۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه ایده راه اندازی B2B خود را آزمایش کنیم

اگر به دلیل اخراج از کار مرخص شده اید و در حال حاضر ناامید شده اید، ممکن است زمان مناسبی برای راه اندازی استارتاپ B2B خود باشد. در اینجا نحوه انجام آن است.

اگر به دلیل اخراج از کار مرخص شده اید و در حال حاضر ناامید شده اید، ممکن است زمان مناسبی برای راه اندازی استارتاپ B2B خود باشد. در اینجا نحوه انجام آن است.

در زمان ریزش و سنگ های سرد، بسیاری از توسعه دهندگان منشعب می شوند و روی ایده های راه اندازی خود کار می کنند. آنقدرها هم که به نظر می رسد دیوانه نیست. اگر به طور ناگهانی وقت دارید، و تعداد نامزدها بیشتر از موقعیت‌های باز است، در حالی که صندوق های تامینی سایه ای برای اخراج های بیشتر تلاش می کنند، ممکن است متوجه شوید که برخی از استارت‌آپ‌های خانگی در طول آخرین رکود بزرگ آغاز شدند.

اما چگونه می‌دانید که ایده خوبی دارید یا ایده‌ای؟

اگر در نظر دارید راه اندازی کسب و کار به کسب و کار (B2B) جدیدی داشته باشید، این مقاله برای شما مناسب است. به دلیل این ستون، من با سرمایه گذاران خطرپذیر و سایر سرمایه گذاران در طول “سنجش ​​لازم” صحبت هایی داشته ام. از یکی از آنها پرسیدم که چگونه یک ایده استارت آپی را بررسی کنم، به خصوص قبل از ارائه آن به یک سرمایه گذار فرشته. مشتریان واقعی عالی هستند، اما فقط برخی از ایده‌ها می‌توانند قبل از جمع‌آوری سرمایه، حداقل محصول قابل دوام (MVP) داشته باشند.

ایده شما باید از جایی می آمد. احتمالاً از شغل گذشته یا مشکلات ارتباطات حرفه ای شما ناشی شده است. این ارتباطات اولین منبع اطلاعات و مشتریان شما هستند. به گفته یکی از سرمایه گذاران، “اگر شما ۱۰ نفر را ندارید که بتوانید آن را به آنها نشان دهید، در موقعیتی نیستید که این کار را انجام دهید.”

اولین عرشه اسلاید شما

اگر هنوز نیاز به ایجاد محصول دارید، چه چیزی را به آنها نشان می دهید؟ چرا (به هر حال این یک فناوری است)، شما یک صفحه اسلاید از vaporware را به آنها نشان می دهید! بدیهی است که نه به روشی فریبنده، بلکه برای انتقال ایده خود. “این چیزی است که ما در حال برنامه ریزی برای ایجاد آن هستیم. آیا شما علاقه مند هستید؟»

در این دک، باید مشکل را از دیدگاه مشتری توصیف کنید. در حالت ایده آل، آنها باید توافق کنند که این مشکل مهمی است که آنها سعی در حل آن دارند. شما باید راه حل ها یا راه حل های موجود را بپذیرید. بیشتر از همه، شما باید محصولی را که قصد ایجاد آن را دارید، آنچه برای اجرا نیاز دارد و چگونه کار می کند را توضیح دهید. سس مخفی را ندهید، اما به اندازه کافی توضیح دهید تا آنها را به کار بگیرید و آنها را متقاعد کنید که به این موضوع فکر کرده اید.

لگو با فرهنگ مهندسی نرم افزار خود، ماژولار بودن، متاورس را پذیرفته است

طبق گفته یکی از سرمایه‌گذارانی که چند سال پیش با او صحبت کردم، تنها دو پاسخ وجود دارد: «چه زود می‌توانم آن را داشته باشم؟» و هر چیز دیگری گاهی اوقات این پیشنهاد مشتری حتی منبعی برای تامین مالی اولیه است. در آن صورت، با یک متخصص در مورد نحوه مذاکره و تعیین شرایط روشن، به ویژه در مورد حقوق صاحبان سهام و مالکیت مشورت کنید. ممکن است از ارائه اولیه خود یک دور سرمایه و مشتریان داشته باشید، اما در هر صورت باید مشتریان احتمالی داشته باشید.

حفظ MVP

به خصوص زمانی که مشتریان اولیه دارید، تمایل به افزودن ویژگی‌ها وجود دارد. برخی از این ویژگی ها محصول را در محیط های خاص مفیدتر می کند، در حالی که به نظر می رسد برخی دیگر محصول را جذاب تر می کند. همچنین ممکن است تعیین اینکه چه ویژگی هایی در «هسته» ایده وجود دارد و چه ویژگی هایی فرعی هستند، دشوار باشد. حکمت قدیمی وجود دارد: محصول خود را یک اینچ عرض و یک مایل عمق داشته باشید.

ترفند این است که برخی از عبارات ساده در مورد محصول را یادداشت کنید. این را “تخته برش برای ویژگی ها” خود در نظر بگیرید. حتی ممکن است آنها را با مشاوران اولیه یا مشتریان احتمالی بررسی کنید. هر چیزی که برای آن عبارات ساده ضروری نباشد، فعلاً منتشر نشده است. این به این معنی نیست که هرگز، اما نه برای اولین نسخه شما. اولین نسخه باید ساده ترین چیزی باشد که می تواند کار کند.

برای هر ویژگی پیشنهادی، باید بپرسید، “آیا می‌توانم این را بدون آن تولید کنم؟” همچنین، در یک یادداشت شخصی، شیفته برخی «بخش سخت» سطح پایینی که به شما علاقه دارد، نشوید. چند دهه پیش، تصمیم گرفتم که می‌خواهم «نرم‌افزار گزارش‌دهی» ایجاد کنم (در آن زمان معمولاً تجزیه و تحلیل نمی‌گفتیم). چیزی که بیشتر از همه برای من جالب بود مهندسی معکوس فرمت فایل اکسل بود. من و شریکم کتابخانه را به عنوان منبع باز منتشر کردیم تا حدی به این دلیل که می ترسیدم مایکروسافت از من شکایت کند. بسیاری از افراد دیگر نیز به فکر ایجاد نرم افزار گزارش چند پلتفرمی مبتنی بر جاوا بودند. آنها نرم افزاری را که من در ایجاد آن کمک کردم یکپارچه کردند. من هرگز نرم افزار گزارش دهی ایجاد نکردم.

توسعه دهندگان، متحد شوید! به مبارزه برای کیفیت کد بپیوندید

دیگران ابتدا نرم افزار گزارش را تولید کردند و در آخر اکسل صادراتی را یکپارچه کردند. اوه خوب، در طول بمب دات کام کاری به من داد و به شروع کارم کمک کرد. شاید پرسیده بودم “آیا می توانم بدون آن این کار را انجام دهم؟” شاید اول روی قسمت گزارش کار می کردم. می‌توانستم صادرات را بعداً به اکسل اضافه کنم.

بازاریابی MVP شما

بعد از اینکه با بودجه کم یا بدون بودجه مبارزه کردید، در نهایت یک نرم افزار ایجاد می کنید که نیازی را که می خواستید برآورده کنید، برآورده می کنید، حالا چه؟ ابتدا باید به افرادی که در ابتدا با آنها صحبت کردید برگردید. (شما باید در طول توسعه محصول خود در تماس باشید و آنها را درگیر کنید.) آن را به آنها نشان دهید. آیا آنها آماده پرداخت هستند؟ در حالت ایده آل، بلافاصله چند مشتری خواهید داشت. با فرض اینکه کار می کند، ممکن است این لحظه خوبی برای نگاه کردن به دور بعدی یا اولین دور بعدی شما باشد.

بعدی چیست؟ بعد اولین کمپین شما می آید. وب سایت شما نیاز به کار دارد. شما باید در مورد محصول به مردم بگویید و اطلاعات تماس را ضبط کنید. به عبارت دیگر، وقت آن است که مقداری بازاریابی انجام دهیم.

وب سایت شما باید به خوبی نشان دهد که محصول شما چه مشکلی را حل می کند و چگونه آن را حل می کند. شما باید محتوای موضوعی داشته باشید. داشتن یک وبلاگ معمول است، اما من پیشنهاد می کنم این یک موتیف قدیمی است. من نمی گویم که شما نباید به طور منظم مطالبی را پست کنید، اما “وبلاگ” احتمالاً توصیف کننده مناسبی نیست. چه کسی در وبلاگ یک شرکت فناوری مشترک می شود؟ حالا چطور این کار را انجام می دهید؟ Google Reader مرده است.

شما باید دارایی با ارزشی (پی دی اف یا هر چیز دیگری) داشته باشید… چیزی که افراد را ترغیب می کند تا اطلاعات تماس خود را به شما بدهند. اگر محصول شما توسعه دهندگان را هدف قرار می دهد، کانال Slack یا مکانیزم مشابه را در نظر بگیرید. با پیشرفت محصول، می خواهید با این افراد در ارتباط باشید. هنگامی که مخاطبین کافی دارید، رویدادی مانند وبینار یا پخش جریانی زنده را در نظر بگیرید.

چگونه هوش مصنوعی مولد کمبود استعداد توسعه دهندگان را ایجاد می کند

به فکر ایجاد رهبری فکری باشید. این محتوا می تواند چند شکل داشته باشد. انجمن‌های انجمن (مانند Dzone) وجود دارند که امکان انتشار نسبتاً رایگان را فراهم می‌کنند. شرکت محترمانه در یک انجمن مرتبط مانند انجمن‌های Reddit یا سرریز پشته. سعی کنید با زمان خود سازگار اما موثر باشید. از استدلال اجتناب کنید.

رهبری فکر خود را به انتشارات در نظر بگیرید. بسیاری از نشریات دارای صفحاتی هستند که کارکنان تحریریه یا خط مشی و نحوه ارسال آنها را توضیح می دهند. اگر نمی توانید خوب بنویسید، کسی را پیدا کنید که بتواند. سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانید به‌طور مقرون به صرفه، مترجمان آزاد را برای تعمیر نثر خود پیدا کنید، مانند Fiverr. الگوها و توصیه‌هایی در مورد نحوه نوشتن «پست نامه» برای یک نشریه وجود دارد. می‌توانید از سایتی مانند AnswerThePublic برای تعیین اینکه در مورد چه چیزی بنویسید (و همچنین چه صفحاتی باید در سایت شما باشد) استفاده کنید.

به حضور حداقل در LinkedIn و تویتر در حال حاضر. ممکن است به زودی نیاز به حضور در Mastodon یا سرویس دیگری داشته باشید زیرا توییتر به مارپیچ مرگ خود ادامه می دهد. ممکن است رسانه های اجتماعی دیگری وجود داشته باشد که باید از آنها استفاده کنید. به جایی که مشتریان احتمالی شما در حال جستجو هستند نگاه کنید.

واقع بین باشید

ایده بزرگ شما احتمالاً موفق نخواهد شد. هزینه تولید آن از نظر زمان و هزینه بیشتر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می کردید. اما اگر مرخص شده اید و منتظر بهبودی اقتصادی هستید، پس چرا بین ارسال رزومه به لیست مشاغل جعلی وقت خود را برای ایجاد کسب و کار اختصاص ندهید؟ با این حال، اگر اینطور نیستید، تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید هر ساعت بیداری را وقتی که $DAYJOB خود را کار نمی‌کنید، اینگونه بگذرانید.

ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما چنین مواقعی زمانی است که استارت آپ های بزرگ زیادی ایجاد می شوند. اگر ایده خوبی دارید، این ایده را با یک دک اولیه بررسی کنید و خودتان راه اندازی را راه اندازی کنید. مطمئناً نشستن روی کاناپه و پرخوری در نتفلیکس بسیار خوب است. با این حال، اگر به این مسیر بروید، پیاز شیشه ای را توصیه می کنم. من آن مرد را می‌شناسم—شاید به شما کمک مالی یا ارتباطی بدهد.