۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چه کسی به مهمانی استراتژی ابری شما دعوت شده است؟

حلقه‌های داخلی کوچکی که استراتژی‌های کلی ابر و تصمیم‌های استقرار را کنترل می‌کنند، در حال افزایش هستند، حتی اگر این به نفع کسب‌وکار یا فناوری اطلاعات نباشد.

حلقه‌های داخلی کوچکی که استراتژی‌های کلی ابر و تصمیم‌های استقرار را کنترل می‌کنند، در حال افزایش هستند، حتی اگر این به نفع کسب‌وکار یا فناوری اطلاعات نباشد.

همه ما برای شرکت‌هایی کار کرده‌ایم که تصمیمات اصلی فناوری اطلاعات توسط چند رهبر در سازمان گرفته می‌شود. شاید الان برای شرکتی مثل این کار می کنید. در مصاحبه های خروج، بسیاری از مردم این را به عنوان دلیل اصلی ترک – عدم پرداخت یا محیط کار ذکر می کنند. مردم احساس می کنند در جهت کلی راه حل های IT حرف کمی دارند یا اصلا حرفی ندارند. آنها در جلساتی نیستند که در آن تصمیمات اصلی در مورد انواع فناوری ها، پیکربندی آن فناوری ها، نقش ها و برنامه های یکپارچه سازی و استقرار گرفته می شود. به عنوان متخصصان ابر، این به معماری‌ها و استقرارهای ابری، توسعه زنجیره‌های ابزار و فرآیندها و استراتژی کلی داده‌های سازمانی ترجمه می‌شود.

این مشکل جدیدی نیست. من در ۳۰ سال گذشته آن را به یک شکل یا آن شکل دیده ام. مربوط به طبیعت انسان است وقتی افراد کمتری را در تصمیم گیری های حیاتی قرار می دهیم، کمتر احتمال می دهیم که نظرات مخالف بشنویم. بسیاری از این نظرات می توانند ایده های بهتری باشند که باید در نظر گرفته شوند. شاید آنها مسائلی را مطرح می کنند که هیچ کس به آن فکر نکرده است، اما می تواند باعث بروز حوادث نامطلوب قابل توجهی در مسیر شود.

Amazon Bedrock: یک پایه قوی مولد هوش مصنوعی

یک مثال: شما در حال استقرار یک پایگاه داده جدید مبتنی بر ابر برای ردیابی تراکنش های مهم تجاری هستید. با این حال، هیچ کس فکر نمی کرد که این پایگاه داده باید ظرف چند سال به داده های خارج از کشور ارائه شود و بنابراین مشمول مقررات ذخیره سازی داده ها یا قوانین حاکمیت داده خواهد شد.

اگر وقتی پایگاه داده و ارائه‌دهنده ابر انتخاب می‌شوند، کسی این مشکل را مطرح نکرد، احتمالاً به‌طور کامل از قلم خواهد افتاد. ممکن است لازم باشد پایگاه داده با پایگاهی جایگزین شود که به طور بومی از حاکمیت داده ها پشتیبانی می کند. این یک هزینه بسیار قابل اجتناب چند میلیون دلاری است.

من موافقم که دفاع از تصمیمات خود در برابر تعداد زیادی از افراد حدس‌زننده ناخوشایند است، و بله، شما می‌توانید افراد زیادی را در جریان داشته باشید (معروف به «طراحی توسط کمیته»). با این حال، هرچه افراد کلیدی بیشتری در تصمیم گیری های شما دیده شوند و بتوانند ورودی ارائه دهند، احتمال بیشتری دارد که تصمیمات فنی و معماری بهینه سازی شده ای بگیرید.

از آنجایی که من به انجام سخنرانی‌های کنفرانس حضوری برمی‌گردم و با افراد بیشتری که وظیفه ساخت راه‌حل‌های ابری را دارند صحبت می‌کنم، این به یک مشکل آشکار تبدیل می‌شود. من این موضوع را از هر دو طرف می بینم: افرادی که حلقه های درونی خود را ایجاد می کنند و کسانی که در خارج هستند که با دیدن اشتباهات ناامید می شوند به کارفرمایان خود آسیب می رسانند. در بسیاری از موارد، “بیگانگان” با یک CV در دست به من نزدیک می شوند.

3 اشتباه در نوسازی برنامه که باید از آنها اجتناب کرد

رفع این مشکل نسبتاً آسان است. اگر افراد را از گروه کاری استراتژی ابری یا معماری ابری خود کنار می گذارید زیرا نمی خواهید با پس بک مقابله کنید، احتمالاً بخشی از این مشکل هستید. در نقطه مقابل این طیف، این ایده را به سمت افراط ناکارآمد نگیرید. گروه‌های کاری استراتژی ابری خود را برای دیگرانی که ممکن است ورودی ارزشمندی ارائه دهند باز کنید. در اینجا چند مفهوم ساده وجود دارد:

افراد آگاه را بیابید. هر چه افراد واجد شرایط بیشتری را در تصمیم گیری بگنجانید، احتمال بیشتری دارد که به پاسخ صحیح برسید و احتمال کمتری برای شما وجود دارد. اشتباه کن اگرچه یک گروه بزرگ‌تر می‌تواند برخی تصمیم‌ها را طولانی‌تر کند، ایده این است که همه ورودی‌ها را در نظر بگیرید، اما اجازه ندهید که بحث‌های بی‌پایان شما را درگیر کند. ورودی واجد شرایط منجر به پذیرش بهتر راه حل های ابری نهایی می شود.

شروع کار با Azure Automation

ورودی به مالکیت متصل است. اگر فعالانه در بحث‌هایی در مورد اینکه از کدام فناوری و پیکربندی استفاده کنید شرکت می‌کنید، انگیزه بیشتری برای موفقیت‌آمیز کردن آن راه‌حل در حین اجرا دارید. چند بار از شما خواسته شده است که از تصمیماتی که در آن سهیم نبوده اید و معتقدید اشتباه هستند حمایت کنید؟ انجام کاری که فکر می کنید اشتباه است دقیقاً انگیزه دهنده نیست.

مالکیت مشترک حفظ کارمندان را افزایش می‌دهد. اکثر افرادی که از من در مورد تغییر شغل راهنمایی می‌خواهند این کار را انجام می‌دهند زیرا احساس نمی‌کنند نظراتشان ارزشمند است. اگر نمی‌توانند بخشی از تیم تصمیم‌گیر باشند، بازیکنان کلیدی را در به‌روزرسانی‌های منتشر شده بگنجانید. پذیرای بازخورد باشید.

این بیشتر یک درس رهبری است تا یک درس معماری ابری یا استراتژی ابری. شما می توانید آن را برای طراحی خودکار، کارایی کارخانه یا هر تعداد سناریو اعمال کنید، زیرا مفاهیم و مقادیر یکسان هستند. من آن را در چارچوب استراتژی ابری مطرح می‌کنم زیرا به دلیل عدم شفافیت و ورودی، در شرف مشاهده بسیاری از اشتباهات قابل اجتناب هستیم. وقت آن است که حلقه درونی خود را گسترش دهید.