۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نقشه راه شغلی فناوری اطلاعات: مدیر مهندسی

یک مدیر مهندسی Google Cloud Platform در مورد تحصیلات و مسیر شغلی خود، از جمله تأسیس استارتاپ خود و مشاوره به موقع از سایر زنان در فناوری، فکر می کند.

یک مدیر مهندسی Google Cloud Platform در مورد تحصیلات و مسیر شغلی خود، از جمله تأسیس استارتاپ خود و مشاوره به موقع از سایر زنان در فناوری، فکر می کند.

یک مدیر مهندسی بر بخش مهندسی سازمان نظارت و راهنمایی می‌کند، از جمله اطمینان از همسویی اهداف مهندسی با مأموریت و اولویت‌های سازمان. در بسیاری از موارد، این مدیران در وظایف اداری، مالی و منابع انسانی در بخش دخیل هستند.

بر اساس سایت شغلی پیشرو Indeed.com. برخی از مسئولیت‌های رایج عبارتند از: نظارت بر تیم‌ها، مدیریت بودجه‌های بخش، طراحی استراتژی‌های مهندسی، تأیید انطباق پروژه با بهترین شیوه‌های مهندسی، استخدام مهندسان بخش، همکاری با سهامداران شرکت، و به‌روزرسانی خط‌مشی‌ها و رویه‌های بخش.

مدیر حقوق و آمار مهندسی

بر اساس Zippia.com. بیش از ۵ درصد از مدیران مهندسی در ایالات متحده زن هستند و میانگین سنی مدیران اجرایی در این سمت ۴۸ سال است.

نینا باتی: مدیر مهندسی

نینا باتی مدیر مهندسی Google Cloud Platform است.

به گفته Indeed، مدیران مهندسی نیز بر اساس تخصص خود وظایف متفاوتی دارند. به غیر از مهندسی، این مدیران باید دارای مهارت های استدلال انتقادی، رهبری، مدیریت استرس، ارتباطات و همکاری تیمی باشند.

برای اینکه بفهمیم چه چیزی شامل مدیر مهندسی شدن است، با نینا باتی، مدیر مهندسی در Google Cloud Platform صحبت کردیم.

مسیر آموزشی

بهاتی در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی تحصیل کرد و در رشته علوم کامپیوتر و ریاضیات تحصیل کرد. او سپس به دانشگاه آریزونا رفت و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در علوم کامپیوتر گرفت. او پایان نامه خود را در مورد پروتکل های شبکه برای سیستم های توزیع شده تحمل کننده خطا نوشت.

مانند بسیاری دیگر از متخصصان فناوری، بهاتی در ابتدا قصد نداشت در این زمینه شغلی ایجاد کند. «به U.C رسیدم. برکلی فکر می‌کرد که من در رشته زیست‌شناسی تحصیل خواهم کرد، اما در دبیرستان برنامه‌نویسی کرده بودم و زمانی که کارآموزی می‌کردم در تحقیقات زیست‌شناسی از آن استفاده می‌کردم.» من علوم کامپیوتر را انتخاب کردم و واقعاً از یادگیری مفاهیم و قدرت ساختن چیزی که به تازگی تصور می کردم لذت بردم. کلاس‌ها جذاب بودند، و من بیشتر به ساختن علاقه‌مندم تا یادگیری حقایق زیست‌شناسی.»

از آنجایی که بهاتی در دوران جوانی با فرهنگ‌ها، کشورها و زبان‌های مختلف مواجه بود، او می‌گوید: «ناشناخته و جدید برای من جالب است. “من روی داشتن همه دانش از قبل حساب نمی کردم. من با ریسک فنی و تجاری راحت هستم. من همیشه ساختن اولین در نوع خود را جذاب می دانستم، که قطعاً به نقش فعلی من تبدیل شده است.”

یادگیری در حین کار

پس از فارغ التحصیلی، بهاتی برای کار در Tektronix، سازنده محصولات تست و اندازه گیری، به عنوان مهندس نرم افزار رفت. او چهار سال را در آنجا گذراند و سپس به عنوان یک مدرس در دانشگاه آریزونا مشغول به کار شد، جایی که دوره‌های سطح بالای ساختارهای داده، برنامه‌نویسی C و یونیکس را با تأکید بر معماری، الگوریتم‌ها و مستندات تدریس کرد.

Salesforce از جعبه ابزار هوش مصنوعی با کد پایین برای CRM رونمایی کرد

در سال ۱۹۹۶، بهاتی به عنوان محقق آزمایشگاهی در آزمایشگاه سیستم های اطلاعات پهنای باند که توسط ارائه دهنده فناوری HP اداره می شد، استخدام شد. در میان پروژه‌های دیگر، او روی بهینه‌سازی وب سرور برای بارهای کاری تجارت الکترونیک کار کرد و فناوری‌های عملکردی را برای تثبیت زمان پاسخ و توان تولید ایجاد کرد. او همچنین تکنیک های جدیدی را برای مدیریت عملکرد کیفیت خدمات به ثبت رساند.

پس از حدود چهار سال، بهاتی HP را ترک کرد تا برای مدت کوتاهی در شرکت فناوری تلفن همراه نوکیا به عنوان یک فن‌شناس ارشد IP کار کند. او بعداً به HP بازگشت تا به‌عنوان دانشمند بخش در آزمایشگاه سیستم‌های موبایل و رسانه کار کند، جایی که در آنجا به تحقیق و توسعه فناوری‌هایی برای کنفرانس ویدیویی، سرورهای رسانه‌ای و عملکرد سرتاسری در برنامه‌های شبکه پرداخت.

در سال ۲۰۰۵، بهاتی نقش دانشمند اصلی را در آزمایشگاه های HP برعهده گرفت، جایی که او پیشگام یک برنامه نوآوری مشترک با مشتریان Fortune 50 بود. سپس، در حدود سال ۲۰۱۰، او مدیر تحقیقاتی در آزمایشگاه اتوماسیون تولید چاپ HP شد، جایی که او تیم‌های تحقیقاتی متعددی را در توسعه برنامه‌های اندازه‌گیری رنگ برای تلفن‌های همراه مجهز به دوربین رهبری کرد. در آن نقش، او مسئول استراتژی فناوری، تجاری سازی، حفاظت از IP، روابط با مشتری و رهبری فنی بود.

مدیر مهندسی شدن

علاقه بهاتی به فناوری‌های ابری در طول یک دوره یک ساله به عنوان مدیر محصول برای محصولات ابری و موبایلی در HP، پیشرو در توسعه محصول و استقرار سرویس‌ها و برنامه‌های ابری و متحرک از مفهوم تا راه‌اندازی، معطوف شد.

در سال ۲۰۱۲، او به عنوان معمار ارشد عملکرد برای سیستم‌های چاپ ابری و موبایل در HP انتخاب شد، جایی که او یک معماری جامع اندازه‌گیری عملکرد از انتها به انتها را ابداع و ارائه کرد تا گلوگاه‌های عملکرد را پیدا کند و فرصت‌های بهبود را شناسایی کند.

چند سال بعد، بهاتی یک استارت‌آپ فناوری خرده‌فروشی به نام Kokko را تأسیس کرد که بر بینایی رایانه و علم رنگ متمرکز است. ماموریت این شرکت ارائه برنامه های دقیق تطبیق رنگ به مصرف کنندگان است که از اعتماد بیشتر مصرف کننده در خرید آنلاین پشتیبانی می کند.

سپس، در سال ۲۰۱۹، او برای نقش فعلی خود در جهت هدایت معیارهای عملکرد رقابتی و راندمان محاسبه برای Google Cloud Platform استخدام شد. او می‌گوید: «برای نقش عملکرد رقابتی، من تیمی دارم که به طور مداوم محصولات ما را در مقابل رقبا محک می‌زند تا به ما بینشی درباره نحوه تجربه مشتریان محصولات ما در یک محیط ابری باز ارائه دهد. “ما با محک زدن از دیدگاه مشتری در GCP و سایر ارائه دهندگان ابری به صادق نگه داشتن همه کمک می کنیم.”

3 راه برای کاهش استرس در تیم DevSecOps

کارهایی که یک مدیر مهندسی انجام می دهد

بهاتی در نقش خود به‌عنوان مدیر مهندسی راندمان محاسباتی، با ارائه ظرفیت جهانی در زمان و مکانی که مشتریان به آن نیاز دارند، تلاش می‌کند تا تجربیات باکیفیت مشتریان را با محصولات ارائه دهد. یکی از چالش های نقش او، تامین ظرفیت بدون اتلاف منابع است. او می‌گوید: «Cloud یک تجارت موجودی فاسد شدنی است و ما دائماً در حال ایجاد ظرفیت برای میزبانی محصولات جدید و موجود هستیم – به این معنی که باید تصمیم‌های تجاری عملی در مورد ظرفیت و در دسترس بودن محصول بگیریم تا نیازهای مشتری خود را برآورده کنیم. p>

بهاتی می‌گوید: «درمورد یک روز معمولی در محل کار، من بیشتر وقتم را در جلسات صرف مبارزه با مسائل پیچیده برای روشن کردن شرایط و تصمیم‌گیری می‌کنم». من به متخصصان موضوع تکیه می‌کنم تا کارهای فنی عمیقی را که قبلاً خودم انجام می‌دادم انجام دهم، و امیدوارم بتوانم شریک فکری آنها باشم. من در بسیاری از بررسی‌های فنی شرکت می‌کنم و سؤالاتی مطرح می‌کنم که امیدوارم همه به ما در درک بهتر سیستم‌ها کمک کنند. من اغلب متوجه الگوهایی می‌شوم که مرا به یاد سیستم‌ها یا راه‌حل‌های قبلی می‌اندازند که روی آن‌ها مطالعه یا کار کرده‌ام.»

بهاتی در تیم‌های زیادی کار می‌کند و زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد اینکه چه چیزی ممکن است اشتباه باشد، می‌کند، به این امید که تیم او بتواند مشکلات احتمالی را قبل از تبدیل شدن به یک مشکل کاهش دهد. او می‌گوید: «من همیشه به بهترین راه‌ها فکر می‌کنم تا پیشرفت خود را اندازه‌گیری یا ارزیابی کنیم. “من انرژی زیادی را صرف به چالش کشیدن چرایی انجام کارها به روش خاصی می‌کنم، و در نظر می‌گیرم که آیا فرصت‌هایی برای بازنگری در پشته فناوری و فرآیندهایمان وجود دارد.”

در مورد زن بودن در مهندسی

بهاتی می‌گوید: «دو لحظه واضح وجود دارد که من برای ادامه این سفر شغلی الهام گرفته‌ام – و هر دوی آنها از زنان قدرتمند در رشته من آمده‌اند. اولین مورد زمانی بود که او در یک رویداد شغلی با حضور Jan Cuny، دانشمند کامپیوتری که به دلیل تلاش‌های پیشرو در گسترش مشارکت در محاسبات مشهور بود، شرکت کرد.

بهاتی می‌گوید: «به این فکر می‌کردم که آیا می‌خواهم دکترای خود را ادامه دهم یا نه، و احساس می‌کردم که می‌ترسم این جهش را انجام دهم، زیرا مستلزم تعهد به برنامه‌ای است که تا سی سالگی به طور کامل آن را تکمیل نمی‌کنم». «و اگر برای کرسی استادی می رفتم، تا زمانی که تصدی مسئولیت می کردم، در اواخر سی سالگی بودم. این بسیار دلهره آور به نظر می رسید، به خصوص وقتی زنی که به دنبال تشکیل خانواده است. با این حال، در کمال تعجب، جان کلمات تشویق کننده ای ارائه کرد. او هشدار داد که شکی نیست که سخت خواهد بود، اما همچنین تاکید کرد که قابل کنترل خواهد بود.”

زبان Gleam در اولین نسخه پایدار موجود است

بهاتی می‌گوید کانی همچنین بر اهمیت جمع‌آوری یک سیستم پشتیبانی قوی برای کمک در این راه تأکید کرد. او می‌گوید: «این اولین باری بود که می‌شنیدم کسی مستقیماً به چگونگی مدیریت سختی‌های زن بودن در این حرفه می‌پردازد، و این باعث شد که من احساس قدرت کنم که به جلو بروم زیرا او می‌گفت این کار شدنی است. “من در آن زمان هیچ الگوی زنی در حوزه کاری خود نداشتم، بنابراین شنیدن داستان او دقیقاً همان چیزی بود که باید بدانم که می توانم این کار را انجام دهم.”

دومین لحظه به یاد ماندنی گوش دادن به سخنرانی پنی هرشر بود که در آن زمان مدیرعامل یک شرکت نرم افزاری بود. بهاتی می‌گوید: «او با ده‌ها مدیر عامل زن مصاحبه کرد و گفت که همه آنها یک چیز مشترک دارند: توانایی آنها برای یافتن تعادل. او خاطرنشان کرد که بهترین رهبران با اولویت‌بندی خود ابتدا خواسته‌های کار را مدیریت کردند. او داستانی شخصی در مورد چگونگی سکته مغزی خود برای حضار گفت زیرا اساساً با شراب و شکلات زنده می ماند – و این زنگ بیداری بود که او باید بداند که باید تعادل را پیدا کند تا بهترین خود باشد، چه در داخل و چه در خارج از آن. کار کنید.”

شنیدن نکاتی از هرشر در مورد اینکه چگونه مدیران عامل زن از مشاغل خود زنده می مانند “نقطه عطف مهمی برای من بود و به من آموخت که زنان می توانند همه چیز را داشته باشند – اما نه همیشه.” بهاتی می گوید. «در نهایت، این لحظاتی است که زن بودن در مهندسی را برای من انسانی کرد. شفافیت آنها به من نشان داد که دنبال کردن این حرفه سخت، اما ممکن است.»

توصیه به دیگران: بدانید چه چیزی به شما انگیزه می دهد

بهاتی می‌گوید: «من به اندازه کافی خوش شانس بودم که حامیانی داشتم که به من شجاعت دادند تا قدم بعدی را در حرفه‌ام بردارم. «تو عالی می‌شوی» و «تو باید آن نقش را بازی کنی» کلمات قدرتمندی هستند که برای من تفاوت بزرگی ایجاد می‌کنند. وقتی افرادی که به آنها احترام می گذارم به من می گفتند که فکر می کنند من می توانم کاری انجام دهم، این به من اعتماد به نفس می داد تا کارهایی را دنبال کنم که در غیر این صورت از دنبال کردن آنها می ترسیدم.”

بهاتی می‌گوید

پیدا کردن شغل مناسب با دانستن نقاط قوت و آنچه که شما را دوست دارد سر کار بیایید شروع می‌شود: