۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا ما بیش از حد بر فروشندگان متمرکز هستیم؟

کنفرانس‌های ابری بزرگ که توسط ارائه‌دهندگان ابر میزبانی می‌شوند، هرگز ما را با فناوری جدید براق مجذوب نمی‌کنند. ما باید به جای آن بر نیازهای تجاری خود تمرکز کنیم.

کنفرانس‌های ابری بزرگ که توسط ارائه‌دهندگان ابر میزبانی می‌شوند، هرگز ما را با فناوری جدید براق مجذوب نمی‌کنند. ما باید به جای آن بر نیازهای تجاری خود تمرکز کنیم.

این هفته AWS re: Invent در لاس وگاس است (بهتر است “وودستاک رایانش ابری” نامیده شود). جمعیت سالانه افزایش می‌یابد، و این یک رویداد “باید” برای جمعیت رایانش ابری است.

من معمولاً از این موارد اجتناب می کنم. شما می توانید همین اطلاعات را از راه دور این روزها دریافت کنید و می توانید همه رویداد را به صورت آنلاین مشاهده کنید. اگر در تلاش برای به دست آوردن تصویر کامل هستید، رویکرد بهتری است. با این حال، حضور حضوری به شما این امکان را می‌دهد که هیجان را احساس کنید، به همین دلیل است که این رویدادها وجود دارند، که عمدتاً برای ارائه‌دهندگان فناوری ابر و فناوری پیشرو هستند.

تمرکز بیش از حد روی فناوری؟

آیا در بازار رایانش ابری بیش از حد بر فروشنده متمرکز هستیم؟ سوال بهتر این است که آیا فروشندگان ما را به مسیرهای اشتباه هدایت می کنند؟ در واقع، به‌جای پرداختن به مشکلات اصلی، حواس‌مان به ویژگی‌های جدید و ابزارهای جدید عالی است که اگر صادقانه بگوییم، نگاه کردن به آنها از حل مشکلات واقعی سرگرم‌کننده‌تر است.

“اما دیو، ما برای حل مشکلات به فناوری نیاز داریم. ما مشکلات را با تمرکز بر فناوری حل می کنیم.” تا حدودی درست است.

3 شغل اولیه رایانش ابری در سال 2023

اشتباه نکنید، ارائه دهندگان ابر و فروشندگان فناوری نقشی اساسی در پیشرفت صنعت رایانش ابری دارند. آنها نوآوری را هدایت می کنند و راه حل های جامعی برای نیازهای فنی و تجاری مختلف ارائه می دهند.

من نمی‌دانم اگر AWS، Google، Microsoft، IBM و همه شرکت‌های دیگری که روی این نوآوری سرمایه‌گذاری کرده‌اند، صنعت رایانش ابری به همان اندازه که اکنون هست پیشرفته بود. آن‌ها روی زیرساختی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند که میلیاردها دلار فقط برای خرید انجام می‌شود.

آنچه اکنون مرا نگران می کند این است که ما حداقل ۱۵ سال از محاسبات ابری می گذریم و تمرکز هنوز بر فناوری های خاص است – در بسیاری از موارد، به قیمت درک کسب و کار اصلی و مشکلات فنی که به دنبال حل آن هستیم.

در بسیاری از موارد، ما راه‌حل‌های بهینه‌سازی شده نمی‌سازیم. ما بهترین راه‌حل‌های مناسب را در نظر نمی‌گیریم، بلکه به دنبال چیزی هستیم که محبوب است. در بسیاری از موارد، این هزینه ۱۰ برابر بیشتر از راه حل های تقریباً کاملاً بهینه شده، برای کسب و کار هزینه دارد. این امر به قدری رایج است که انتظار می‌رود از هر پنج راه‌حل ابری، چهار راه‌حل به‌شدت اشتباه طراحی شده باشند و ارزش زیادی برای کسب‌وکارشان از دست بدهد. در بیشتر موارد، شرکت‌ها از وقوع آن اطلاعی ندارند.

5 نکته که قبل از استقرار LLM باید در نظر بگیرید

ارزش در تصویر بزرگتر نهفته است

مکالمات سالم تری اکنون در حال انجام است که امیدوارکننده است. حداقل از نظر مفهومی تمرکز بر بهینه سازی وجود دارد. این بیشتر به لطف finops است، اما در تصمیمات طراحی و تمایل به در نظر گرفتن همه راه حل ها، نه فقط راه حل هایی که کنفرانس های بزرگ دارند، نشت می کند.

با این حال، بیشتر مکالمات حول بهینه سازی در یک ارائه دهنده ابر خاص است. شرکت ها فقط از ابزارهای بومی برای ارائه دهنده ابر خاص خود استفاده می کنند و خود را به باغ دیواری آن محدود می کنند. البته، بهینه‌سازی واقعی از نظر فناوری ناشناخته است و اغلب شامل همه راه‌حل‌ها، از جمله ارائه‌دهندگان بزرگ و کوچک فناوری مبتنی بر ابر، در محل، لبه و فناوری است. در عین حال، multicloud معمولاً به صورت ارگانیک بر اساس بهترین فناوری و ارزشی که ارائه می دهد ساخته می شود.

بنابراین، در حالی که بهینه‌سازی در سطح محدود (سیستم‌ها در یک ارائه‌دهنده ابری واحد) انجام می‌شود، ما در سطح وسیع بهینه‌سازی نمی‌کنیم (به نظر می‌رسد فراتر از یک کادر کوچک ارائه‌دهندگان فناوری شناخته‌شده‌تر با بودجه‌های بازاریابی بزرگ). ما تصویر بزرگتر را از دست می دهیم، جایی که مقدار واقعی وجود دارد.

رویکرد متعادل‌تر

در آن روزگار، کنفرانس‌های فروشنده در درجه دوم کنفرانس‌هایی قرار می‌گرفتند که سازمان‌های استاندارد و شرکت‌های رسانه‌ای برگزار می‌کردند، که تنها بر یک مجموعه فناوری تمرکز نداشتند. اگرچه این رویدادها در حال حاضر عمدتاً وجود ندارند، تمرکز مداوم بر کنسرسیوم‌های منبع باز است که رویکرد متعادل‌تری دارند.

شما نمی توانید از بدهی فنی فرار کنید

کنسرسیوم‌های صنعتی و سازمان‌های استانداردسازی در تقویت قابلیت همکاری و تضمین رقابت منصفانه در بازار رایانش ابری نقش اساسی دارند. این سازمان‌ها با توسعه و ترویج استانداردهای باز، یکپارچگی یکپارچه بین پلتفرم‌های ابری مختلف را تسهیل می‌کنند و مشتریان را با انعطاف‌پذیری و کنترل بیشتری بر روی استقرار ابری خود توانمند می‌سازند. با این حال، آنها قدرت بازاریابی میلیارد دلاری هایپراسکیلر را ندارند.

برای اینکه تغییر رخ دهد، مصرف‌کنندگان فناوری، یعنی شرکت‌ها، باید پیام روشنی را ارسال کنند مبنی بر اینکه علاقه‌مند به راه‌حل‌هایی برای مشکلات تجاری موجود هستند، با استفاده از هر فناوری که بیشترین ارزش را ایجاد می‌کند. در بیشتر موارد، این ترکیبی از فروشندگان فناوری و ارائه دهندگان ابری خواهد بود که همگی با هم در یک راه حل سفارشی ترکیب شده اند که می تواند حداکثر ارزش را به کسب و کار بازگرداند.

متأسفانه، اگر نمی‌توانید رهبران فناوری اطلاعات آن شرکت‌ها را با تلفن تماس بگیرید، به احتمال زیاد در کنفرانس ارائه‌دهنده ابر ابری دیگری حضور دارند. بیایید اینجا کمی باهوش تر باشیم، مردم.