۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا معماران ابر دستمزد خوبی می گیرند؟

نظرسنجی پشت سر هم به شما می گوید که اکثر مدیران استخدام قبلاً چه می دانند. شما می توانید معماران ابری خوبی پیدا کنید، اما برای شما هزینه دارد.

نظرسنجی پشت سر هم به شما می گوید که اکثر مدیران استخدام قبلاً چه می دانند. شما می توانید معماران ابری خوبی پیدا کنید، اما برای شما هزینه دارد.

اکثریت کارکنان فناوری اطلاعات در سال ۲۰۲۳ بیشتر از سال ۲۰۲۲ درآمد داشتند. در واقع، میانگین حقوق سالانه در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۲۰۰۰۰ دلار افزایش یافت. این مطابق با گزارش مهارت‌های فناوری اطلاعات و حقوق و دستمزد Skillsoft. همانطور که اکثر افراد حدس زده اند، مهارت های ابری به ویژه پرسود هستند، به طوری که متخصصان فناوری اطلاعات در ایالات متحده سالانه حدود ۱۶۸۰۰۰ دلار دریافت می کنند.

من به چند دلیل از بازار کار اطلاع دارم. ابتدا، مشتریان من باید مهارت های ابری را استخدام کنند، و من باید به آنها در مورد نرخ پیشروی مشاوره بدهم. اغلب، آنها بودجه کافی ندارند و یا تخصص مورد نیاز خود را پیدا نمی کنند یا استعدادهای کم مهارت را استخدام می کنند و سپس از اشتباهاتی که این کارمندان کم مهارت مرتکب می شوند، رنج می برند. این واقعاً یکی از حوزه‌هایی است که در آن چیزی را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید.

معماری یک مهارت بسیار خوب است

روندی که باعث افزایش دستمزدها می‌شود، افزایش حق بیمه‌ای است که بر روی معماری IT یا کسانی که نه تنها می‌دانند چگونه یک راه‌حل ابری را پیکربندی کنند، بلکه بیشتر آنچه فناوری اطلاعات مسئول آن است، می‌دانند. معماری باید همه سیستم‌ها را در بر بگیرد، و کسانی که فقط در مورد سیستم‌های ابری اطلاعات دارند، گاهی اوقات فقط یک نام تجاری واحد، سود کمتری ارائه می‌دهند.

بنابراین، وقتی از «معمار ابری» صحبت می‌کنم، به طور ضمنی گفته می‌شود که یک معمار ابر همچنین سیستم‌های قدیمی، معماری سرویس‌گرا، پردازش تراکنش، امنیت سازمانی و حاکمیت سازمانی را نیز می‌داند. ایده این است که معمارانی با مجموعه‌ای از مهارت‌ها و کسانی که هرگز مرز مسئولیتی بین الگوهای فناوری نمی‌کشند، پیدا کنیم. شما افرادی را می‌خواهید که صبح‌ها درباره فناوری بدون سرور و بعد از ظهر Cobol/DB2 صحبت کنند و بفهمند که چگونه قرار است همه با هم کار کنند تا بیشترین ارزش ممکن را به تجارت برگردانند.

استفاده از ابر برای ساخت مسکن مقرون به صرفه تر

تقاضا از عرضه بیشتر است

اما دیو، آیا ما اخیراً تعدادی از مردم را اخراج نکردیم؟ مطمئناً کمی تقاضا و حقوق را عادی خواهند کرد. جواب منفی. و مرا شرلی صدا نکن.

در بسیاری از مکالمات غیرقابل ضبط با خبرنگاران در آن زمان، اشاره کردم که نرخ بیکاری استعدادهای فناوری اطلاعات، همه استعدادهای فناوری اطلاعات، کمتر از ۲٪ است. این نظرسنجی نشان داد که در ماه نوامبر، این نرخ به ۱.۷% کاهش یافت،  پایین‌ترین سطح آن از ژانویه ۲۰۲۳. این براساس بررسی CompTIA از داده‌های اداره آمار کار ایالات متحده است.

کسانی که بیشتر از من در مورد بازار کار می دانند، می دانند که این از بیکاری طبیعی کمتر است. کسانی که اخراج شدند به سرعت جذب نیروی کار شدند. نرخ بیکاری پس از وقوع اکثر اخراج‌ها کاهش یافت.

در چشم انداز فعلی، تقاضا از عرضه بیشتر است. این منجر به استعدادهای کمیاب در فناوری و نرخ بیکاری پایین در زمینه فناوری اطلاعات شده است. با توجه به اینکه معماران ابری با توجه به اینکه معماران ابری دارای بیشترین ارزش هستند، دانش زیادی دارند که معمولاً از سالها تجربه در فناوری اطلاعات ناشی می شود، سخت ترین پیدا کردن آنهاست.

خوب و بد

افشای کامل: من کارمند CS در یک دانشگاه هستم که دروس معماری تدریس می کنم و چندین دوره آموزشی معماری به صورت آنلاین موجود است. همچنین، من یک معمار هستم. بنابراین، من یک سگ در این شکار دارم.

SpiderLightning: قابل حمل کردن برنامه های ابری WebAssembly

خبر خوب این است که اگر شما یک معمار ابری قوی، یک معمار فناوری اطلاعات عمومی، یک معمار با تمرکز بر روی یک برند عمومی ابری واحد، یا حتی یک معمار برنامه کاربردی هستید، “می‌سازید” بانک» برای چند سال آینده. علاوه بر این، فشار به سمت هوش مصنوعی مولد تقاضا برای معماران ابری خوب را افزایش می‌دهد، به‌ویژه آنهایی که الزامات منحصربه‌فرد برای ساخت و راه‌اندازی یک سیستم هوش مصنوعی مولد را درک می‌کنند. محتمل ترین سناریو این است که تقاضا (و حقوق معماران) افزایش یابد.

با این حال، من همچنین یک رهبر هستم که باید در بازار فعلی استخدام کنم، و چند چیز نگران کننده را می بینم (خبر بد). اول، در بسیاری از موارد، تحول دیجیتالی مداوم که در بسیاری از شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، متوقف یا کند می‌شود، به این دلیل که آنها نمی‌توانند استعداد مورد نیاز خود را تامین کنند. من قبلاً این را بارها در چند سال گذشته دیده‌ام.

دومین و ترسناک‌ترین آن این است که شرکت‌ها استعدادهای سطح دومی را استخدام می‌کنند که می‌توانند در نقش معماری صحبت کنند، اما مهارت‌های مناسب را به همراه ندارند. به آنها قدرت داده می شود تا تصمیماتی بگیرند که اغلب نادرست هستند و کسب و کار را به سمت یک سیستم کاملاً بهینه نشده سوق می دهد که در نهایت به خوردن پول نقد و ارزش تجاری منجر می شود. آنها معمولاً تا زمانی که آسیب زیادی رخ ندهد پیدا نمی شوند.

آنچه در پروژه های بهینه سازی ابری شما کم است

من بخش خوبی از حرفه ام را صرف رفع اشتباهات آنها کرده ام. من گمان می‌کنم که حرکت دیوانه‌وار سیستم‌های هوش مصنوعی مولد تصمیم‌های اشتباه استخدامی بیشتری را ناشی از وحشتی که دنیای هوش مصنوعی آنها را پشت سر می‌گذارد، ایجاد کند. اشتباهات بیشتری باید اصلاح شوند، و من گمان می‌کنم که این اشتباهات می‌توانند کسب و کار را از بین ببرند. چیزهای زیادی در خطر است.

این برای کسب و کار چه معنایی دارد؟

من در مورد چگونگی استخدام خلاقانه و تمرکز بر توسعه زنجیره تامین استعداد صحبت کرده ام به جای اینکه منتظر بمانم تا بازار خودش را اصلاح کند. با این حال، خطرات در سال ۲۰۲۴ بیشتر است زیرا فناوری و مالکیت معنوی مرتبط با آن در حال تبدیل شدن به چیزی است که کسب و کارها را تعریف می کند. شرکت‌ها با در نظر گرفتن تصویر بزرگ‌تر، بیشتر به بقا فکر می‌کنند تا صرفاً بهینه‌سازی.

کسب‌وکارهایی که برنامه‌ریزی لازم را برای جذب استعدادهای فناوری اطلاعات برای ایجاد و تعمیر این سیستم‌های اصلی کسب‌وکار انجام می‌دهند، نسبت به رقبایی که ممکن است رویکرد منفعل‌تری برای همه این‌ها داشته باشند، مزیت زیادی خواهند داشت.

دوباره، پس از مرگ بسیاری از کسب و کارهای شکست خورده در سال ۲۰۲۷ ممکن است کاهش تقاضا یا سایر بهانه های بازار را که در طول تماس های سه ماهه با سرمایه گذاران می شنوید، آشکار نکند. این خواهد بود که استعداد به موقع برای انطباق با فناوری، عمدتاً فناوری ابری، پیدا نمی شود. بنابراین، کسب و کار دیگر وجود ندارد، به دلیل همین چیزی است که بسیاری از مشاغل اکنون آن را بدیهی می دانند. می‌خواهید در کدام سمت تاریخ باشید؟