۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا داده های توزیع شده واقع بینانه است؟

داده‌ها در همه جا ممکن است آینده استقرار محاسبات ابری و لبه‌ای باشند، اما این احتمالات با مسائل مربوط به هزینه و مدیریت همراه است.

داده‌ها در همه جا ممکن است آینده استقرار محاسبات ابری و لبه‌ای باشند، اما این احتمالات با مسائل مربوط به هزینه و مدیریت همراه است.

ایده داده های توزیع شده یک مفهوم قدیمی است که در مقالات سفید و پایان نامه های دکترا بیش از دنیای واقعی وجود داشت. به یاد دارم که در اواخر دهه ۸۰ در مورد داده های توزیع شده در کلاس طراحی پایگاه داده خود صحبت کردم، با این باور که احتمالاً در سال آینده ظاهر می شود. هرگز این کار را نکرد.

این ایده در طول سال‌ها ثابت بوده است: مهم نیست که در کجا داده‌ها را ذخیره می‌کنیم، با استفاده از یک مجموعه مشترک از سرویس‌ها یا صفحه کنترل مدیریت داده‌ها، می‌توانیم با همه آن‌ها کنار بیاییم، مهم نیست که کجا از نظر فیزیکی وجود داشته باشد. یک گروه بندی منطقی از داده ها این داده ها در هر زمان، توسط هر کسی و برای هر هدفی در دسترس است. فدرال، دموکراتیک شده است، و کاملاً شفاف است که چگونه این جادو در ابرها، رایانه‌های لبه، دستگاه‌ها و سیستم‌های قدیمی رخ می‌دهد.

AWS' Bedrock مدل های پایه ای را برای ساخت برنامه های هوش مصنوعی مولد ارائه می دهد

به‌سرعت به سال ۲۰۲۲ برسید، و ما تقریباً در مورد همان مفهومی صحبت می‌کنیم که ۴۰ سال پیش انجام می‌دادیم. چیزی که متفاوت است این است که ما اکنون این توانایی را داریم که آن را با قیمتی معقول انجام دهیم. همچنین، مفاهیم نوظهور مانند ابر بومی را داریم که به عنوان یک پشته مشترک تعریف می‌کنیم که در آن ابرهای خصوصی و عمومی پایه هستند، اما ابرهای پایه معمولاً خدمات (یا داده‌ها) را ارائه نمی‌کنند. ) مستقیماً به برنامه ها یا ابزارهای تحلیلی.

چند چیز در حال حاضر باعث این امر شده است.

اول، ما بالاخره یک شبکه جهانی کارآمد و قابل اعتماد داریم. مطمئناً، امیدواریم زمانی که ۵G عرضه خود را کامل کند، این اتفاق خواهد افتاد.

دوم، علاقه به نگهداری داده‌ها در سیستم‌های لبه خارج از مرکز داده و ارائه‌دهندگان ابری وجود دارد، یعنی هر دستگاه یا سروری که می‌تواند داده‌ها را ذخیره و پردازش کند.

در نهایت، ذخیره سازی داده ها دموکراتیک شد. دیگر مدیریت و کنترل داده‌ها دامنه یک مدیر داده واحد نیست، بلکه گروهی از افراد دارای مجموعه‌های داده خاصی هستند که به طور گسترده توزیع می‌شوند و می‌توان از آنها به عنوان یک مجموعه داده واحد یا گروه‌بندی فدرال مجموعه‌های داده، بدون محدودیت در عملکرد استفاده کرد. یا عملکرد.

مدیریت هزینه Kubernetes برای دنیای واقعی

البته، برای تحقق بخشیدن به داده ها در هر نقطه، هماهنگی های متقابل زیادی لازم است. بزرگترین مشکل داشتن یک صفحه کنترل مدیریت عملکردی است که می تواند داده ها را ردیابی کند و همچنین با حاکمیت و امنیت مقابله کند. چیزهای ساده، مانند تغییر معنای یک عنصر داده در یک دستگاه لبه، در صورت عدم مدیریت صحیح، می تواند صدها برنامه کاربردی و فرآیندهای تحلیلی تعبیه شده را شکست دهد. همچنین، اگر دستگاه‌ها یا سرورها، اعم از ابری یا غیر، برای مدت طولانی آفلاین باشند، این داده‌های آفلاین برای برنامه‌ها و تجزیه و تحلیل‌هایی که به آن وابسته هستند تا زمانی که ارتباطات بازیابی نشود، وجود نخواهد داشت.

شما واقعا باید از سر خود استفاده کنید. فقط به این دلیل که می‌توانید داده‌ها را در هر مکانی ذخیره کنید و از آن‌ها طوری استفاده کنید که انگار متمرکز هستند، به این معنی نیست که باید این کار را انجام دهید. مشکلاتی مانند خرابی هواپیمای کنترل شبکه و مدیریت وجود دارد که ممکن است باعث از کار افتادن شما شود. همچنین، اگرچه ما هنوز در حال تعیین هزینه‌ها هستیم، به نظر می‌رسد که استقرار و اجرای طولانی‌مدت آن کمی گران‌تر از رویکردهای سنتی‌تر و تمرکز داده‌ها است.

بزرگترین اشتباه چند ابری که مردم مرتکب می شوند

با وجود همه اینها، همچنان باید داده های توزیع شده را در نظر بگیرید. در واقع، کاربردهای عملگرایانه زیادی دارد که کسب و کارها می توانند از آنها برای هدایت نوآوری و رشد بهره برداری کنند. به عنوان مثال، افزایش تجربه مشتری با هدایت کنترل بیشتر داده ها به سیستم های مشتری یک فرصت است. صدها نفر دیگر وجود دارد

بنابراین، نگاهی به داده‌ها یا داده‌های توزیع‌شده در هر کجای سال ۲۰۲۲ بیندازید. مثل همیشه، به دنبال موارد استفاده عملی باشید تا شرکت خود را از مشکل دور نگه دارید.