۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

وقتی تیم devops شما کوچک شده است چه کاری باید انجام دهید

پنج نکته برای کمک به مدیریت عواقب عاطفی و عملی زمانی که همکاران رها می شوند.

پنج نکته برای کمک به مدیریت عواقب عاطفی و عملی زمانی که همکاران رها می شوند.

متأسفانه، این احتمال وجود دارد که سازمان شما به دلیل رکود اقتصادی یا سایر شرایط مالی مجبور به کوچک‌سازی شود—اگر قبلاً این اتفاق نیفتاده است. این بار، اقتصاد بر شرکت ها و بخش های فناوری تأثیر می گذارد. بر اساس یک منبع، بیش از ۹۰۰ شرکت فناوری در سال ۲۰۲۲ اخراج شدند، که بر بیش از ۱۴۵۰۰۰ متخصص تأثیر گذاشته است.

اگر یک مدیر تحویل چابک، سرپرست تیم علم داده، یا مدیر یک عملیات فناوری اطلاعات هستید، در صورتی که تیم‌های شما تحت تأثیر قرار بگیرند یا در آینده نزدیک ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند، به یک طرح پاسخ نیاز دارید.

یک Comicnofo” اخیر /a> کمیک استریپ ترس ما از پاسخگو شدن برای همان محصولات و جدول زمانی را پس از کاهش یا کاهش بودجه به تصویر می‌کشد. این یکی از چندین نگرانی است که اعضای تیم پس از اخراج احساس می کنند. دیگران نگران انتظارات در سطح خدمات و پوشش مهارت هستند.

من به دلیل رکود اقتصادی، خریدها، یا زمانی که برنامه‌های تجاری طبق برنامه‌ریزی‌شده محقق نمی‌شوند، بیش از سهم من کوچک‌سازی و اخراج کارکنان را پشت سر گذاشته‌ام. جالب نیست، اما مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به شما و تیم‌هایتان به عقب برگردید.

به هم تیمی ها کمک کنید احساس امنیت کنند

اگر تیم‌ها را رهبری می‌کنید یا افراد را مدیریت می‌کنید، اولین فکر شما باید این باشد که آنها چه احساسی دارند یا اینکه چگونه شخصاً تحت تأثیر اخراج‌ها قرار می‌گیرند. برخی اگر ببینند دوستان و افراد مورد اعتماد خود را رها کرده اند عصبانی خواهند شد. دیگران ممکن است بترسند که آنها نفر بعدی هستند. حتی زمانی که رهبری در ارتباطات کار معقولی انجام می‌دهد (که اغلب اینطور نیست)، به احتمال زیاد تیم‌ها و همکاران شما سؤالات بی‌پاسخی خواهند داشت.

اولین وظیفه شما پس از اعلام اخراج این است که یک گفتگو را باز کنید، از مردم بپرسید که چه احساسی دارند، و مهارت‌های گوش دادن فعال خود را افزایش دهید. سایر اقدامات برای کمک به هم تیمی ها احساس امنیت شامل ایجاد همدلی برای موقعیت های شخصی، انرژی دادن به همه در اطراف یک ماموریت، و تشکر از اعضای تیم برای کوچکترین بردها.

برای تیم های مهندسی موثرتر، روحیه را مدیریت کنید، نه معیارها

از مهارت‌های شنیداری خود برای شناسایی افرادی که نگرانی‌ها و ترس‌های بیشتری دارند یا ممکن است خطرات پرواز باشند، استفاده کنید. می‌خواهید به‌صورت جداگانه با آن‌ها صحبت کنید و راه‌هایی برای کمک به آن‌ها برای رفع اضطراب‌هایشان بیابید یا تشخیص دهید که چه زمانی به کمک حرفه‌ای نیاز دارند.

همچنین باید به افراد و تیم ها زمان بدهید تا فکر کنند و تطبیق دهند. درخواست از همه برای بازگشت به تعهدات اسپرینت و بلیط های IT غیر حساس و غیر واقعی است، به خصوص اگر شرکت افراد زیادی را اخراج کند.

اهداف شغلی خود را ارزیابی کنید

وقتی اقداماتی را برای برقراری ارتباط، گوش دادن و تأمل با تیم‌های خود انجام دادید، باید وضعیت خود را در نظر بگیرید و اینکه اخراج‌ها چگونه بر شما تأثیر می‌گذارند. آیا مسئولیت های شما تغییر کرده است یا شرکت اهداف غیرواقعی را برای شما تعیین کرده است؟ آیا هنوز احساس می‌کنید که با مأموریت شرکت و اهداف تیم‌تان همسو هستید یا در حال حدس زدن آنها هستید؟

اینها احساسات طبیعی هستند. شما باید به ندای درون خود گوش دهید و غرایز خود را در نظر بگیرید. سه کتاب خوب در این زمینه عبارتند از Chatter توسط ایتان کراس، دوباره فکر کنید< /a> توسط آدام گرانت، و قدرت پشیمانی اثر دانیل اچ پینک.

یک مرحله که باید در نظر بگیرید، بررسی مجدد اهداف شغلی خود است. من اخیراً یک چک لیست شغلی با بخش هایی برای توسعه دهندگان مشتاق ایجاد کرده ام. ، داده ها و رهبران محصول.

نقشه‌های راه مدیر محصول را مرور کنید

سازمان‌ها و تیم‌های چابک که تحت تأثیر اخراج‌ها قرار می‌گیرند باید برای بازبینی نقشه راه، اولویت‌های کوتاه‌مدت، انتظارات برای حداقل قابلیت‌های قابل دوام و الزامات داستان کاربر، اقداماتی را انجام دهند. سطح بررسی باید متناسب با میزان اخراج ها باشد یا زمانی که یک مجموعه مهارت های حیاتی کم کار شده است. سازمانی با تأثیر ۱۰ درصدی ممکن است فقط نیاز به بررسی اسپرینت‌های آتی و انتشار تعهدات داشته باشد، در حالی که اگر اخراج‌ها بیش از ۳۰ درصد تأثیر داشته باشد، نقشه راه ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشد.

مهمتر از آن، اخراج‌های بزرگتر باید بحثی را در مورد استراتژی‌های تحول دیجیتال، نیازهای مشتری و چشم انداز محصول. آیا مفروضات اولیه همچنان پابرجا هستند یا شرایط به بحث های استراتژیک پیرامون اهداف و مقاصد جدید نیاز دارند؟

شما ممکن است نقشی در استراتژی محصول یا شرکت نداشته باشید، اما رهبران مشتاق دگرگونی فرصت‌هایی برای پرسیدن سؤالات پیدا می‌کنند، به‌ویژه اگر به نظر می‌رسد برنامه به آنچه که همه قبل از اخراج انجام می‌دادند، برگردند.

اولویت های فنی را ارزیابی کنید

هر بخش فناوری اطلاعات فهرستی از اولویت‌های فنی و بدهی‌های عقب افتاده فنی «باید انجام داد»، «واقعاً باید انجام شود» و «می‌تواند انجام دهد» دارد. درست همانطور که ممکن است مجبور شوید از مدیران محصول بخواهید که چشم‌اندازها و نقشه‌های راه خود را بازبینی کنند، استراتژی فناوری اطلاعات نیز احتمالاً نیاز به ارزیابی مجدد دارد.

در اینجا چند زمینه برای بررسی وجود دارد:

  • پیشنهاد بستن سیستم‌های قدیمی کم استفاده. هنگامی که یک سازمان در حالت کاهش هزینه‌ها قرار می‌گیرد، رهبران ممکن است نسبت به تعطیل کردن سیستم‌هایی که کمتر استراتژیک هستند یا نیازهای تجاری کمتری را برآورده می‌کنند، بازتر باشند.
  • اتوماسیون و AIops را در نظر بگیرید. اینها می‌توانند کارایی بیشتری را به همراه داشته باشند، به‌ویژه برای مناطق حیاتی که در آن سطوح کارکنان ممکن است بر ارائه خدمات تأثیر بگذارد. فرصت ها شامل یکپارچه سازی مداوم و تحویل مداوم، زیرساخت به عنوان کد، آزمایش مداوم و اتوماسیون خدمات فناوری اطلاعات است.
  • اهداف سطح سرویس را برای تیم‌ها بازنگری کنید. بهترین شیوه‌های مهندسی قابلیت اطمینان سایت و توافق‌نامه‌های سطح خدمات را دنبال کنید. به عنوان مثال، اگر کارکنان میز خدمات فناوری اطلاعات به نصف کاهش یابد، به احتمال زیاد زمان پاسخگویی به حادثه و اهداف تحقق درخواست نیاز به تنظیمات دارند.
  • به‌دنبال فرصت‌هایی برای کاهش هزینه‌های ابری باشید. در زمان‌های رشد، برای تیم‌های توسعه‌دهنده و IT آسان است که خدمات ابری بیشتری بخرند و آن‌ها را بیشتر از حد لازم روشن کنند.
  • ابزارها و پلتفرم‌های با قابلیت‌های مشابه را ادغام کنید. این به ویژه برای بررسی در داخل IT مهم است، زیرا داشتن یک پشته و مجموعه ابزار مشترک اغلب باعث بهبود بهره‌وری می‌شود و می‌تواند باعث تغییر فرهنگ شود.
  • به‌دنبال فرصت‌های شریک و برون‌سپاری باشید. مناطق کم‌کار را که در آن‌ها تخصص فنی یک نیاز رو به رشد است، ارزیابی کنید. در گذشته، ممکن است در مورد در نظر گرفتن ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده برای ابر، امنیت، مدیریت شبکه، محاسبات کاربر نهایی و غیره مقاومت هایی وجود داشته باشد، اما این می تواند گام مهمی به جلو پس از سازماندهی مجدد باشد.

شما ممکن است محرک این تحولات نباشید، اما می‌توانید سؤالاتی بپرسید و خود را در بحث در مورد آنچه که سازمان فناوری اطلاعات آینده به آن نیاز دارد و متفاوت از گذشته است، وارد کنید.

آموزش، مستندسازی و آزمایش را افزایش دهید

یکی از حوزه‌هایی که عمیقاً تحت تأثیر اخراج‌ها قرار می‌گیرد، از دست دادن دانش است، به‌ویژه تخصص موضوعی پیرامون فرآیند کسب‌وکار یا پلت‌فرم‌های فناوری تخصصی. خطرات مهم می تواند در حوزه های دانش قبیله ای، فناوری های غیرمستند، یا پشتیبانی از فرآیندهای فنی دستی یا پیچیده باشد. تیم‌های DevOps ممکن است افت قابل‌توجهی در دانش کد داشته باشند و تیم‌های داده اغلب متوجه می‌شوند که پشتیبانی از مدل‌های داده غیرمستند و dataops بسیار سخت‌تر می‌شود.

اگرچه نمی‌توانید ساعت را به عقب برگردانید و شکاف‌ها را برطرف کنید، این زمان مناسبی است که به آینده نگاه کنید و قابلیت‌های یادگیری و سیستم‌های مستندسازی را دوچندان کنید. وقتی Digital را نوشتم، رکود را پیش‌بینی نکردم. Trailblazer، اما می‌دانستم که سرمایه‌گذاری بر روی یادگیرندگان مادام‌العمر کلید ایجاد تحول است، به‌ویژه زمانی که منابع و بودجه‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

آزمایش مداوم نیز مهم است. همانطور که یکی از رهبران فناوری اطلاعات اخیراً به من گفت، وقتی شرایط سخت است، به دنبال خلاقیت باشید و تیم را در چالش نگه دارید. یکی از راه های انجام این کار ادامه نوآوری و آزمایش است.

توجه به این نکته مهم است که رکود، کوچک‌سازی، سازمان‌دهی مجدد، و اکتساب‌ها همگی بخش‌های عادی کسب‌وکارهای در حال اجرا هستند. نحوه واکنش رهبران و تیم‌ها و ارزیابی مجدد اهدافشان می‌تواند وضعیت بد را تغییر دهد، از تخریب فرهنگ تیم جلوگیری کند و به مردم کمک کند که منتظر آینده‌ای امیدوارکننده‌تر باشند.