۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا حرکت به سمت ابر یک اشتباه بود؟

یک مطالعه جدید انجماد در هزینه های ابری را پیش بینی می کند. بازگشت سرمایه ضعیف ابری تا حد زیادی به خودی خود تحمیل می شود و می توان آن را با برنامه ریزی دقیق و انتظارات واقع بینانه کاهش داد.

یک مطالعه جدید انجماد در هزینه های ابری را پیش بینی می کند. بازگشت سرمایه ضعیف ابری تا حد زیادی به خودی خود تحمیل می شود و می توان آن را با برنامه ریزی دقیق و انتظارات واقع بینانه کاهش داد.

بر اساس مطالعه جدید از Wanclouds، ۸۱٪ از رهبران فناوری اطلاعات می گویند که مدیران اجرایی و هیئت مدیره آنها به آنها دستور داده اند که کار اضافی را کاهش دهند یا کاری انجام ندهند هزینه های ابری. جای تعجب نیست زیرا در حالی که اقتصاد در نوسان است، هزینه های ابر افزایش می یابد. پس از چندین سال رشد بی‌مانند ابر، یافته‌ها نشان می‌دهد که هزینه‌های ابری افسارگسیخته شرکت‌ها ممکن است به زودی کاهش یابد. آیا این درست است؟

من همیشه نسبت به هر مطالعه ای که بگوید اتفاقی افراطی در حال وقوع است شک دارم. در حالی که جنبه های این مطالعات اغلب درست است، بازار کلی فناوری کندتر از آنچه اکثر مردم درک می کنند تغییر می کند. هر زمانی که فناوری درگیر باشد، شرکت‌ها زمان شیرین خود را برای کاهش سرعت یا افزایش سرعت می‌گذارند.

همچنین، باید به دنبال انگیزه ها و تعارضات اساسی در همه این مطالعات باشید. به عنوان مثال، شما نمی‌بینید که یک شرکت امنیتی حامی مطالعه‌ای است که همه چیز را تا حد امکان امن است و هیچ چیز قابل بهبود نیست. در مطالعه Wanclouds اینطور نیست، اما لطفاً مراقب تعصب باشید، به خصوص زمانی که مطالعات نتایج غیرمنتظره ای را با نوسانات بزرگ در یک جهت یا جهت دیگر نشان می دهند.

در مورد مطالعه Wanclouds، حقیقت وجود دارد زیرا در حال حاضر دو چیز در بازار رخ می دهد.

نحوه شناسایی و حل مشکلات مقیاس وب

ابتدا، شرکت‌ها با “دیوار پیچیدگی” برخورد می‌کنند. آنها خدمات زیادی را در اختیار دارند که هیچ راهی برای عملیاتی کردن آنها در بودجه و منابع موجود ندارند. بر اساس این مطالعه، «استفاده از چند ابری به طور فزاینده‌ای ناکارآمد می‌شود و مدیریت هزینه‌ها در محیط‌های ترکیبی دشوار است». من قبلاً بارها در مورد آن مشکلات صحبت کرده‌ام، بنابراین موضوع را تعدیل نمی‌کنم.

دوم، همانطور که اخیراً به آن پرداختم، هزینه‌های مداوم ابر اکثر شرکت‌ها را شوکه می‌کند. با تقریباً ۲۰ تا ۳۰ درصد حجم کاری سازمانی در فضای ابری عمومی، صورت‌حساب‌ها بسیار بالاتر از حد انتظار است. بخشی از این عدم برنامه ریزی است که منجر به بهینه سازی ناکافی راه حل های ابری می شود. همچنین، عدم پاسخگویی و انضباط خرج کردن وجود دارد، به این معنی که فینوپس در هیچ کجا یافت نمی شود.

بیشتر مشکلات ROI ابری خود ایجاد می کنند. با این حال، صنعت به دلیل فروش بیش از حد و صرفه جویی در هزینه های ابری مقصر است. به طور کلی، وقتی از من برای کمک به رفع مشکل پیاده‌سازی ابری فراخوانده می‌شوم، دو دلیل ریشه‌ای پیدا می‌کنم: اول، فکر کمی در مورد برنامه‌ریزی‌هایی که باید قبل از تصمیم‌گیری اولین خرید انجام می‌شد، انجام می‌دادم. دوم، تلاش برای بالا بردن و تغییر مسیر خود به سوی موفقیت به ندرت جواب می دهد.

تکان دادن انگشت به شرکت‌هایی که دچار مشکل ابری شده‌اند وسوسه‌انگیز است، اما این کار سازنده نیست. بهتر است تعیین کنید که شرکت شما در سفر به ابر کجاست و سپس نحوه بهبود تدریجی در کوتاه مدت و بلند مدت را بیابید.

وسوسه هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس

ممکن است برای سریع‌تر رفتن، مجبور شوید آهسته‌تر پیش بروید. برخی از گام‌های اشتباه باید اصلاح شوند، مانند پروژه‌های عظیم جابجایی و جابجایی که نرم‌افزاری با طراحی و ساخت ضعیف انجام می‌دهند. انتقال نرم‌افزاری که در مرکز داده به خوبی کار نمی‌کند، پس از قرار گرفتن در فضای ابری، طراحی بد را به طور جادویی حل نمی‌کند. هیچ بهبود هزینه ای در پایان آن سفر یافت نمی شود. نتیجه، در بسیاری از موارد، پیاده‌سازی‌های پیچیده‌تری است که ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه بیشتری برای کار بر روی فضای ابری دارد. از ویژگی‌های ابر بومی (این جایی است که بیشترین صرفه‌جویی در هزینه‌های سخت و نرم وجود دارد). یا تحقیقات ممکن است نشان دهد که بهترین راه حل عملیاتی و مقرون به صرفه برای یک برنامه خاص، ماندن در مرکز داده است.

روی برنامه‌ریزی و استقرار بیشتر تمرکز کنید. از معماری‌های بهینه‌سازی شده به‌جای آنچه که به نظر می‌رسد کار می‌کند یا چیزی که دیگران تبلیغات می‌کنند، استفاده کنید. به عنوان مثال، کانتینرها راه حل های محکمی برای برنامه های کاربردی موجود و جدید هستند، اما باید همراه با سایر جایگزین ها، مانند استفاده از توسعه دهنده سنتی غیر کانتینری، ارزیابی شوند. پیچیدگی عملیاتی باید در راه حل ها لحاظ شود. هدف حرکت به سمت بهینه ترین راه حل برای سادگی و هزینه است. گاهی اوقات این شامل چیزی متفاوت از آنچه ما تصور می کردیم است.

انتظارات را تعدیل کنید. رایانش ابری ناجی IT ضعیف نیست. این فقط یکی دیگر از فناوری‌های توانمندی است که به خوبی کار می‌کند – اگر مقدار مناسبی از برنامه‌ریزی قبل از تخصیص منابع رخ دهد. در اوایل روزهای پر هیاهو ده سال پیش، این واقعیت اغلب فریاد زده می شد. وضعیتی که اکنون در آن قرار داریم، لحظه ای نیست که «به شما گفتم» که ما را که فریاد زدند، توجیه کند. این یک زنگ بیدارباش واضح و فعلی است که باید از فرضیات ضعیف گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.

Oracle Cloud خود را با Oracle Alloy اجرا کنید

بله، صحبت‌های ناراحت کننده‌ای با تیم اجرایی و هیئت مدیره شما در مورد برخی از مسائل پیش آمده وجود خواهد داشت. کلید موفقیت در حرکت رو به جلو این است که بپذیرید همه چیز باید تغییر کند و برنامه‌هایی در دست داشته باشید که نشان می‌دهند مایلید کارهای سنگین را برای ایجاد تغییرات انجام دهید.

ما قبلاً این چرخه ها را پشت سر گذاشته ایم. این بار نسبت به سایر اصلاحات و اصلاحات گذشته زمان و هزینه بیشتری می طلبد. پیچیدگی فضای ابری مشکلی است که بسیاری آن را نمی بینند. اینجا برای ماندن است. ابزارها و پیکربندی‌های جدید تقریباً هر هفته به فضای ابری می‌آیند تا به رفع پیچیدگی کمک کنند، اما مشکلات اساسی هنوز باید برطرف شوند. ما برای رسیدن به ابر عجله کردیم و عدم برنامه ریزی شروع به خودنمایی می کند. اگر عجله کنید تا یک راهپیمایی بی پایان از اصلاحات را اعمال کنید، این فقط قوطی را از بین می برد. وقت آن است که یک قدم به عقب بردارید، مشکلات را شناسایی کنید، تحقیقات خود را انجام دهید و برنامه ای برای رفع مشکلات ایجاد کنید. چاره دیگری نمی بینم.