۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه یک توسعه دهنده چند ابری شویم

هزینه‌های ابری در حال افزایش است و سازمان‌های بیشتری روی استراتژی‌های چند ابری سرمایه‌گذاری می‌کنند. در اینجا توضیح داده شده است که چگونه توسعه دهندگان و معماران می توانند در این زمینه به سرعت در حال تحول برتری کسب کنند.

هزینه‌های ابری در حال افزایش است و سازمان‌های بیشتری روی استراتژی‌های چند ابری سرمایه‌گذاری می‌کنند. در اینجا توضیح داده شده است که چگونه توسعه دهندگان و معماران می توانند در این زمینه به سرعت در حال تحول برتری کسب کنند.

امروزه برای بسیاری از سازمان‌ها، راهبرد چند ابری راه حلی است. شرکت‌ها از چندین سرویس ابری از فروشندگان مختلف برای ایجاد زیرساخت‌هایی استفاده می‌کنند که از محاسبات، ذخیره‌سازی، توسعه و سایر حوزه‌های فناوری اطلاعات پشتیبانی می‌کنند.

تحقیقات صنعتی نشان می دهد که روند استفاده از چند ابری برای مدتی ادامه خواهد داشت. یک گزارش توسط Grand View Research پیش‌بینی می‌کند که بازار جهانی برای سیستم‌های مدیریت چند ابری بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۳۰ رشد ۲۸ درصدی خواهد داشت. بر اساس این گزارش، تأکید روزافزون بر اتوماسیون، کارایی، و فرآیندهای حاکمیت سازمانی مؤثر انتظار می‌رود رشد را افزایش دهد.

تطبیق پذیری فزاینده فناوری‌های رایانش ابری و پذیرش کانتینری‌سازی و ریزسرویس‌ها برای برنامه‌های کاربردی ابری نیز به افزایش زیرساخت‌های چند ابری کمک می‌کند.

مصاف داوود، مدیر خدمات اپلیکیشن و نوسازی سایت استعداد Toptal، می‌گوید: «سازمان‌ها در همه اندازه‌ها ساختار چند ابری را پذیرفته‌اند تا به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، برنامه‌ها و مهارت‌ها و تخصص کارکنان ادامه دهند. داوود خاطرنشان می کند که “روند در حال شتاب است” به دلیل توانایی یک چند ابری برای پاسخگویی بهتر به نیازهای برنامه های مختلف و حجم کاری.

Multicloud می‌تواند شامل تعداد زیادی از دارایی‌های ابری باشد که در چندین محیط میزبانی ابری مورد استفاده قرار می‌گیرند، خواه این ابرهای عمومی، ابرهای خصوصی یا یک محیط ترکیبی باشد. یک سازمان ممکن است برای مثال از نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) از یک فروشنده، زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) از دیگری و پلت فرم به عنوان سرویس (PaaS) از دیگری استفاده کند. در برخی موارد، یک شرکت ممکن است از ارائه‌دهندگان مختلف برای انواع مختلف حجم کاری استفاده کند.

طوفان بازگشت ابر در یک فنجان چای

صرف نظر از پیکربندی، مفهوم چند ابری داغ است. و در نتیجه تقاضای فزاینده ای برای افرادی که تجربه و مهارت های توسعه چند ابری دارند وجود دارد.

تقاضای زیاد برای توسعه دهندگان چند ابری

کامش گانسان، معمار اصلی چند ابری در شرکت نرم‌افزاری Oracle، می‌گوید: «داشتن مهارت‌های چند ابری برای توسعه‌دهندگان، معماران و حتی مدیران فنی مهم‌تر است، زیرا شرکت‌های بیشتری از استراتژی‌های چند ابری استفاده می‌کنند.

گانسان می‌گوید: «شرکت‌ها به دلایل مختلف چند ابری را انتخاب می‌کنند. “برای برخی ممکن است نظارتی و مطابقت داشته باشد، که دیکته می کند داده ها نباید در هر مکانی ذخیره شوند.” برای دیگران، ممکن است اجتناب از قفل شدن با یک فروشنده خاص باشد. و برای دیگران، ممکن است نیاز به ویژگی‌ها و مزایای خدمات در چندین ابر باشد.

نیک کولاکوفسکی می‌گوید: «تسلط بر Microsoft Azure، خدمات وب آمازون، و Google Cloud – در حالی که حداقل آشنایی با پیشنهادات شرکت‌های دیگر مانند اوراکل دارد – تضمین می‌کند که یک متخصص فناوری می‌تواند به طور موثر بین مشاغل و قراردادها حرکت کند. سردبیر ارشد Dice Insights در بازار شغلی فناوری Dice.

بر اساس گزارش Quarterly Enterprise Infrastructure Tracker، سازمان‌ها در سال ۲۰۲۱ ۷۳.۹ میلیارد دلار برای زیرساخت‌های ابری خرج کردند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ نه درصد افزایش داشت.

کولاکوفسکی می‌گوید: «اما شکاف قابل توجهی بین استقبال شرکت‌ها از ابر و مهارت‌های مبتنی بر ابر متخصصان فناوری وجود دارد. او به «شاخص تغییر شکل: وضعیت ابر IBM استناد می کند. ” گزارش، که اشاره می کند که ۶۹ درصد از پاسخ دهندگان فاقد مهارت های ابری هستند، حتی در حالی که ۷۱ درصد از سازمان ها برای ایجاد موقعیت های ابری جدید برنامه ریزی کرده اند.

راهنمای خریدار CI/CD: نحوه انتخاب پلت فرم CI/CD ابری

مهارت های خود را برای توسعه چند ابری رشد دهید

راه‌های متعددی برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده چند ابری وجود دارد. کولاکوفسکی می‌گوید: «برخی از متخصصان فناوری، خودآموزی را انتخاب می‌کنند و خودشان را با استفاده از اسناد و آموزش‌ها آموزش می‌دهند» که از طریق ارائه‌دهندگان ابری مانند خدمات وب آمازون (AWS)، مایکروسافت آژور و سایر سایت‌ها در دسترس است.

کولاکوفسکی می‌گوید:

دیگران آموزش آنلاین رسمی یا آموزش کلاسی ارائه شده توسط ارائه‌دهندگان پیشرو خدمات ابری را انتخاب می‌کنند.

ایده خوبی است که تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد توسعه برای محیط های ابری مختلف جمع آوری کنید. برای مثال، Ganesan می‌گوید، توسعه‌دهندگان یا سایر نامزدهای علاقه‌مند می‌توانند ویدیوهای YouTube را مشاهده کنند و اسناد فروشنده ابری را بخوانند.

گانسان می‌گوید هنگامی که شخصی متخصص می‌شود یا حداقل پایگاهی قوی در هر ابر واحدی مانند AWS، Azure، یا Google Cloud Platform (GCP) داشته باشد، یادگیری در مورد سایر خدمات ابری نسبتاً آسان است.

>

گواهینامه های ابر

کسب گواهینامه ها گزینه دیگری برای کسانی است که به عنوان توسعه دهندگان چند ابری به دنبال فرصت هایی هستند. داوود می‌گوید، هر یک از سه ارائه‌دهنده ابر غالب – AWS، Azure، و GCP – دارای یک مسیر صدور گواهینامه هستند که به درک عمیقی از سرویس‌هایی نیاز دارد که در دسترس هستند و توسط ارائه‌دهنده ابر ایجاد شده‌اند.

داوود می‌گوید: «آنها به دنبال اطمینان از این هستند که شما به‌عنوان یک توسعه‌دهنده نه تنها از ارائه خدمات، بلکه کاربرد آن و چگونگی، زمان و مکان آن را درک کنید. «Coursera، Udemy و سایر سایت‌های آنلاین مسیرهای آموزشی و گواهینامه‌ها را ارائه می‌دهند.»

داوود می‌گوید:

یک گزینه این است که گواهینامه اولیه را تضمین کنید و سپس مسیر مشابه یا مشابهی را در یک یا دو اکوسیستم ابری دیگر دنبال کنید. به عنوان مثال، او می‌گوید، یک توسعه‌دهنده می‌تواند گواهی‌نامه معمار AWS دریافت کند و سپس برای گواهی مهندس داده Google اقدام کند.

7 YAML گوچا که باید اجتناب کرد - و چگونه از آنها اجتناب کنید

داوود می‌گوید: «همه ارائه‌دهندگان ابری برخی از خدمات پایه مشترک را ارائه می‌کنند که بسیار شبیه به یکدیگر هستند، اما آنها نیز منشعب می‌شوند و خدمات منحصربه‌فردی را با وابستگی‌های خاص خود برای متمایز شدن در بازار و جذب مشتریان ارائه می‌کنند. “توانایی ادغام [یک] استراتژی چند ابری در سراسر یک سازمان، کلید موفقیت و دستیابی به اهداف تحول دیجیتال سازمان شما است.”

کولاکوفسکی می‌گوید: «تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده چند ابری به کسب گواهی‌های کلیدی بستگی دارد، زیرا بسیاری از استخدام‌کنندگان و مدیران استخدام هنگام بررسی نامزدها به گواهی‌های مبتنی بر ابر نیاز دارند. با تکامل پلتفرم های ابری، تعداد گواهینامه های رسمی افزایش یافته است. اما داشتن گواهینامه های اصلی به نامزدها امکان می دهد در یک محیط استخدام پر سر و صدا برجسته شوند.”

بر اساس گفته‌های Dice، برخی از برترین گواهینامه‌های مربوط به ابر عبارتند از:

Multicloud یک میدان مهیج و در حال تکامل است

“صنعت ابر نیز به سرعت در حال پیشرفت است، بنابراین هر کسی که می خواهد به یک توسعه دهنده چند ابری تبدیل شود، باید متعهد به یادگیری مداوم فن آوری ها و رشته های جدید مانند اتوماسیون باشد، که در سال های آینده به سرعت خطوط کار را تغییر خواهد داد. کولاکوفسکی می گوید. “این علاوه بر یادگیری مهارت‌ها و زبان‌های اصلی مانند پایتون، جاوا و اصول توسعه نرم‌افزار است.”

صرف نظر از رویکردی که توسعه‌دهندگان برای یادگیری مهارت‌های ابری جدید اتخاذ می‌کنند، شکی نیست که متخصصانی که در زمینه‌های توسعه چند ابری دانش کسب می‌کنند، دارایی‌های ارزشمندی برای سازمان‌ها در آینده قابل پیش‌بینی خواهند بود.