۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گزارش می گوید بهره وری توسعه دهندگان به خوبی درک نشده است

بر اساس نظرسنجی Atlassian، از هر سه توسعه‌دهنده، دو نفر بیش از هشت ساعت در هفته را به دلیل ناکارآمدی در نقش‌های خود از دست می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی Atlassian، از هر سه توسعه‌دهنده، دو نفر بیش از هشت ساعت در هفته را به دلیل ناکارآمدی در نقش‌های خود از دست می‌دهند.

بر اساس State اخیراً منتشر شده Atlassian، بهره وری توسعه دهندگان نه به خوبی درک شده است و نه فعال شده است. گزارش تجربه توسعه‌دهنده ۲۰۲۴. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که علاقه به تجربه توسعه‌دهنده یا DX در حال افزایش است، اما تلاش‌ها عقب مانده است.

اعلام شده در ۱۵ جولای و قابل دسترسی در atlassian.com، ایالت گزارش تجربه توسعه‌دهنده ۲۰۲۴ بر اساس نظرسنجی از ۱۲۵۰ رهبر مهندسی در ایالات متحده، آلمان، فرانسه و استرالیا و ۹۰۰ توسعه‌دهنده در سراسر جهان است. این نظرسنجی برای یافتن اینکه چه شیوه‌هایی کار توسعه نرم‌افزار را روان نگه می‌دارند و چه شیوه‌هایی باعث ایجاد اصطکاک می‌شوند، انجام شد. احساسات در مورد محیط های کاری در عصر هوش مصنوعی مولد و microservices نیز مورد ارزیابی قرار گرفتند. از جمله یافته‌ها این بود که کمتر از نیمی از توسعه‌دهندگان معتقدند که سازمان‌هایشان تجربه توسعه‌دهنده را در اولویت قرار می‌دهند و از هر سه توسعه‌دهنده دو نفر بیش از هشت ساعت در هفته را به دلیل ناکارآمدی در نقش‌هایشان از دست می‌دهند. همچنین، از هر سه توسعه‌دهنده، دو نفر از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی بهره‌وری قابل توجهی نمی‌بینند.

به گفته رهبران مهندسی، پنج عامل اصلی در پیچیدگی نقش توسعه‌دهنده شامل کمبود کارکنان، گسترش نقش توسعه‌دهنده، فناوری جدید، تغییر زمینه بین ابزارها و همکاری با تیم‌های دیگر است. پنج عامل اصلی در اتلاف زمان توسعه دهندگان ذکر شده عبارتند از بدهی فنی، اسناد ناکافی، فرآیندهای ساخت، کمبود زمان برای کار عمیق و فقدان جهت روشن. تقریباً همه رهبران مهندسی مورد بررسی، ۹۹ درصد، تصدیق می‌کنند که نقش توسعه‌دهنده پیچیده‌تر شده است. پنج روش برتر که رهبران معتقدند بهره وری و رضایت توسعه دهندگان را بهبود می بخشد عبارتند از: اتوماسیون هوش مصنوعی، ارائه ابزارهای همکاری جدید، ریسک پذیری و آزمایش، ساده سازی تصمیم گیری، و میزبانی هکاتون ها.

یافته‌های دیگر در گزارش تجربه توسعه‌دهنده ۲۰۲۴:

  • ۱۲% از شرکت کنندگان مورد بررسی معتقدند ابزارهای هوش مصنوعی در دو سال آینده بهره وری توسعه دهندگان را بهبود نمی بخشد.
  • ۵۱% از سازمان‌ها بر روی اندازه‌گیری بهره‌وری توسعه‌دهنده تمرکز دارند در حالی که ۴۹٪ بر رضایت توسعه‌دهنده تمرکز دارند.
  • ۴۱% از رهبران از ابزارهایی استفاده می‌کنند که بهره‌وری توسعه‌دهنده را اندازه‌گیری می‌کنند تا رضایت تیم‌های توسعه‌دهنده را ارزیابی کنند.
  • ۳۸٪ از سازمان‌ها بهره‌وری توسعه‌دهنده را بر اساس ساعات کار اندازه‌گیری می‌کنند.