۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گزارش می گوید توسعه دهندگان جاوا می خواهند

گزارش بهره وری توسعه دهندگان جاوا در سال 2024 نشان می دهد که اکثر شرکت ها قصد دارند امسال توسعه دهندگان جاوا را اضافه کنند، اگرچه بودجه اکثر ابزارها افزایش نمی یابد.

گزارش بهره وری توسعه دهندگان جاوا در سال ۲۰۲۴ نشان می دهد که اکثر شرکت ها قصد دارند امسال توسعه دهندگان جاوا را اضافه کنند، اگرچه بودجه اکثر ابزارها افزایش نمی یابد.

بیشتر پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر در مورد بهره وری جاوا گفتند که شرکت های آنها در نظر دارند امسال توسعه دهندگان جاوا را اضافه کنند، در حالی که کمی کمتر از نیمی از آنها قصد دارند بودجه ابزار جاوا خود را افزایش دهند.

این یافته‌ها در ۲۰۲۴ گنجانده شده‌اند. گزارش بهره وری جاوا از ارائه دهنده ابزارهای توسعه Perforce Software، منتشر شده در ۵ مارس. به طور کلی، این نظرسنجی نشان داد که سرمایه گذاری در ابزار جاوا و استعدادها در حال افزایش است. ۶۰ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که شرکت های آنها قصد داشتند توسعه دهندگان جاوا را در سال جاری اضافه کنند و تنها ۱۳ درصد گفتند که شرکت آنها این کار را نکرده است (۲۷ درصد مطمئن نبودند). به نظر می‌رسد که بودجه ابزارهای توسعه‌دهنده ثابت است و ۴۲ درصد برای افزایش بودجه ابزار جاوا برنامه‌ریزی می‌کنند.

این گزارش پاسخ‌هایی را از ۴۴۰ کاربر جاوا در سراسر جهان با ترکیبی از مشتریان و غیرمشتریان پرفورس نشان می‌دهد. پاسخ دهندگان در ۷۲ کشور پراکنده بودند که ۲۷ درصد آن از ایالات متحده بود. نظرسنجی از نوامبر ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴ انجام شد. اکثر پاسخ دهندگان یا توسعه دهندگان جاوا یا معماران جاوا بودند.

در رابطه با روند استفاده از جاوا، ۱۱% گفتند که قبلاً به جدیدترین نسخه جاوا استاندارد ارتقا داده اند، جاوا ۲۱، در حالی که ۲۴٪ گفتند که از جاوا ۸ و ۱۸% گفتند که از جاوا ۱۱. پرفورس گفت: با توجه به اینکه اوراکل در مارس ۲۰۲۲ پشتیبانی در سطح برتر از جاوا ۸ را متوقف کرد، رقم جاوا ۸ نشان می دهد که شرکت ها از فروشندگان شخص ثالث مانند آمازون، آزول و OpenLogic پشتیبانی می کنند.

Perforce انتظار دارد جاوا ۲۱ با افزایش تعداد دفعات پشتیبانی طولانی مدت JDK از هر سه سال به هر دو سال، Oracle افزایش می یابد.

یافته‌های دیگر در گزارش بهره‌وری برنامه‌نویس جاوا ۲۰۲۴:

  • Amazon Web Services با ۳۱% محبوب ترین ارائه دهنده ابر بود و پس از آن Microsoft Azure با ۱۸% قرار گرفت. سهم پاسخ دهندگانی که گفتند از هیچ ارائه دهنده ابری استفاده نمی کنند از ۲۱ درصد در سال گذشته به ۱۳ درصد کاهش یافته است.
  • JetBrains IntelliJ IDEA در صدر فهرست IDE های ترجیحی قرار گرفت. ۴۱ درصد از پاسخ دهندگان از آن استفاده می کنند. Eclipse با ۲۳% در جایگاه دوم قرار گرفت. کد ویژوال استودیو مایکروسافت با ۱۹ درصد سوم شد.
  • ۳۶٪ گفتند که از Apache Tomcat استفاده می کنند به عنوان سرور برنامه اصلی آنها، در حالی که ۱۵٪ گفتند از JBoss/Wildfly استفاده می کنند.