۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش مصنوعی و آینده توسعه نرم افزار

هوش مصنوعی سرعت توسعه نرم افزار را به طور چشمگیری افزایش می دهد و تحویل مستمر را روتین می کند. فرآیندها و نقش ها، به ویژه آزمایش، باید تکامل یابند.

هوش مصنوعی سرعت توسعه نرم افزار را به طور چشمگیری افزایش می دهد و تحویل مستمر را روتین می کند. فرآیندها و نقش ها، به ویژه آزمایش، باید تکامل یابند.

هوش مصنوعی در حال تغییر توسعه نرم افزار به روش های بزرگ و کوچک است. در حالی که بسیاری از شرکت‌ها برای ارائه ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی رقابت می‌کنند، پتانسیل هوش مصنوعی فراتر از سطح ویژگی است. در عوض، هوش مصنوعی پایه و اساس اکثر راه حل های SaaS خواهد شد. یادگیری ماشین و مدل‌های هوش مصنوعی به فن‌آوری‌های SaaS اجازه می‌دهند تا به‌طور مداوم کارایی‌های جدیدی را در انواع فرآیندهای تجاری ایجاد کنند. هوش مصنوعی باید به عنوان پایه ای برای یک روش جدید توسعه دیده شود.

تحویل نرم افزار به یک ابزار کاربردی تبدیل خواهد شد. کار غرغرویی که مالیات بالایی را برای ارزش افزایشی دریافت می‌کرد، اتفاق می‌افتد و انباشته‌های اضافه‌ها و نوآوری‌های با ارزش بالا به تولید می‌رسند. انسان ها جایگزین نخواهند شد در عوض، پتانسیل بیشتر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را خواهید دید.

از طراحی تا تفکر پلت فرم

با هوش مصنوعی در هسته توسعه پلتفرم (و SaaS)، شما شروع به تبدیل شدن “تفکر طراحی” به “تفکر پلت فرم” خواهید کرد. کاوش و یادگیری در دنیای فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ضروری خواهد بود. طراحی نرم افزار به جای نتیجه گرا، هدف گرا خواهد شد. با استفاده از هوش مصنوعی، تیم های توسعه قادر خواهند بود:

  • به سرعت پروتکل های مفهومی (POC) را بسازید و به کار بگیرید، نه فقط نمونه های اولیه را طراحی کنید.
  • تست های A/B و تست های چند متغیره را با کاربران نهایی واقعی اجرا کنید.
  • برنامه های کاملاً آزمایش شده را بر اساس شواهد کاربر در زمان واقعی شناسایی و اجرا کنید.
JRE چیست؟ مقدمه ای بر محیط اجرای جاوا

از آنجایی که هوش مصنوعی متخصصان با همه مجموعه‌های مهارتی را قادر می‌سازد تا هم فرآیندها و هم فناوری را طراحی، ارائه و بهبود بخشند، تفکر پلت فرم در کل کسب‌وکارها ریشه دوانده است. نتیجه نهایی این خواهد بود که به هر کارمند در شرکت توانمند می‌شود تا ایده‌ها را به سرعت به واقعیت تبدیل کند.

از آنجایی که هوش مصنوعی به بخش اساسی توسعه نرم افزار (و در نهایت فرآیندهای تجاری) تبدیل می شود، ساختار تیم و مجموعه مهارت ها باید تکامل یابد. موتور هوش مصنوعی، که در اشکال مختلف ظاهر می شود (پیشنهادات پلتفرم، ربات های همراه، تجزیه و تحلیل و گزارش)، به بخشی فعال از تیم تحویل نرم افزار تبدیل خواهد شد.

هوش مصنوعی به عنوان افزونه تحویل نرم افزار

اگرچه روش چابک به عنوان به‌طور گسترده مورد ستایش قرار گرفته است، تعداد کمی از کسب‌وکارها واقعاً به تحویل مستمر دست یافته‌اند. با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان توسعه دهنده تیم های تحویل نرم افزار شما، چابکی واقعی امکان پذیر خواهد شد. اتوماسیون هوشمند تیم‌ها را قادر می‌سازد تا تغییرات را در یک جریان مداوم ارائه دهند.

این اتوماسیون هوشمند چه اشکالی خواهد داشت؟ سیستم‌های طراحی به‌صورت پویا ایجاد و پیاده‌سازی خواهند شد، زیرا ربات‌ها کدهای زیربنایی را می‌سازند. POC های خود ساخته از همان ابتدا آزمایش کامل ویژگی ها را فعال می کنند. اتوماسیون تست داخلی و در حال تکامل کیفیت را تضمین می کند و سرعت را به سرعت افزایش می دهد.

Azul آسیب پذیری های جاوا را در برنامه های تولیدی شناسایی می کند

چگونه هوش مصنوعی بر نقش های توسعه نرم افزار تأثیر می گذارد

شرکت‌ها باید نقش هوش مصنوعی را در مهندسی پلتفرم در نظر بگیرند و یک قدم جلوتر باشند. با ظهور این روش جدید توسعه، فرصت های شغلی جدید نیز پدیدار می شود.

  • نقش تحلیلگر کسب و کار برای هدایت استراتژی کسب و کار بالا خواهد رفت. به احتمال زیاد، هوش مصنوعی داستان‌های کاربر، الزامات و معیارهای پذیرش را می‌نویسد. به جای گرفتن معیارها، تحلیلگران کسب و کار ایده های تولید شده توسط هوش مصنوعی را ارزیابی می کنند و همسویی کسب و کار را با تفکر پلت فرم هدایت می کنند. هوش مصنوعی و فناوری یک عامل محرک در استراتژی کسب و کار خواهند بود و تحلیلگران تجاری چهره این بازوی استراتژی خواهند بود.
  • نقش‌های طراحی تعاملی از نقش‌های طراحی رابط کاربری پیشی خواهند گرفت. از آنجایی که هوش مصنوعی بصری به سرعت در حال تکامل است، تقاضا برای طراحی UI برای چیدمان جداگانه صفحات و جریان فرآیندهای تجاری کاهش می یابد. طراحان تعامل، هوش مصنوعی را برای طراحی UI و UX از طریق سیستم‌های طراحی جاوا اسکریپت، دستورالعمل‌های گرافیکی و آزمایش مداوم کاربر راهنمایی خواهند کرد.
  • معماران نرم افزار از قدرت هوش مصنوعی بهره خواهند برد. حتی در مراحل اولیه هوش مصنوعی در توسعه نرم افزار، ما در حال حاضر شاهد ظهور سریع مهندسی پلت فرم هستیم. کسب‌وکارها به سرعت از راه‌حل‌های Point-SaaS دور می‌شوند و در پلتفرم‌های سفارشی ساخته شده و SaaS مانند Salesforce، ServiceNow و Workday ادغام می‌شوند. امروزه، معماران نرم افزار در حال طراحی سیستم های حاکمیتی برای هدایت استانداردهای کد، فرآیندهای توسعه و موارد دیگر هستند. در آینده، آنها به هوش مصنوعی قدرت خواهند داد تا این سیستم ها را از طرف خود بسازد، اجرا کند و تکامل دهد.
  • معماری تست به عنوان نقشی پردرآمد و پر تقاضا ظاهر خواهد شد. با نرم افزاری که به طور مستقل ساخته شده است، آزمایش مداوم بسیار مهم خواهد بود. با متراکم شدن چرخه حیات تحویل، آزمایشات بیشتری از قبل مورد نیاز خواهد بود. خودکارسازی تست های کاربر بر اساس معیارهای پذیرش کافی نخواهد بود. معماران آزمایشی، معماری‌های آزمایشی پیچیده را طراحی، استقرار و نگهداری می‌کنند، عملکردهای جدید را به‌صورت سرتاسر آزمایش می‌کنند، به طور مداوم آزمایش‌های اکتشافی را انجام می‌دهند و مجموعه‌های رگرسیون همیشه در حال تکامل را اجرا می‌کنند.
Ignite 2022: Azure را به مرکز توسعه خود تبدیل کنید

در نهایت، با هوش مصنوعی به عنوان پایه و اساس SaaS، کار روزمره سازندگان نرم افزار اساساً تغییر خواهد کرد. آزمایش مداوم عامل تعیین کننده در دنیای توسعه نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود و تعیین می کند که کدام کسب و کارها پیشرفت می کنند و کدام یک از این سرعت جدید کار عقب خواهند ماند.

سانجی گیدوانی مدیر اجرایی کوپادو است.

انجمن فناوری جدید مکانی را برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.