۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا ما با تورم ابری مواجه هستیم؟

شوک برچسب صورت‌حساب‌های رایانش ابری، بسیاری را در C-suite به دنبال پاسخ می‌گرداند. یک برنامه finops جامد می تواند حفره های بودجه را ببندد و هزینه خود را بپردازد.

شوک برچسب صورت‌حساب‌های رایانش ابری، بسیاری را در C-suite به دنبال پاسخ می‌گرداند. یک برنامه finops جامد می تواند حفره های بودجه را ببندد و هزینه خود را بپردازد.

طبق تحقیقات گارتنر در ماه فوریه، کل سرمایه گذاری ابری امسال به ۵۴۴ میلیارد دلار خواهد رسید. برای کسانی از شما که امتیاز خود را حفظ می کنید، این میزان نسبت به سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافته است. آیا این خبر خوبی است؟ بستگی داره از کی بپرسی این بیماری همه گیر باعث شد تا رایانش ابری به سرعت به سمت امنیت نسبی ابرهای عمومی حرکت کنند. همچنین، ارائه‌دهندگان ابر عمومی در طول همه‌گیری عملکرد خوبی داشتند، و برای بسیاری از شرکت‌ها، رایانش ابری اکنون تنها گزینه برای پلتفرم‌های فناوری اطلاعات است.

در حالی که مراکز داده سازمانی همچنان به بسته شدن ادامه می‌دهند، مدیران ارشد مالی و مدیران ارشد فناوری اطلاعات با شوک برچسب در تلاشند تا دریابند چرا صورت‌حساب‌های ابری آن‌ها بسیار بالا است. در بسیاری از موارد، زمانی که فناوری اطلاعات سازمانی سفر ابری خود را آغاز کرد، برعکس وعده داده شد. چه اتفاقی افتاد؟

افزایش قیمت برخی از دردها را به همراه دارد، اما بیشتر صورت‌حساب‌های غیرمنتظره‌ای که من بررسی می‌کنم به دلیل عدم رعایت نظم در هزینه‌های ابری و کنترل ناکافی روی آن مخارج است. مثل این است که کسی بعد از تنظیم ۶۰ درجه تهویه هوا در تابستان از قبض بالای برق شکایت کند. آنها چه انتظاری داشتند؟

Cloud توسعه را پیچیده می کند، اما GraphQL و supergraphs امیدوار کننده هستند

طبق گزارش اخیراً منتشر شده گزارش وضعیت هزینه ابری Anodot 2022< /a>، ۵۴٪ از کسب و کارها گزارش می دهند که بزرگترین دلیل آنها برای اتلاف ابر، فقدان بینش در مورد استفاده از ابر است، و ۳۷٪ گفتند که از هزینه های ابری خود “غافلگیر شده اند” یا “رویداد” مربوط به هزینه های ابر را تجربه کرده اند.< /p>

به جز شوک برچسب، ناتوانی در به دست آوردن بینش دقیق در مورد استفاده از ابر و هزینه ها مشکل اصلی است، همانطور که توسط ۵۳٪ از افراد مورد بررسی گزارش شده است. علاوه بر این، قیمت گذاری پیچیده ابر و تنظیمات پیچیده چند ابری به ترتیب ۵۰٪ و ۴۹٪ به عنوان مشکلات کمک کننده ذکر شده اند.

نتیجه نهایی این است که ما با ایده‌های مبهم در مورد نحوه ردیابی و کنترل هزینه‌ها، ابتدا وارد محاسبات ابری شدیم. بسیاری از منتقدان به فقدان یک برنامه finops ابری صدا برای نظارت، ردیابی و کنترل هزینه ها اشاره می کنند. مشکل ابتدایی در حال حاضر این است که شرکت ها قبل از دریافت صورتحساب، بینش کمی در مورد هزینه های ابری دارند یا اصلاً بینش ندارند. به عبارت دیگر، اگر داشتن یک برنامه finops از نظر بلوغ مدیریت هزینه ابری امتیاز ۹ از ۱۰ را کسب کند، این شرکت ها همچنان در ۱ یا ۲ هستند.

آیا هوش مصنوعی می تواند جایگزین معماران ابری شود؟

این وضعیت به این دلیل وجود دارد که بیشتر شرکت‌ها شاهد آمدن ابر نبودند – یا به سرعت به دلیل همه‌گیری همه‌گیر آمدند. در نتیجه، آن‌ها بودجه و منابعی را برای مدیریت هزینه‌های ابری اختصاص ندادند: هزینه‌های سخت مانند صورت‌حساب‌های رایانش ابری برای خدمات، و همچنین هزینه‌های نرم مانند بسیاری از انسان‌های گران‌قیمت که اکنون برای فعال نگه داشتن سیستم‌های مبتنی بر ابر به آن نیاز دارند. p>

خبر خوب اینجاست: پیاده‌سازی حتی یک استراتژی ابتدایی finops با نظارت و کنترل‌های هزینه ابری به سرعت هزینه‌های خود را پرداخت می‌کند. علاوه بر این، این کار را بدون کاهش خدمات ابری انجام خواهد داد. صرفه جویی در هزینه های غیر تهاجمی را تا حدی با اجرای وظایف اصلی خانه داری انجام می دهد، مانند خاموش کردن نمونه های بلااستفاده که در آن متر هنوز در حال اجرا است یا بهینه سازی استفاده از منابع ابری که فاقد مدیریت هزینه فعلی هستند، با گزینه هایی برای خودکارسازی به عمق دلخواه یا مورد نیاز. p>

Docker Build Cloud با هدف تسریع ساخت‌های Docker است

در اوایل پذیرش ابر، بسیاری در صنعت این بحران پیچیدگی را پیش‌بینی کردند، از جمله واقعاً شما. این یک الگوی تکراری است که شامل ظهور رایانه های شخصی در ۳۰ سال پیش، سپس حرکت به سمت معماری سرویس گرا و اکنون رایانش ابری است. این تغییرات همگی هزینه‌های بیشتری را نسبت به پیش‌بینی یا انتظار اولیه ایجاد کردند. خیلی بد است که نمی‌توانیم این کنترل‌های هزینه را از دروازه خارج کنیم، اما حداقل یاد می‌گیریم که گران‌ترین مقصران را زودتر شناسایی کنیم. اکنون که می دانیم مقصر اصلی عدم نظارت است، زمان آن رسیده است که با یک استراتژی خوب finops، هزینه ها را کنترل کنیم.