۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۱۰ راه برای از بین بردن شادی توسعه دهندگان

هیچ چیز مانند مدیریت بد به بهره وری توسعه دهندگان آسیب نمی رساند. با اجتناب از این اشتباهات رایج، انگیزه تیم رویایی خود را حفظ کنید.

هیچ چیز مانند مدیریت بد به بهره وری توسعه دهندگان آسیب نمی رساند. با اجتناب از این اشتباهات رایج، انگیزه تیم رویایی خود را حفظ کنید.

توسعه دهندگان نرم افزار برای موفقیت شرکت شما حیاتی هستند و به عنوان یک مدیر، باید بدانید که چگونه آنها را در محل کار راضی نگه دارید. ما قبلاً درباره ۹ راه برای راضی نگه داشتن تیم توسعه دهنده خود بحث کرده ایم. اکنون، بیایید اشتباهات مدیریتی را بررسی کنیم که ممکن است بهترین توسعه دهندگان شما را وادار کند به جای دیگری نگاه کنند. اگر می‌خواهید استعداد و وفاداری برنامه‌نویس را تقویت کنید، از این اشتباهات رایج اجتناب کنید.

۱۰ روش برای ناراضی کردن توسعه دهندگان در محل کار

  1. جلسات زیادی برگزار کنید
  2. آنها را وادار به پرش حلقه کنید
  3. فرصت های یادگیری را فراهم نکنید
  4. توازن سالم کار و زندگی ایجاد نکنید
  5. انتظارات نامشخص تنظیم کنید
  6. آنها را به پروژه های بیهوده اختصاص دهید
  7. ابزارشان را خراب کنید
  8. دستاوردهای آنها را دفن کنید
  9. آنها را با نگهداری خسته کنید
  10. مدیریت خرد آنها

جلسات زیادی برگزار کنید

چه کسی از جلسات بی پایان اذیت نمی شود؟ توسعه دهندگان افراد پرمشغله ای هستند و بیشتر آنها ترجیح می دهند وقت خود را صرف برنامه نویسی کنند تا اینکه در مورد آن صحبت کنند. جلساتی که متمرکز و کارآمد نیستند، منبع مکرر دلسردی هستند.

ولاد گوکاسوف، مهندس توسعه نرم‌افزار در آمازون، می‌گوید: «جلساتی که بدون کمک به پیشرفت طول می‌کشند، می‌توانند بسیار خسته کننده باشند. “اینها اغلب وقت با ارزشی را می گیرند که بهتر می تواند صرف کار توسعه واقعی شود.”

Patricio MacAdden، برنامه نویس و بنیانگذار ارائه دهنده توسعه نرم افزار Sinaptia، خاطرنشان می کند که برخی از انواع جلسات مفید هستند، اما دستور کار باید به شدت مدیریت شود. او می‌گوید: «استندآپ‌های روزانه، جلسات گذشته نگر و برنامه‌ریزی سرعت برای مدیران پروژه، صاحبان محصول و برخی برنامه‌نویسان مفید است. “اما اکثر آنها دوست ندارند وقت خود را صرف برنامه نویسی کنند.”

آنها را وادار به پریدن حلقه ها کنید

نوار قرمز غیرضروری می تواند برای توسعه دهندگان بسیار ناامید کننده باشد. گوکاسف می‌گوید: «پیمایش در لایه‌های بوروکراسی می‌تواند کاملاً خفه‌کننده باشد. “پیچیدگی رویه های داخلی گاهی اوقات می تواند مانع از پیشرفت نرم توسعه نرم افزار شود.”

Remi Desmarais، مدیر مهندسی و توسعه نرم افزار در شرکت نرم افزار Tempo Software، می گوید: توسعه دهندگان کارایی را دوست دارند. او می‌گوید: «آن‌ها اغلب با تأخیر مواجه می‌شوند، از انتظار برای شفاف‌سازی در مورد الزامات، فرآیندهای کد مانند تدوین، ساخت و آزمایش و دریافت تأییدیه از بازبینی‌کنندگان کد، که می‌تواند مانع پیشرفت آنها شود.

دزمرایس می‌گوید، مدیران می‌توانند با کوتاه کردن حلقه‌های بازخورد و اطمینان از ارزشمند بودن پاسخ‌ها، به توسعه‌دهندگان کمک کنند تا احساس کارآمدی و بهره‌وری داشته باشند. «حذف حواس‌پرتی‌ها به طور مشابه به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا وارد یک «حالت جریان» شوند، جایی که به طور کامل در تمرکز پرانرژی روی توسعه یک قطعه کد، حل یک مشکل و غیره غوطه‌ور هستند.»

آموزش Golang: با زبان Go شروع کنید

فرصت های یادگیری را فراهم نکنید

توسعه‌دهندگان می‌خواهند یاد بگیرند و از کارفرمایانشان می‌خواهند فرصت‌هایی برای کسب مهارت‌های جدید فراهم کنند. شرکت هایی که در ارائه این فرصت ها شکست می خورند، برای حفظ توسعه دهندگان با استعداد تلاش می کنند.

دزمرایس می‌گوید: «به طور کلی، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در محیطی رشد می‌کنند که رشد و توسعه آنها را پرورش می‌دهد. شرکت‌هایی که فرصت‌هایی را برای یادگیری مستمر فراهم می‌کنند، چه از طریق برنامه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها یا دسترسی به جدیدترین ابزارها و فناوری‌ها، توسعه‌دهندگان را راضی نگه می‌دارند. فرهنگ اکتشاف و نوآوری می تواند به توسعه دهندگان شادتر منجر شود.”

حسن سعید، مدیر ارشد فناوری Roowaad، ارائه‌دهنده نرم‌افزار با هدف کارآفرینان و استارت‌آپ‌ها، می‌گوید: «فرصت یادگیری و رشد عاملی کلیدی است که به شادی توسعه‌دهندگان کمک می‌کند. او می‌گوید: «این می‌تواند به معنای کار روی پروژه‌های چالش‌برانگیز، یادگیری فناوری‌های جدید یا دسترسی به منابع توسعه حرفه‌ای باشد.

برناردو کاسترو، توسعه‌دهنده بک‌اند، می‌گوید یادگیری مداوم و رشد شغلی عوامل مهمی در خوشحال کردن توسعه‌دهندگان هستند. او می‌گوید: «شرکت‌هایی که توسعه مهارت‌ها را تشویق می‌کنند، فرصت‌های ارتقا را ارائه می‌دهند و در معرض فناوری‌ها و چالش‌های جدید قرار می‌گیرند، توسعه‌دهندگان شادتری دارند.

دزمرایس می‌گوید:

توسعه‌دهندگان اغلب از شرکت در جوامع توسعه‌دهنده، چه آنلاین و چه آفلاین لذت می‌برند. “درگیر شدن با پروژه های منبع باز، مشارکت در انجمن ها، شرکت در هکاتون ها، و پیوستن به جوامع آنلاین حس رفاقت، تعلق و رشد حرفه ای را تقویت می کند.”

توازن سالم کار و زندگی ایجاد نکنید

یک راه مطمئن برای ناراضی کردن توسعه دهندگان این است که کار بیش از حد درخواست کنید و انعطاف پذیری بسیار کمی ارائه دهید، از جمله توانایی کار از خانه.

کاسترو می‌گوید: «سربار کاری مداوم و مواجهه با ضرب‌الاجل‌های سخت می‌تواند منجر به استرس و فرسودگی شغلی شود. زمانی که زمان کافی برای ارائه کار با کیفیت بالا یا منابع ناکافی برای تکمیل وظایف وجود ندارد، می تواند بر انگیزه و رضایت شغلی تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، مجبور به کار کردن ساعت های طولانی برای مدت طولانی بدون وقفه ممکن است منجر به کاهش بهره وری و ناراحتی شود.”

دزمرایس می‌گوید توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از تعادل سالم کار و زندگی قدردانی می‌کنند. او می‌گوید: «شرکت‌هایی که سیاست‌های حمایت کننده از این تعادل را اجرا می‌کنند، مانند ساعات کاری منعطف، گزینه‌های کار از راه دور، و روزهای «بدون جلسه» گاه به گاه، احتمالاً توسعه‌دهندگان خود را راضی و با انگیزه نگه می‌دارند.

سعید می‌گوید: «طبق تجربه من، توسعه‌دهندگانی که انعطاف‌پذیری لازم برای مدیریت ساعات کاری خود را دارند و انتظار نمی‌رود که ۲۴ ساعت شبانه روز در تماس باشند، خوشحال‌تر هستند.

نحوه رسیدگی به خطاها در حداقل APIها در ASP.NET Core

انتظارات نامشخص تنظیم کنید

هیچ توسعه‌دهنده‌ای از یک تکلیف با دستورالعمل‌های نامشخص یا فقدان دستورالعمل‌ها قدردانی نمی‌کند. این به رهبران تیم بستگی دارد که اطمینان حاصل کنند که الزامات و اهداف نهایی پروژه‌های توسعه مشخص هستند.

کارول کاچینسکی، رئیس محصول در Brand24 می‌گوید: «هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از الزامات مبهم نیست. “این منجر به هدر رفتن تلاش و سرخوردگی می شود. ما با داشتن یک فرآیند قوی برای تعریف و برقراری ارتباط با الزامات محصول، با این امر مبارزه می‌کنیم.»

سعید می‌گوید: «فقدان ارتباطات واضح و انتظارات غیرواقع‌بینانه می‌تواند منجر به نارضایتی شود. «توسعه‌دهندگان معمولاً وقتی دستورالعمل‌های واضحی به آنها داده نمی‌شود یا زمانی که از آنها انتظار می‌رود پروژه‌های پیچیده را در یک بازه زمانی کوتاه و غیرمنطقی ارائه دهند، احساس ناامیدی می‌کنند.»

دسماریس می‌گوید:

اسنادی که به خوبی سازمان‌دهی شده، خوانا و قابل فهم هستند و به‌روز هستند، درک توسعه‌دهندگان را از سیستم‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنند تسهیل می‌کند و میزان تعویض کار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌هایشان را کاهش می‌دهد. او می‌گوید: «هر چه یک توسعه‌دهنده راحت‌تر مشکل را حل کند به جای تلاش برای درک محیط مشکل، توسعه‌دهنده خوشحال‌تر است».

آنها را به پروژه های بیهوده اختصاص دهید

کار بر روی یک محصول جدید که هرگز نور روز را نمی بیند بسیار ناامید کننده است. این امر به ویژه زمانی صادق است که توسعه‌دهنده در ساخت محصولی که به آن اعتقاد دارد سرمایه‌گذاری کرده باشد، یا زمانی که محصول واقعاً نوآورانه است.

گوکاسوف می‌گوید: «کار روی پروژه‌هایی که بدون استفاده می‌مانند، عمیقاً ناامیدکننده است. “برای من، اختصاص دادن زمان به ساختن نرم افزارهایی که به بازار نمی رسند یا نیازهای کاربر را برآورده نمی کنند، بیهوده است.”

کاچینسکی می‌گوید:

یک رضایت منحصربه‌فرد از دیدن کارهایی که توسط کاربران استفاده می‌شود و از آنها قدردانی می‌شود، حاصل می‌شود. او می‌گوید: «ما توسعه‌دهندگان خود را در حلقه بازخورد مشارکت می‌دهیم و به آن‌ها اجازه می‌دهیم تأثیر کار خود را مستقیماً ببینند و بر اساس بازخورد واقعی کاربر تکرار کنند». اگر توسعه دهندگان احساس کنند که محصول واقعاً مشکلات کاربر را حل نمی کند، می توانند ناامید شوند.»

ابزارشان را خراب کنید

کازینسکی می‌گوید:

توسعه‌دهندگان معمولاً وقتی ابزارها یا پشتیبانی لازم برای اجرای مؤثر چشم‌انداز خود را ندارند ابراز ناامیدی می‌کنند. او می‌گوید: «اطمینان از اینکه تیم‌های ما به خوبی مجهز هستند، اولویت برای جلوگیری از چنین سناریوهایی است.

آگاروال می‌گوید: «استفاده از ابزارها و فناوری قدیمی می‌تواند توسعه‌دهندگان در بخش فناوری اطلاعات سریع را عصبانی کند. “برای جلب رضایت آنها، باید روی جدیدترین فناوری‌های توسعه سرمایه‌گذاری کنید و امکانات آموزشی ارائه دهید.”

رابرت کاسکل، مدیر ارشد مردمی Checkr، ارائه‌دهنده یک ابر، می‌گوید: «بیشتر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سخت‌افزار خوب را می‌شناسند، و اگر شرکتی پشته‌ای از فناوری داشته باشد که آن‌ها را دوست ندارند، نمی‌دانند.» سرویس بررسی پس‌زمینه مبتنی بر.

معرفی Nest.js: سرور جاوا اسکریپت و تایپ اسکریپت درجه بالاتر

دستاوردهای آنها را دفن کنید

مردم دوست دارند به دلیل تلاش و دستاوردهایشان شناخته شوند و توسعه دهندگان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. رهبران تیم توسعه باید مطمئن شوند که دستاوردهای اعضای تیم را تایید می کنند. مدیران همچنین باید ارزش انواع خاصی از مشارکت‌های فنی را درک کرده و ترویج کنند.

شانال آگاروال، مدیر ارشد بازرگانی در توزیع‌کننده فناوری اطلاعات TechAhead، می‌گوید: «ناتوانی در شناخت کار و دستاوردهای توسعه‌دهندگان «می‌تواند منجر به نارضایتی شود». “به عنوان مثال، عدم تشخیص یک تلاش عالی برای بهینه سازی کد یا راه اندازی موفق محصول می تواند انگیزه آنها را از بین ببرد.”

میتش مانگاونکار، سرپرست فنی مهندسی نرم‌افزار در Airbnb، می‌گوید: «علی‌رغم ماهیت مشارکتی برنامه‌نویسی، «گاهی اوقات مشارکت‌های فردی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، که منجر به احساس کم‌قدردانی می‌شود.

به گفته سعید، شناخت و احترام در محل کار می تواند تا حد زیادی بر سطح رضایت تأثیر بگذارد. او می‌گوید: «توسعه‌دهندگانی که احساس می‌کنند کارشان ارزشمند است و از طرف همکاران و مدیرانشان احساس احترام می‌کنند، احتمالاً از شغل خود راضی هستند.

آنها را با نگهداری خسته کنید

ارائه کار چالش برانگیز که مهارت‌هایی را که توسعه‌دهندگان برای یادگیری آن‌ها سخت تلاش کرده‌اند را به کار می‌گیرد، بسیار مهم است. در غیر این صورت، ممکن است به تیمی برسید که خسته و بی انگیزه است.

گریس وایت، رئیس طراحی و توسعه در شرکت توسعه وب لیلو، می گوید: «برنامه نویسان نمی خواهند روی کارهای خسته کننده یا تکراری کار کنند. “آنها همچنین نمی خواهند احساس کنند که در حال یادگیری یا رشد نیستند.”

به‌عنوان مثال، وایت می‌گوید، برای مثال، ممکن است یک برنامه‌نویس از کار کردن روی پروژه‌ای که شامل حفظ یک پایگاه کد قدیمی است، ناراضی باشد.

Vinika Garg، مدیر عامل Webomaze، یک آژانس SEO، می‌گوید: «توسعه‌دهنده‌ها وقتی در کار احساس بی‌مولد بودن می‌کنند، ناراضی هستند. تعمیر و نگهداری روتین و اشکال زدایی وظایف اجتناب ناپذیری هستند، اما یک مدیر عاقل آنها را گسترش می دهد و کارهای جالب تری را برای جبران این کار خسته کننده اختصاص می دهد.

مدیریت خرد آنها

توسعه‌دهنده‌ها اغلب در تیم‌های سلسله مراتبی با چندین ذینفع و لایه‌های نظارت کار می‌کنند. اما آنها همچنین از داشتن آزادی در تصمیم گیری در صورت لزوم قدردانی می کنند.

وایت می‌گوید: «یک برنامه‌نویس ممکن است از کار کردن برای مدیری که آنها را خرد می‌کند و به آنها آزادی انجام کارشان را نمی‌دهد، ناراضی باشد. “آنها همچنین ممکن است از کار کردن برای شرکتی که دارای فرهنگ سفت و سخت و بوروکراتیک است ناراضی باشند.”

عزام شیخ، استراتژیست دیجیتال در Carifex، ارائه‌دهنده آنلاین قطعات خودرو، می‌گوید: «توسعه‌دهندگان به داشتن استقلال در پروژه‌های خود و توانایی قضاوت خود علاقه دارند. “سلسله مراتب سفت و سخت و مدیریت خرد می تواند دلسرد کننده باشد.”