۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا قراردادهای ابری چند ساله ایده خوبی هستند؟

تخفیف یا خدمات بهتر ممکن است با رشته های بزرگ همراه باشد. از دست دادن توانایی تعقیب نوآوری ها یا سازگاری با تغییرات بازار ممکن است ارزشش را نداشته باشد.

تخفیف یا خدمات بهتر ممکن است با رشته های بزرگ همراه باشد. از دست دادن توانایی تعقیب نوآوری ها یا سازگاری با تغییرات بازار ممکن است ارزشش را نداشته باشد.

طبق نظرسنجی‌ها از روند هزینه‌های ابری سازمانی، سال ۲۰۲۲ سال هزینه‌های ابری به‌طور تکان‌دهنده‌ای بود. در نتیجه، شرکت‌ها در حال برنامه‌های finops برای کنترل و مدیریت مخارج ابری هستند. آنها همچنین به ارائه دهندگان ابر مراجعه می کنند و درخواست تخفیف می کنند.

ارائه‌دهندگان از ارائه تخفیف‌ها خوشحال هستند، اما در ازای آن چیزی می‌خواهند—یعنی تعهدی چند ساله که شبیه یک قرارداد تلفن همراه است. آیا این تعهدات ابری طولانی مدت برای شرکت هایی که به دنبال خدمات ابری ارزان تر هستند، منطقی است؟ یا آیا آنها مانند بسیاری از قراردادهای تلفن همراه ما که باعث شد تلفن و سرویسی قدیمی و قدیمی که انتظارات را برآورده نکرده است، عمل کنند؟

بیایید به مزایا و معایب این قراردادها نگاه کنیم.

مزایای قراردادهای چند ساله

صرفه جویی در هزینه و قابل پیش بینی بودن. اینها مزایای اصلی هستند. قراردادهای چند ساله اغلب با صرفه جویی در هزینه ها و تخفیف های قابل توجهی در مقایسه با مدل های قیمت گذاری پرداختی همراه هستند. این امکان بودجه بندی و برنامه ریزی مالی بهتر را فراهم می کند، به ویژه برای مشاغلی که حجم کاری ثابت و نیازهای طولانی مدت استفاده از ابر دارند.

چگونه Oracle با به‌روزرسانی‌های Autonomous Data Warehouse با AWS، Snowflake مقابله می‌کند

توافقنامه‌های سطح خدمات بهتر (SLA). سازمان‌ها می‌توانند با یک قرارداد طولانی‌مدت در مورد سطوح خدمات بالاتر مذاکره کنند و از عملکرد ثابت و پاسخگویی اطمینان حاصل کنند. قراردادهای چند ساله معمولاً SLA های پیشرفته ای را ارائه می دهند که شامل زمان کار، در دسترس بودن و پشتیبانی بیشتر است. این به معنای ارزش بیشتری برای برنامه‌های کاربردی و بارهای کاری حیاتی است که نیازمند الزامات SLA دقیق هستند. حداقل، این چیزی است که وعده داده شده است.

معایب قراردادهای چند ساله

قفل فروشنده بیشتر. این توانایی سازمان را برای تغییر ارائه دهندگان یا انطباق با نیازهای در حال تغییر کسب و کار محدود می کند. پیشرفت‌های فناوری، پویایی بازار در حال تحول یا تغییر در استراتژی‌های کسب‌وکار ممکن است در طول زمان، ارائه‌دهنده ابر انتخاب‌شده را مناسب‌تر کند. قفل شدن و از دست دادن انعطاف‌پذیری بدترین تأثیرات این نوع توافق‌ها است. سازمان ها باید به دقت نیازهای بلندمدت خود را ارزیابی کرده و مبادلات را قبل از تعهد به یک توافق چند ساله ارزیابی کنند. به عبارت دیگر، گیر خواهید کرد، اما حداقل صورت‌حساب ابری شما ارزان‌تر خواهد بود.

وقتی هوش مصنوعی ابری شما را به دادگاه می‌آورد

نوآوری و نوسانات بازار. بازار ابری بسیار پویا است و فناوری‌ها و خدمات جدید مدام در حال ظهور هستند. توافقات چند ساله ممکن است توانایی سازمان را برای سرمایه گذاری بر روی این نوآوری ها یا تغییر به راه حل های پیشرفته تر محدود کند. تعهد به یک قرارداد بلندمدت ممکن است مانع پذیرش فناوری‌های جدیدتر و بالقوه امیدوارکننده‌تر شود.

چه باید کرد؟

متأسفانه، دلیلی وجود دارد که اکثر مشاوران می‌گویند: «بستگی دارد». در این مورد، بیشتر به صنعتی که در آن مشغول هستید بستگی دارد. هر چه تغییرات و نوآوری سریعتر در صنعت شما اتفاق بیفتد، احتمال اینکه توافقات چند ساله در مقطعی به شما آسیب برساند بیشتر می شود. از سوی دیگر، اگر در صنعت یا کسب‌وکاری هستید که در طول زمان تغییر چندانی نمی‌کند، آنها یک شرط نسبتا مطمئن خواهند بود.

با این حال، هر دو نوع کسب‌وکار ممکن است متوجه شوند که فناوری‌ای به وجود می‌آید که باید از آن استفاده کنند، و این فناوری توسط ابر با قرارداد چند ساله ارائه نشده است. آنها ممکن است در نهایت پول بیشتری را برای خروج از توافقات خود خرج کنند یا فقط با فناوری هایی که دیگر به آن نیاز ندارند، اما هنوز باید هزینه آن را بپردازند، رنج می برند. اگر تا به حال این قراردادها را خوانده باشید، مطمئناً به نفع ارائه‌دهنده ابر نوشته شده‌اند و نه شرکت.

3 افسانه چند ابری که متخصصان ابر هنوز به آن اعتقاد دارند

پیش‌فرض من استفاده از این نوع قراردادها نیست، بلکه درک این موضوع است که در برخی موارد دلایلی برای این کار وجود دارد. در مورد تعهد به هر ارائه دهنده فناوری، حتی ارائه دهندگان ابری، طولانی و سخت فکر می کنم. من داستان‌های زیادی شنیده‌ام که در آن قراردادهای بلندمدت پایان خوبی برای شرکت نداشتند، به‌ویژه اگر تصمیم را صرفاً بر اساس صرفه‌جویی کوتاه‌مدت در هزینه‌ها گرفته باشند.

در نهایت، مناسب بودن قراردادهای چند ساله بر اساس نیازها و شرایط سازمانی فردی متفاوت خواهد بود. قبل از اینکه روی خط نقطه چین ثبت نام کنید، از نزدیک با ارائه دهندگان ابر کار کنید، به دنبال مشاور حقوقی باشید و استراتژی های خروج احتمالی را ارزیابی کنید. با سنجیدن دقیق مزایا و معایب، سازمان‌ها می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای اتخاذ کنند که با استراتژی‌های ابری، اهداف تجاری و پروفایل‌های ریسک آنها هماهنگی بیشتری داشته باشد. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که قرارداد عالی امروز تا دو یا سه سال دیگر به همان اندازه باشد. به عبارت دیگر، مراقب باشید.