۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ابزارهای محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه Oracle OCI با هدف کاهش پیچیدگی ابری انجام می شود

Oracle Cloud Infrastructure (OCI) IaaS 11 ابزار جدید را در خدمات محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه اضافه می کند تا پیچیدگی را کاهش دهد و هزینه ها را بهینه کند.

Oracle Cloud Infrastructure (OCI) IaaS 11 ابزار جدید را در خدمات محاسباتی، ذخیره سازی و شبکه اضافه می کند تا پیچیدگی را کاهش دهد و هزینه ها را بهینه کند.

در گامی به سمت ایجاد زیرساخت‌های انعطاف‌پذیرتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای شرکت‌ها، Oracle پیشنهاد IaaS خود، Oracle Cloud Infrastructure (OCI) را با ۱۱ ابزار جدید در سراسر محاسبات، ذخیره‌سازی و شبکه به‌روزرسانی کرده است. خدمات.

بیشتر پیشرفت‌ها برای بهینه‌سازی هزینه‌ها و حذف پیچیدگی‌ها از مدیریت محیط‌های محاسباتی مدرن طراحی شده‌اند تا کاربران فعلی در محل را با Oracle در هنگام انتقال به ابر حفظ کنند و کاربران جدید را از رهبران بازار ابری مایکروسافت دور کنند. AWS و Google.

به استثنای خدمات میزبانی قدیمی، زیرساخت Oracle درآمد خدمات ابری در سه ماهه گذشته بیش از ۶۰ درصد رشد کرد، و شرکت می‌خواهد این سرعت را حفظ کند.

Leo Leung، معاون OCI، گفت: «ویژگی‌ها و ابزارهای جدید گامی به سوی اطمینان از OCI به عنوان یک راه‌حل الاستیک همراه با ویژگی‌های مقیاس‌پذیر، ساده برای استفاده و مقرون به صرفه بودن برای اجرا هستند.

ویژگی های OCI مدیریت کانتینر را ساده می کند

سرویس‌های محاسباتی OCI که به مشتریان سازمانی این امکان را می‌دهد تا بارهای کاری را برای اجرای برنامه‌های کاربردی مدرن بر روی فلز یا ماشین‌های مجازی مستقر کنند، سه ویژگی جدید را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی جدید اضافه کرده‌اند: Container Instances، AMD E4.Dense Compute Instance و Oracle. راه حل Cloud VMware در AMD.

نمونه‌های کانتینر، یک سرویس مدیریت‌شده، به مشتریان اجازه می‌دهد بدون مدیریت مستقیم VM میزبان (ماشین مجازی) یا نیاز به هماهنگ‌سازی Kubernetes از کانتینرها استفاده کنند، زیرا OCI نمونه را با یک تصویر سیستم‌عامل، شبکه و شبکه امن ایجاد می‌کند. لئونگ گفت ذخیره سازی. او افزود که این امر پیچیدگی ساخت یک محیط را در زمانی که در بیشتر مواقع شرکت ها برای آزمایش حجم کاری به یک محیط کامل نیاز ندارند، از بین می برد.

“کانتینرها جزء حیاتی برنامه های مدرن هستند، اما بسیاری از سازمان ها فاقد مهارت های داخلی برای نصب، پیکربندی و مدیریت یک محیط کانتینر هستند. خدماتی مانند Oracle Container Instance پیچیدگی مدیریت این محیط ها را کاهش می دهد زیرا نیاز به استقرار را از بین می برد. دیو مک کارتی، معاون پژوهشی خدمات زیرساخت ابری و لبه در IDC، گفت: به طور مستقیم روی ماشین‌های مجازی.

تجسم تعدیل سرور Mastodon

با این حال، مک کارتی گفت که مبادلاتی برای این نوع خدمات وجود دارد. “سادگی و راحتی به قیمت پیکربندی های پیچیده یا سفارشی تمام می شود. اما، بیشتر سازمان ها برای تسریع در پذیرش کانتینرها مایل به پذیرش آن هستند.”

ویژگی Container Instances از نظر ماهیت شبیه به AWS Fargate و Azure Container Instances (ACI) است.

هولگر مولر، تحلیلگر اصلی در Constellation Research می‌گوید: «Oracle با سایر ارائه‌دهندگان خدمات ابری بزرگ همکاری می‌کند، اما معرفی این ویژگی جدید ممکن است به آن کمک کند تا مجموعه‌ای از بارهای کاری جدید را دریافت کند.

>

ذخیره‌سازی با تأخیر کم از محاسبه

پشتیبانی می‌کند

به منظور ارائه فضای ذخیره‌سازی با تأخیر کم همراه با محاسبات برای پشتیبانی از بارهای کاری پایگاه داده (شامل پایگاه‌های داده رابطه‌ای و NoSQL)، OCI نمونه‌های محاسباتی متراکم AMD E4 را معرفی کرده است.

“نمونه‌های جدید مبتنی بر AMD، که نمونه‌های متراکم نامیده می‌شوند، ماشین‌هایی هستند که فضای ذخیره‌سازی محلی را برای محاسبه با تأخیر کم بر اساس حافظه غیرفرار بیان می‌کنند (NVMe) مشخصات،” و افزود که اوراکل همچنین در حال اضافه کردن پشتیبانی از پردازش مبتنی بر AMD است. در ماشین های مجازی آن Oracle گفت که این قابلیت که Oracle Cloud VMware Solution در AMD نامیده می شود، به مشتریان سازمانی امکان می دهد تا گزینه اجرای بارهای کاری بر روی گزینه های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ هسته ای مبتنی بر AMD به همراه توانایی فعلی برای اجرای پردازنده های چند هسته ای اینتل را داشته باشند. /p>

به عنوان بخشی از ۱۱ ویژگی جدید اعلام شده برای OCI، این شرکت سرویس ذخیره سازی خود را با دو قابلیت جدید به روز کرد – حجم های بلوک انعطاف پذیر با تنظیم خودکار مبتنی بر عملکرد و ZFS با قابلیت دسترسی بالا.

سرویس ذخیره سازی مقیاس خودکار را ارائه می دهد

“Oracle قبلاً یک سرویس ذخیره‌سازی بلوک داشت که می‌توانست به صورت آنلاین، بسته به عملکرد یا هزینه مورد نیاز، بدون ایجاد اختلال در بارهای کاری، کوچک یا کوچک شود. آنچه جدید است، توانایی OCI برای درک خودکار نیاز و تنظیم سرویس ذخیره‌سازی بر اساس آن است. لئونگ گفت، که ما آن را تنظیم خودکار می نامیم.

لئونگ برای نشان دادن اینکه چگونه این کار می‌کند، مثالی از Cox Automotive را ارائه داد که حراج‌ها را اجرا می‌کند.

آیا محاسبات ابری می تواند واقعاً فدرال شود؟

“آنها ۷۰ حراج را اجرا می کنند و برای هر حراج یک زمان اوج چند ساعتی وجود دارد. قسمت پشتی آن حراج یک برنامه کلاسیک است (ERP) که بازنویسی نشده است. بنابراین با سرویس ذخیره سازی بلوک، آنها می توانند لئونگ گفت: اگر بخواهید، به طور خودکار عملکرد پشت صندوق را برای حراج شماره گیری کنید و بلافاصله آن را رد کنید و فقط برای چیزی که مصرف می کنید، بدون نیاز به بازنویسی آن برنامه پرداخت کنید.

تحلیلگران نیز معتقدند که توانایی‌های جدید OCI Storage به کاهش هزینه برای شرکت‌ها کمک می‌کند.

ویژگی Flexible Block هزینه ها را کاهش می دهد

اندرو اسمیت، مدیر تحقیقات در بخش زیرساخت سازمانی IDC، گفت: «مجموعه‌های بلوک انعطاف‌پذیر به شرکت‌ها کمک می‌کند تا کارایی (هزینه) و عملکرد بیشتری را از حجم بلوک‌های اوراکل به دست آورند. “این برای هر شرکتی که بارهای کاری با عملکرد بالا (I/O فشرده) را اجرا می کند که به دلیل تقاضا یا چرخه های استفاده مستعد جهش هستند، جذاب است. آنها مجبور نیستند به صورت دستی این بارهای کاری را نظارت کنند تا از بررسی عملکرد/هزینه پروفایل ها مطمئن شوند.”< /p>

هم اسمیت و هم مولر Constellation گفتند که هیچ ارائه‌دهنده اصلی IaaS دیگری وجود ندارد که قابلیت خودکاری را ارائه دهد که ویژگی‌های عملکرد حجم بلوک را بر اساس تقاضا تغییر دهد.

به‌روزرسانی فضای ذخیره‌سازی شامل افزودن ZFS با قابلیت دسترسی بالا نیز می‌شود. Oracle گفت، مدیر فایل داده، که شامل یک مدیر حجم نیز می شود، با بسته بندی آن در یک پشته استقرار خودکار که از حجم های بلوک OCI برای ذخیره سازی خام زیرین استفاده می کند، به راحتی در دسترس قرار می گیرد.

طبق گفته اسمیت IDC، ZFS با قابلیت دسترسی بالا برای شرکت‌هایی که به دنبال یک سرویس ZFS کاملاً مدیریت‌شده هستند که می‌تواند عملکرد ذخیره‌سازی فایل (NFS و SMB) مورد نیاز برای حجم‌های کاری مانند یادگیری ماشین و رسانه را داشته باشد، جذاب خواهد بود. پردازش.

اسمیت گفت: “Oracle در حال حاضر دارای پایگاهی از کاربران آشنا با Oracle ZFS از طریق ZFS Storage Appliance است. گسترش نقاط بالقوه ادغام یا مهاجرت به ابر از طریق ZFS در دسترس بالا ممکن است بخش مهمی از ارزش پیشنهادی باشد.” p>

به‌روزرسانی شبکه OCI انتقال به ابر را آسان می‌کند

Oracle همچنین سرویس OCI Networking خود را با شش ویژگی جدید به‌روزرسانی کرده است که به گفته  اسمیت و مولر، شرکت را در موقعیتی برابر با ارائه‌دهندگان اصلی IaaS قرار می‌دهد.

ساخت زیرساخت ابری قابل برنامه ریزی برای توسعه دهندگان

این ویژگی‌ها شامل فایروال برنامه کاربردی وب انعطاف‌پذیر است (WAF)، شتاب دهنده برنامه های وب (WAA) و Network Visualizer، به همراه اتصال شبکه تحویل محتوا (CDN)، سرویس CDN و vTap.

Brad Casemore، معاون تحقیقات مرکز داده و چند ابری، گفت: “بیشتر این ویژگی ها به OCI اجازه می دهد تا با رقبای اصلی IaaS خود برسد، به ویژه در رابطه با اضافه شدن WAF و شتاب وب در ارتباط با تعادل بار.” شبکه های IDC “Visualizer Network نوعی دید را برای عیب‌یابی و اصلاح که مشتریان سازمانی می‌خواهند در حین انتقال بار کاری به فضای ابری فراهم می‌کند. سایر فروشندگان بزرگ ابری پیشنهادات مشابهی دارند.”

در حالی که سرویس WAF به مشتریان این امکان را می دهد که یک خط مشی WAF را برای محافظت از برنامه ها در برابر سوء استفاده های رایج تعریف کنند (به عنوان مثال، OWASP Top 10) و سیاست تعادل بار یا در لبه را اعمال کنید، سرویس WAA از ذخیره سازی و فشرده سازی پاسخ های HTTP وب در حین متعادل کردن بار پشتیبانی می کند.

به‌روزرسانی‌های تحویل محتوا هزینه‌های انتقال داده‌ها را کاهش می‌دهد

Oracle همچنین دو ویژگی جدید مرتبط با شبکه تحویل محتوا را معرفی کرد – اتصال CDN و یک سرویس CDN.

در حالی که CDN Interconnect به مشتری اجازه می‌دهد تا ارتباطات همتا مستقیم با ارائه‌دهندگان CDN شخص ثالث منتخب ایجاد کند تا پهنای باند خروجی بدون هزینه را برای OCI Object Storage ارائه کند، سرویس CDN مشتریان را قادر می‌سازد تا محتوای دیجیتالی را از یک مکان مجاور به کاربران نهایی ارائه دهند. این شرکت گفت که شبکه از نظر جغرافیایی توزیع شده است.

طبق گفته Leung، دو ویژگی جدید، که بر اساس رابطه Oracle با Cloudflare ایجاد می‌شوند، به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند زیرا دیگر مجبور نیستند برای تحویل محتوا از فضای ذخیره‌سازی به لبه CDN و بالعکس هزینه بپردازند.

در نوامبر سال گذشته، این شرکت با این چشم‌انداز که مشتریانش مجبور نیستند برای انتقال داده‌ها از فضای ذخیره‌سازی OCI خود به CDN شخص ثالث، از Cloudflare، هزینه‌ای بپردازند، به اتحاد پهن‌باند Cloudflare پیوسته بود.