۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نقشه راه شغلی فناوری اطلاعات: توسعه دهنده وب

توسعه وب در میان مشاغل برتر فناوری اطلاعات و نقشی مکرر برای توسعه دهندگانی است که شروع به کار می کنند. در اینجا آمده است که چگونه یک توسعه دهنده وب، حرفه برنامه نویسی خود را به یک مشاور فناوری تبدیل کرد.

توسعه وب در میان مشاغل برتر فناوری اطلاعات و نقشی مکرر برای توسعه دهندگانی است که شروع به کار می کنند. در اینجا آمده است که چگونه یک توسعه دهنده وب، حرفه برنامه نویسی خود را به یک مشاور فناوری تبدیل کرد.

با اتکای فزاینده به تجارت الکترونیک به عنوان بخشی از تغییر کلی به سمت تجارت دیجیتال، جای تعجب نیست که توسعه‌دهندگان وب تقاضای بالایی داشته باشند. بر اساس گزارش اداره آمار کار وزارت کار ایالات متحده، انتظار می رود رشد شغل برای توسعه دهندگان وب تا سال ۲۰۳۱ تا ۲۳ درصد افزایش یابد – بسیار سریعتر از میانگین برای همه مشاغل.

طبق سایت شغلی در واقع، توسعه دهندگان وب مسئول استفاده از دانش زبان های برنامه نویسی برای کدنویسی وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب هستند. Indeed می‌گوید: «تقاضای فردی هر کسب‌وکار تعیین می‌کند که توسعه‌دهنده وب چه نقشی را ایفا خواهد کرد.

هانا رابرتسون یک توسعه دهنده وب و مشاور فناوری است.

هانا رابرتسون یک توسعه دهنده وب و مشاور فناوری مستقل است.

از جمله مهارت ها و مدارک مورد نیاز، مهارت در زبان های برنامه نویسی است. درک درستی از بهینه سازی موتور جستجو (SEO)؛ مهارت های ارتباط نوشتاری و کلامی عالی؛ مهارت های بین فردی قوی؛ مهارت های برنامه نویسی سطح بالا؛ و توانایی عیب یابی و بهینه سازی صفحات وب برای امنیت و پاسخگویی.

برای اینکه بفهمیم چه چیزی در تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده وب وجود دارد، با هانا رابرتسون، یک توسعه‌دهنده وب مستقل که مشتریانش شامل خدمات پستی ایالات متحده (USPS) هستند، صحبت کردیم.

توسعه‌دهنده وب شوید

رابرتسون در دانشگاه رادفورد شرکت کرد و بر توسعه وب و علوم سیاسی تمرکز کرد و با مدرک لیسانس علوم در مطالعات رسانه فارغ التحصیل شد.

«فکر نمی‌کنم مردم به عناوین تحصیلی گذشته خود توجه داشته باشند. رابرتسون می‌گوید: «آنها می‌توانند خیلی بیشتر از آنچه مطالعه کرده‌اند انجام دهند و همچنین می‌توانند چرخش کنند». او تصمیم گرفت تا شغلی را در یک زمینه مرتبط با فناوری دنبال کند. او می گوید: «من با تعمیر رایانه برای دوستان و خانواده بزرگ شدم. “بهتر بودن در چیزی از بزرگسالان راهی مطمئن برای یافتن مسیر زندگی است.”

Mastodon، Steampipe و RSS

بعد از فارغ التحصیلی رابرتسون در سال ۲۰۱۵، او به سرعت به عنوان یک توسعه دهنده برای یک شرکت مدیریت عملکرد دارایی به نام Meridium، که اکنون زیرمجموعه GE است، شغل پیدا کرد. در این موقعیت، او کتابچه راهنمای آموزشی برای نرم افزار SQL نوشت.

رابرتسون سپس به پردیس امپوریوم در ویرجینیا تک نقل مکان کرد و به عنوان یک فروشنده وب مشغول به کار شد. او برنامه های کاربردی وب را مدیریت کرد و یک سیستم کنترل موجودی ساخت. او می‌گوید: «این قدم به در بود که به شروع کار من در ویرجینیای شمالی-سیلیکون ولی شرق کمک کرد». “من به راه اندازی شرکت های متعددی در منطقه کمک کرده ام که با Health Wizz، یک برنامه داده های پزشکی دیجیتال ایمن شده با بلاک چین شروع شد.”

در کنار این سرمایه‌گذاری، رابرتسون برای خدمات بازرسی پستی ایالات متحده به عنوان توسعه‌دهنده وب برای گروه راهبری و راهبری ارتباطات مشغول به کار شد. بعداً، او به USPS اختصاصی نقل مکان کرد، جایی که از سال ۲۰۱۸ به عنوان مدیر دیجیتال دفتر امنیت اطلاعات شرکت خدمت می کرد. رابرتسون می‌گوید: «من برنامه‌ها، نرم‌افزارها و تیم‌های پروژه را در همه ظرفیت‌ها از استراتژی گرفته تا پشتیبانی فنی مدیریت می‌کنم.

شروع مشاوره فنی او

درست قبل از پیوستن به USPS، در سال ۲۰۱۷، رابرتسون شرکت مشاوره TrueTech Inc. را به عنوان مالک و مدیر عامل راه اندازی کرد. او از تجربیات خود به‌عنوان یک کارآفرین استفاده کرد و با استعدادهای آزاد قرارداد بست تا استراتژی‌های تجاری برای مشتریان، معمولاً دیگر استارت‌آپ‌های کوچک فناوری در آن منطقه، توسعه دهد. او می گوید: «من مشتاقانه منتظر رشد کسب و کارم هر روز هستم.

اگرچه فناوری تمرکز اصلی حرفه رابرتسون است، اما او بر اهمیت افراد نیز تاکید دارد. او می گوید: «نمی توان اغراق کرد که در حالی که کارم را روی رایانه انجام می دهم، با افرادی که پشت آن رایانه ها هستند کار می کنم. “در هر سمتی که داشته ام، پیوندهای محکمی با افراد اطرافم ایجاد کرده ام. آنها دوستان من هستند که من آنها را تحسین می کنم. بیشتر آنها بیشتر از من بوده اند و من از آنها یاد می گیرم. من با آنها با احترام برخورد می‌کنم و آن‌ها آن را دهان به دهان می‌پردازند. مشتریان من به من مراجعه می کنند و می دانند که من به عنوان یک فرد فراتر از آن هستم.”

چیزی که توسعه دهندگان از آن متنفرند

رابرتسون می‌گوید: «در ابتدا قصد نداشتم با USPS بمانم، اما این مکان بسیار خوبی برای کار بود. من می خواهم آنجا بمانم، اما همچنین می خواهم تجارت خودم را توسعه دهم. در حالت ایده‌آل، زمانی را دارم که روی یک رویکرد بسیار هدفمند برای رشد کسب‌وکارم تمرکز کنم. این مدل از بازیکنان بزرگی مانند Deloitte و Booz Allen Hamilton ساخته شده است، جایی که من توسعه دهندگانی را آماده می کنم که پروژه ها به سراغ ما می آیند. من به یک رابطه کاری خوب با توسعه دهندگانم نیاز دارم. من می خواهم آنها همان درایو من را داشته باشند. ما هنوز یک شرکت کوچک هستیم و مشتریانی را که می‌پذیریم، دست انتخاب می‌کنیم. چیزی که در این مورد دوست دارم این است که ما از کسب و کارها و ایده هایی که به آنها اعتقاد داریم حمایت می کنیم. برای من مهم است که توسعه دهندگان من کاری را که انجام می دهند دوست داشته باشند و پروژه ها برای همه ما معنادار باشند.”

رابرتسون می گوید: «من یک برنامه کامل دارم. “این یک وظیفه مدیریتی ۴۰ ساعته در دفتر برای مشتری اصلی من، USPS است. من همچنین شب‌ها و آخر هفته‌ها را برای مشتریان دیگرم به طور معمول کار می‌کنم، و گاهی صبح‌ها واقعاً زودتر برای انجام پروژه‌های اضافی. برای آن‌ها، این ترکیبی از کارهایی است که خودم انجام می‌دهم یا به تیم فریلنسرهایم که روی «نیمکت» شرکت مشاوره‌ام هستند، می‌سپارم. من باید یاد می گرفتم که چگونه کمک بپذیرم. من دوست دارم کنترل داشته باشم، اما اگر بتوانم آن را رها کنم و به دیگران اجازه بدهم کارهایی را که من خودم مجبور به انجام آنها نیستم انجام دهند، کارآمدتر هستم. مدیریت زمان ضروری است. من با ساعت زندگی می کنم.”

لحظات کاری به یاد ماندنی

رابرتسون می‌گوید: «در دانستن این که به معنای واقعی کلمه صدها میلیون نفر که نامه ارسال و دریافت می‌کنند، از سیستم‌هایی بهره می‌برند که من به حفظ، محافظت و ساختن آنها کمک کرده‌ام، یک احساس وقار وجود دارد. یکی دیگر از مدعیان می‌تواند مهمان در دانشگاه من سخنرانی کند. این یه جورایی سورئال بود خیلی وقت پیش نبود که فارغ التحصیل شدم. به رسمیت شناخته شدن باعث افتخار است. صحبت کردن با یک جمعیت بزرگ، احساس انرژی اتاقی که به درون من برگشت می‌دهد بسیار هیجان‌انگیز بود و اصلاً در جایی که تصور می‌کردم باشم، وارد فناوری نمی‌شوم.”

نحوه تست حداقل API در ASP.NET Core 6

“اما فکر می‌کنم بهترین لحظه باید ترکیب کسب‌وکار خودم باشد. این رویای آمریکایی است. قلبم را در آن ریختم. احساس می‌کردم نقطه اوج همه چیزهایی بود که برای آن کار کرده بودم، همه چیزهایی که آموخته بودم، و هر کاری که تا آن زمان انجام داده بودم.»

الهام‌ها و توصیه‌هایی برای توسعه‌دهندگان دیگر

«من هر کسی را که اثری از خود بر جای گذاشته است تحسین می کنم. من نمی خواهم شخص خاصی را بالا ببرم. آنها می گویند شما هرگز نباید قهرمانان خود را ملاقات کنید، و من احساس می کنم به همان اندازه که از افراد مشهور الهام می گیرم از مردم عادی الهام می گیرم. این ایده آل ها هستند که در طول زمان زنده می مانند. اگر بخواهم از کسی که تحسینش می کنم نام ببرم، این پدربزرگ من است که هرگز اصولش را به خطر نینداخته و همیشه آنچه را که درست است انجام می دهد.»

در مورد توصیه، رابرتسون می‌گوید: «از انجام آن نترسید». این چیزی است که ما را عقب نگه می دارد. به دوستان می‌گویم که بیشتر ریسک کنند. فقط در شغلی که دوست ندارید نمانید. از خود راضی نباشید و خود را متقاعد نکنید که پول خوب است یا در یک شیار افتاده اید و انجام دوباره آن تلاش زیادی است. به این می گویند گیر افتادن در لجن. در اعماق وجود شما می دانید که باید از آن خارج شوید و با همان قدم اول شروع می شود. مردم یا شکست را تجربه می‌کنند یا هرگز موفقیت را تجربه نمی‌کنند و مشروط می‌شوند که این احساس را ادامه دهند. شما نمی توانید از شکست بترسید.”