شدم و به پایگاه های داده علاقه مند شدم.”

Sreekanth می‌گوید SGI با هزینه‌های هنگفت ساخت سخت‌افزار خود دست و پنجه نرم کرد و با رقابت شدید صنعت رایانه‌های شخصی روبه‌رشد مواجه شد. او می‌گوید: «شاید زودتر از دیگران پایان سرگرمی را احساس کردم و به کار در یک شرکت پایگاه داده شی به نام Versant برای ساختن یک زبان بومی جاوا متصل به پایگاه داده ادامه دادم.

Sreekanth می‌گوید: این روزهای اولیه جاوا بود و بسیار رضایت‌بخش بود. او می‌گوید: «ما بایت کد را برای دستیابی به تازه‌سازی خودکار داده‌های قدیمی تولید کردیم. “پس از مدتی در توسعه، به سمت مشاور فنی برای فروش در شرکت رفتم و از همکاری با مشتریان بالقوه و تعداد زیادی از مشتریان برای کمک به مهندسی و ساخت راه حل های آنها لذت بردم.”

از Versant، Sreekanth برای یک استارت‌آپ کوچک به نام Covia کار کرد، جایی که گردش‌های کاری مربوط به داده‌های شرکت را قبل از اینکه شرکت قربانی سقوط دات‌کام شود، مدیریت می‌کرد. او به عنوان معمار اصلی در Yodlee، استارت آپ دیگری که تجمیع حساب های مالی را انجام می دهد، رفت.

در اینجاست که او با نقش مهندس امنیت آشنا شد. Sreekanth می‌گوید: «مهندسی امنیت در آن زمان هنوز یک حوزه نوپا بود، و من برای اولین بار در مورد راه ساخت سیستم‌های ایمن از تیم کوچک و در عین حال درخشان Yodlee یاد گرفتم.

پس از آن دوره، برای مدت کوتاهی در یک استارت‌آپ کار کرد که پرداخت‌های مبتنی بر بیومتریک را انجام می‌داد، سرمایه‌گذاری خود را با یکی از دوستانش شروع کرد و سپس از منطقه خلیج به اوماها، نبراسکا نقل مکان کرد، زمانی که همسرش تصمیم گرفت برای کمک هزینه تحصیلی به مدرسه برود. در پزشکی او برای CTO در InfoUSA، یک شرکت بزرگ داده مصرف کننده، کار می کرد. این به نوبه خود او را در مسیر کار برای کمپین ریاست جمهوری هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۸ به عنوان معمار داده سوق داد.

وقتی کلینتون موافقت کرد، کمپین باراک اوباما او را به عنوان معمار ارشد داده خود استخدام کرد. Sreekanth می‌گوید: «این یک تجربه هیجان‌انگیز بود که در سطح زمین در استفاده گسترده از فناوری که تمام جنبه‌های مدیریت کمپین را تقویت می‌کند، باشید.

در سال ۲۰۰۹، سریکانت برای کار در شرکت Graham Holdings، مالک واشنگتن پست رفت. او می‌گوید: «هولدینگ گراهام ساختار جذابی از استارت‌آپ‌های با مالکیت کامل داشت، و من برای دو تا از آنها کار کردم و هشت سال سواری فوق‌العاده‌ای داشتم». در این شغل او روی خدمات داده برای آزمایشگاه نوآوری اخبار آنلاین روزنامه – اخبار شخصی برای برنامه های موبایل و بازاریابی دیجیتال – کار کرد و عنوان معمار اصلی را به دست آورد.

به دنبال فعالیت‌های کوتاه مدت در سازمان‌های دیگر، Sreekanth در سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس مهندسی به TerraTrue پیوست. با توجه به تجربیاتش از قرار گرفتن در میان داده ها در صنایع و درک چشم انداز نوپا مهندسی حریم خصوصی، او از این فرصت استفاده کرد. او می گوید: «ماموریت فراتر از فناوری طنین انداز شد.

یک روز از زندگی یک رئیس مهندسی

Sreekanth می‌گوید: «یک روز کاری معمولی در یک استارت‌آپ دائماً در حال تکامل است. “انعطاف پذیری کلید است.” در حال حاضر، او چرخه‌های دوهفته‌ای سرعت شرکت در مهندسی را به همراه سرنخ‌های فناوری مدیریت می‌کند. او برای درک پیچیدگی تلاش‌های مختلف توسعه موازی کار می‌کند، در جایی که می‌تواند ارزش افزوده ایجاد کند، بلیط‌های پشتیبانی ارائه‌شده توسط مشتریان را ردیابی می‌کند، و مشخصات محصول تولید شده توسط تیمی از مدیران پروژه و وکلای حفظ حریم خصوصی را بررسی می‌کند. او می‌گوید: «هر دو هفته یک‌بار، استقرار در پایان دوی سرعت را هماهنگ می‌کنم.

بیشتر وقت سرکانث در جلسات سپری می شود که بیشتر آنها با همکارانش تک به تک می شود. او همچنین دائماً در حال مصاحبه با نامزدها برای پیوستن به تیم مهندسی است. او می‌گوید: «سازمان‌دهی و بهبود مستمر در مهندسی چشم‌انداز ما – که خلاصه‌کننده نقش من است.

سریکانت می‌گوید: «تمرکز میان‌مدت من بر این است که چگونه تلاش‌های مهندسی خود را افزایش دهیم، در حالی که هنوز خلاقیت، آزادی، منحصربه‌فرد بودن و رفاقت را حفظ می‌کنیم که همیشه در زمانی که یک تیم بسیار کوچک است وجود دارد.

گواهینامه ها و آموزش های بیشتر

در سال ۲۰۱۸، Sreekanth از طریق ارائه‌دهنده خدمات آموزشی Udacity، یک برنامه آموزشی آنلاین گواهی شده برای توسعه مهارت‌های تخصصی در زمینه‌های مرتبط با علوم رایانه را دنبال کرد. او این آموزش را دنبال کرد، حتی اگر در آن زمان با کار استارتاپی او ارتباطی نداشت.

او می‌گوید: «برنامه درسی و بررسی‌های برنامه نشان داد که این برنامه پیشرفته و به موقع است. “تجربه بسیار فراتر از انتظارات من بود. این یک گردباد و قرار گرفتن در معرض یادگیری ماشینی زیاد و هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) بود که برای چالش‌های یک خودروی خودران به کار می‌رفت. من تقریباً در طول یک سال هر آخر هفته به طور متوسط ​​هشت تا ۱۰ ساعت وقت صرف کردم. ای کاش ساعات بیشتری در روز داشتم تا بتوانم به اینگونه دانش پیرامونی پیشرفته دست پیدا کنم.”

الهام‌ها و توصیه‌های شغلی دریافت شد

سریکانت می‌گوید: «من از راینهولد مسنر، کوه‌نورد بی‌نظیر، الهام گرفته‌ام. مسنر اولین کوهنوردی بود که تمام ۱۴ هشت هزار نفری را طی کرد، و این کار را بدون کمک شرپاها و تکیه بر استفاده از اکسیژن تکمیلی انجام داد – با مخالفت با آنچه که همه فکر می‌کردند از نظر انسانی ممکن است.» متر در ارتفاع از سطح دریا.

سریکانت می‌گوید: «مسنر برای نوشتن در پنجاهمین سالگرد صعود به قله اورست دعوت شد. مسنر با صحبت در مورد چگونگی رویکرد حرفه ای و فلسفه کوهنوردی خود، با این باور به این نتیجه رسید که شکست بسیار مهمتر از موفقیت است. اینکه موفق‌ترین کوهنوردی که تا به حال به‌جای غوطه‌ور شدن در ارتفاعات غیرقابل عبوری که به‌طور منحصربه‌فرد فتح کرده است، بر چیزهایی که از شکست‌ها آموخته تمرکز می‌کند، الهام‌بخش بود. این یک یادآوری عالی برای نیاز به همیشه فروتن ماندن است و اینکه هر قدم فرصتی برای یادگیری است.»

در پاسخ به سوالی درباره توصیه‌هایی که به حرفه‌اش کمک می‌کند، سریکانت از فلسفه هندی استناد می‌کند: «تمرکز تک‌نگر روی مسئولیت‌پذیری و هر مرحله افزایشی از سفر خود». او می‌گوید که با آن، “نتیجه به طور خودکار خودش را مرتب می‌کند.”

دیدگاه یک رهبر در این زمینه

Sreekanth می‌گوید: «محاسبات دیجیتال به‌عنوان یک زمینه و عمق تأثیر آن در زندگی روزمره ما فقط برای گرم کردن است. “یک پیامد طبیعی این سفر، مدیریت داده ها در هر مرحله است، جایی که انتظار می رود داده ها به طور ایمن مدیریت شوند، و استنباط های استخراج شده از آنها هم شفاف و هم محترمانه باشد.”

او می‌گوید: «شکل دادن به یک شغل متمرکز بر فناوری با این پس‌زمینه، راهی است که شما می‌توانید با استفاده از داده‌های خود، کنترل‌ها و تعادل‌هایی را که انتظار دارید و تقاضا می‌کنید، طراحی کنید. “اهمیت این منطقه با هدف اساسی آن برای انجام کارهای خوب برای مصرف کننده [یا] مشتری را نمی توان دست کم گرفت.”