۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نقشه راه شغلی فناوری اطلاعات: توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

به دنبال شغل IT برای تمام فصول هستید؟ تقاضا برای توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل ثابت و در حال رشد است.

به دنبال شغل IT برای تمام فصول هستید؟ تقاضا برای توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل ثابت و در حال رشد است.

دستگاه‌های تلفن همراه تقریباً در تمام جنبه‌های زندگی روزمره ما نقش بزرگ و رو به رشدی دارند، بنابراین جای تعجب نیست که نیاز روزافزون به توسعه‌دهندگان برنامه‌های تلفن همراه وجود داشته باشد.

توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه برنامه هایی را برای تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های تلفن همراه ایجاد می کنند. این ممکن است شامل ایجاد نسخه های تلفن همراه برنامه های کاربردی مبتنی بر وب یا رایانه باشد. همچنین ممکن است شامل توسعه برنامه های کاربردی به طور خاص به عنوان نرم افزار انحصاری موبایل باشد.

بر اساس سایت شغلی Indeed.com، مسئولیت‌های یک توسعه‌دهنده برنامه تلفن همراه بر اساس نقش متفاوت است. وظایف مشترک شامل ملاقات با کارمندان ارشد یا نمایندگان مشتری برای بحث در مورد ویژگی های مورد نظر یک برنامه در حال توسعه است. ایجاد طرح و بودجه پروژه برای کدگذاری، آزمایش و انتشار یک برنامه؛ نوشتن و اشکال زدایی کد؛ توسعه و انتشار وصله ها؛ و به روز رسانی برنامه های تلفن همراه موجود با ویژگی ها و ارتقاءهای جدید.

Alan Sproat

Alan Sproat یک توسعه دهنده ارشد برنامه تلفن همراه با Anelto است.

یک توسعه‌دهنده برنامه تلفن همراه به توانایی‌های تحلیلی، مهارت‌های ارتباطی خوب، تجربه برنامه‌نویسی کامپیوتر و زبان‌های برنامه‌نویسی، خلاقیت و توانایی‌های حل مسئله نیاز دارد. Indeed می گوید متوسط ​​حقوق یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل ۱۲۰۲۲۱ دلار در سال است. انتظار می رود این زمینه در سال های آینده به رشد خود ادامه دهد.

برای اینکه بفهمم توسعه‌دهنده برنامه‌های تلفن همراه چه چیزی دخیل است، با Alan Sproat، توسعه‌دهنده ارشد تلفن همراه در Anelto، ارائه‌دهنده فناوری نظارت از راه دور بیمار صحبت کردم.

تحصیلات و سالهای اولیه

Sproat در سال ۱۹۸۸ مدرک لیسانس علوم را در سیستم‌های اطلاعات کامپیوتری از دانشگاه پردو دریافت کرد. در طول سال‌های دانشگاه، او هیچ شکی در مورد پیگیری شغلی در زمینه‌های مرتبط با فناوری نداشت.

Sproat می‌گوید که گاهی اوقات از این که تعداد کمی از افراد در فناوری قصد دارند در این زمینه شغلی داشته باشند شگفت زده می‌شود. من یک بار با هفت نفر دیگر در جلسه یک مدیر بودم. من تنها کسی بودم که در رشته ام کار می کردم.”

علاقه به فناوری و توسعه به ویژه در اوایل Sproat به وجود آمد. او می‌گوید: «تابستان بعد از کلاس چهارم، مادرم – که کتابدار مدرسه راهنمایی بود – یک [کامپیوتر شخصی Commodore PET] و چند بازی آموزشی برای تابستان به خانه آورد. می‌خواستم بازی‌ها را بازی کنم، اما شکسته بودند، پر از باگ. اولین کاری که باید انجام می‌دادم این بود که دوره برنامه‌نویسی بیسیک را دنبال کنم تا بتوانم آنها را تعمیر و پخش کنم. من از آن زمان کدنویسی کرده ام.”

سابقه استخدام

Sproat در طول سالهای کالج خود با NCR کار کرد و پس از فارغ التحصیلی به شرکت پیوست. او از آن موقعیت به یک استارتاپ و سپس به شرکت دیگری در همان منطقه جغرافیایی رفت. آن شرکت او را به دالاس منتقل کرد، جایی که او امروز در آنجا است.

Sproat سپس به سمت توسعه وب رفت، که به گفته او او را به ورشکستگی dotcom انداخت، که طی آن در کمتر از ۱۰ شرکت در یک دوره پنج ساله کار کرد. او می‌گوید: «فقط دو مورد از آن‌ها هنوز وجود دارند. در مرحله بعد، او یک شرکت را با یک رئیس سابق راه اندازی کرد که پس از سه سال تعطیل شد. او می‌گوید: «دوباره این کار را انجام می‌دهم، [حتی] با دانستن اینکه شکست خواهد خورد، به دلیل وسعت و عمق دانش غیر فنی که به دست آوردم».

در سال ۲۰۱۰، Sproat به عنوان مهندس ارشد به Targetbase ملحق شد و برای اولین بار فرصت شروع به کار در توسعه تلفن همراه به او داده شد. در این نقش او برنامه‌های کاربردی تجاری مبتنی بر وب و خدمات وب را برای مشتریان مختلف طراحی، ساخت و پشتیبانی کرد. او همچنین برنامه‌های نمایشی iOS را با استفاده از سرویس‌های وب برای منابع داده طراحی و توسعه داد و آنها را در رابط‌های سازگار با موبایل ارائه کرد.

به دنبال آن، Sproat به‌عنوان سرپرست تیم برنامه‌های تلفن همراه به Nerium International پیوست، جایی که او توسعه برنامه‌های بومی iOS و Android را در میان سایر وظایف توسعه تلفن همراه سازماندهی و رهبری کرد. او طراحی معماری برنامه های تلفن همراه را رهبری کرد.

این سمت توسط دیگران در توسعه برنامه های کاربردی تلفن همراه دنبال شد و در نهایت منجر به نقش فعلی او به عنوان توسعه دهنده ارشد تلفن همراه در Anelto شد.

یک روز از زندگی یک توسعه دهنده برنامه تلفن همراه

Sproat می‌گوید: «من از نزدیک با مدیر پروژه و تیم‌های QA [تضمین کیفیت] کار می‌کنم تا نرم‌افزار سفارشی را برای سخت‌افزار سفارشی که شرکت من می‌سازد به‌روزرسانی کنم. من می توانم بگویم که در حال حاضر ۸۰ درصد از زمان خود را صرف توسعه می کنم. این شامل رفع اشکالات و ایجاد ویژگی های جدید است. او می‌گوید: «بقیه امور مربوط به زمان‌بندی، وضعیت، راهنمایی به توسعه‌دهنده موبایلی است که اخیراً استخدام شده‌اند، و سایر وظایف اداری.

یادگیری در حین کار

Sproat می‌گوید: «من نسبتاً در اوایل کارم متوجه شدم که تلاش برای اینکه تیم شما کارآمدتر و مؤثرتر کار کند، تقریباً توسط همه قدردانی و پاداش است. او می‌گوید: او این را زمانی کشف کرد که ابزاری برای قالب‌بندی مجدد کد به‌طور خودکار ایجاد کرد، «به‌گونه‌ای که خواندن آن برای همه آسان‌تر شود و مردم مجبور نباشند هنگام کدنویسی، زمان خود را صرف انجام آن با دست کنند».

Sproat می‌گوید: «ترک اولین شغلم از دانشگاه برای من سخت بود، زیرا هر دوی والدینم تمام حرفه‌های خود را برای یک [سازمان] کار می‌کردند». من هرگز تغییر شغلی را در دوران کودکی خود ندیده بودم، بنابراین نمی دانستم که مجاز یا اخلاقی است. پدر و مادرم به معنای واقعی کلمه مجبور شدند من را بنشینند و به من بگویند که وضعیت آنها غیرعادی است.»

الهام‌ها و توصیه‌هایی برای دیگران

Sproat می گوید: «اولین استاد برنامه نویسی من در کالج به من نشان داد که اشتیاق من برای برنامه نویسی عجیب و احمقانه نیست. “اولین سرپرست من به عنوان یک تعاونی، که اولین مدیر من خارج از دانشگاه نیز بود، به من نشان داد که چگونه یک مدیر باید با تیم خود کار کند.”

Sproat می‌گوید: «پدربزرگم همیشه به من می‌گفت که به قول‌ها و مسئولیت‌هایم عمل کنم. هنگامی که به طور منظم از سر کار به خانه بازمی‌گردید، عصبانی یا خسته هستید، باید در اسرع وقت شغل خود را تغییر دهید. به یک شرکت وفادار نباشید؛ به افراد فردی وفادار باشید شرکت ها چیزهایی را به خاطر نمی آورند. مردم انجام می دهند.»

Sproat می‌گوید: «فقط یک برنامه‌نویس باقی ماندن مشکلی نیست، حتی عالی است.» “این یک میدان دائماً در حال تحول است که مسیرهای متعددی در آن باز می شود. همچنین، نه گفتن را یاد بگیرید، حتی اگر بتوانید درخواست را برآورده کنید، در حالی که این کار شما نیست و/یا اولویت های دیگری دارید. اجازه ندهید تئوری هایی که آموخته اید مانع ایجاد کدهای قابل نگهداری و مفید به موقع شوند.”