۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ابرهای صنعت امروز متفاوت هستند

ابرهای صنعت عمودی دارای قابلیت های کلیدی هستند که در گذشته گم شده بودند. با سطوح مختلف دانه بندی و ادغام بهتر، ابرهای عمودی این بار کار خواهند کرد.

ابرهای صنعت عمودی دارای قابلیت های کلیدی هستند که در گذشته گم شده بودند. با سطوح مختلف دانه بندی و ادغام بهتر، ابرهای عمودی این بار کار خواهند کرد.

در اینجا مشاهده‌ای است که من بارها در حرفه‌ام انجام داده‌ام: اگر کسب‌وکار شما رو به افول است، زمان آن رسیده است که به سمت عمودی بروید. به عبارت دیگر، هنگامی که باند بازار بالقوه شما تمام شد، به دنبال محصولات متمرکز افقی (صنایع مختلف) مانند پایگاه های داده، کارگزاران یکپارچه سازی یا سیستم های توسعه باشید. آن محصولات را برای پر کردن جایگاهی توسعه دهید، سپس اعلام کنید که در حرکت رو به جلو به صورت عمودی متمرکز خواهید بود.

این یک داستان قدیمی در مورد ایجاد قابلیت های جدید در یک محصول یا خدمات فناوری است که مشکلات خاص صنعت را حل می کند. به عنوان مثال، یک پایگاه داده می‌تواند طرح‌واره‌های خاص صنعت مانند آنچه که توسط بانکداری استفاده می‌شود، داشته باشد. خدمات توسعه می توانند از توسعه برنامه های کاربردی مراقبت های بهداشتی پشتیبانی کنند یا خدمات امنیتی و حاکمیتی می توانند بر نیازهای یک صنعت تمرکز کنند. ایده این است که یک کسب و کار را سریعتر به راه حل مورد نیاز نزدیک کنید تا زمانی که باید از صفر شروع شود.

GitLab Dedicated توسعه‌دهنده‌های تک مستاجر مبتنی بر SaaS را ارائه می‌دهد

قابلیت‌های عمودی را با راه‌حل‌های کاربردی خاص صنعت اشتباه نگیرید. در اینجا ما در مورد سیستم‌هایی صحبت می‌کنیم که برای ارائه خدمات خاص صنعت ساخته شده‌اند که یک شرکت نیازی به ساخت آن برای خود ندارد.

کسب و کارها همیشه به دنبال راه هایی برای ایجاد راه حل های سریع تر و با منابع کمتر بوده اند. این یک استراتژی خوب است. با این حال، در گذشته، تنها برخی از راه حل های خاص صنعت ارزش مورد انتظار را ارائه می کردند. چند مشکل اساسی کمبودهایی ایجاد کرد:

  • محلول ها خیلی درشت دانه بودند. به عنوان مثال، یک سرویس می تواند یک سرویس تجزیه و تحلیل ریسک عمومی برای صنعت مالی ارائه دهد، اما آن سرویس معمولاً همه یا هیچ بود. باید از این سرویس بزرگ و درشت آنطور که وجود داشت یا اصلاً وجود نداشت استفاده می کردید. اگر بخواهید تغییراتی در نحوه عملکرد سرویس داشته باشید، خوش شانس نبودید. این دلیل واقعی نبود راه حل های خاص صنعت بود.
  • این سرویس ها به راحتی ادغام نمی شوند. شما اغلب سرویس های نرم افزاری عظیمی داشتید که در آن بسیاری از چیزها باید همزمان اجرا می شدند. استفاده از خدمات گسسته (مانند میکروسرویس ها) هنوز جا نیفتاده بود. کسانی که این سیستم‌ها را به کار می‌گیرند، به مشکلات مورد نیاز برای یکپارچه‌سازی و استقرار آن‌ها نگاه کردند و به ندرت توانستند مقدار آن را پیدا کنند.
مایکروسافت فابریک از دریاچه داده به پلتفرم کاربردی تکامل می یابد

با توجه به موفقیت‌های جزئی گذشته ما با خدمات خاص صنعت، ابرهای صنعتی در سال ۲۰۲۳ چه چیزی را روی میز خواهند آورد؟ ارزش و تفاوت ها برای من واضح است.

اول، ما می‌توانیم از این سرویس‌های ابری در اکثر لایه‌های دانه‌بندی استفاده کنیم، یعنی درشت دانه، ریز دانه یا میکرو. اگر فقط به بخش کوچکی از خدمات نیاز دارید، دیگر نیازی به استفاده از همه چیز ندارید. به عنوان مثال، صنعت مراقبت های بهداشتی زمانی مجبور بود از فیلتر PIP برای کل پایگاه داده بیماران استفاده کند. اکنون می‌توانید تنها بخشی از آن سرویس‌ها را برای فیلتر کردن یک ویژگی پایگاه داده استفاده کنید زیرا آن ویژگی تنها چیزی است که برای حل مشکل خود نیاز دارید.

مزیت دوم یکپارچه سازی بومی ابری است. ارائه‌دهندگان ابری در مورد فناوری‌های توانمندی که استفاده می‌کنند و خدمات خاص صنعت، در همه جا حضور خواهند داشت. این فناوری ها شامل کانتینرها، هماهنگ سازی کانتینرها، API ها و میکروسرویس ها خواهد بود. تمرکز باید بر روی یکپارچه سازی سبک وزن با رابط های کاملاً مستند باشد. این تنها راهی است که این موارد در مقیاس کار می کند.

شبکه و امنیت برنامه بهتر با CAKES

همچنین، به یاد داشته باشید که ارائه دهندگان ابر ابزارهای بومی ابری را در اختیار دارند و از آنها پشتیبانی می کنند یا شرکای کلیدی دارند که همین کار را انجام می دهند. اگر پلتفرم‌های مصرف‌کننده را در اختیار دارید یا کنترلی بر آن دارید، ارائه یکپارچگی یکپارچه بسیار آسان‌تر است. اگر ارائه‌دهنده ابر مالک پلت‌فرم‌های توسعه و پایگاه‌های اطلاعاتی باشد، برای اطمینان از اینکه با خدمات خاص صنعت از محصولات خود به خوبی کار می‌کنند، آزمایش خواهند شد. البته، این شامل هشدار استاندارد قفل است که با استفاده از یک ارائه‌دهنده ابر واحد برای ساختن سیستم‌های تجاری بزرگ ارائه می‌شود.

با توجه به همه این دلایل، شاخص‌ها به ابرهای خاص صنعت اشاره می‌کنند که این بار کار خواهند کرد. آن‌ها همیشه ایده خوبی بوده‌اند، اما تا کنون، انجام آن یک شاهکار بسیار چالش‌برانگیزتر بود.