۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

اجتناب از قفل شدن فروشنده و تله گرانش داده

یکی از دلایل اصلی شکست شرکت ها در نوآوری این است که آنها در فناوری یک فروشنده خاص قفل شده اند. مراقب این دام ها باشید

یکی از دلایل اصلی شکست شرکت ها در نوآوری این است که آنها در فناوری یک فروشنده خاص قفل شده اند. مراقب این دام ها باشید

برای حفظ رقابت، کسب و کارهای امروزی باید همیشه نوآور باشند. با این حال، نوآوری همچنان یک چالش برای بسیاری از سازمان‌ها باقی می‌ماند، زیرا آنها در تلاش برای پذیرش فناوری‌های مورد نیاز برای فعال کردن آن هستند. یکی از دلایل اصلی این مبارزه این است که این سازمان ها در فناوری یک فروشنده خاص قفل شده اند.

قفل کردن مشتری زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری نتواند به خدمات فروشنده دیگری مهاجرت کند. این می تواند به دلیل فناوری اختصاصی است که با فناوری سایر فروشندگان سازگار نیست، یا به دلیل شرایط قراردادی است که مشتریان را تنها به یک راه حل ملزم می کند. برخی از فروشندگان ممکن است مشتریان را از نقل مکان به فروشنده دیگری منع کنند تا اطمینان حاصل کنند که مشتری را حفظ می کنند، یا حداقل مهاجرت را بسیار گران می کنند، در نتیجه مشتریان را از استفاده از خدمات رقیب منع می کنند.

مبارزه با قفل کردن

چندین نکته برای جلوگیری از قفل شدن فروشنده وجود دارد. اجازه دهید به برخی از اصلی ترین آنها نگاه کنیم. مصرف کنندگان باید استفاده از یک رویکرد نرم افزاری مدولار را در نظر بگیرند – این به کاربران اجازه می دهد تا قسمت های مختلف یک سیستم را بدون جایگزینی کل تعویض کنند. مصرف کنندگان باید اطمینان حاصل کنند که نرم افزار به استانداردهای ثابت و باز پایبند است. و در نهایت، مشتریان باید چاپ دقیق قراردادهایی را که با فروشندگان امضا می کنند بخوانند.

بزرگترین تله قفل فروشنده ایجاد وابستگی به اکوسیستم فروشنده است. یک مشتری می تواند به راحتی تسلیم خدمات و ابزارهای مجاوری شود که یک فروشنده ارائه می دهد، و این وابستگی می تواند به مانع بزرگی تبدیل شود که وقتی مصرف کننده تصمیم می گیرد فروشنده را تغییر دهد.

زبان برنامه نویسی سال را پایتون انتخاب می کند

هنگام خواندن چاپ دقیق، مصرف‌کنندگان باید به دنبال این باشند که آیا سرویسی که قصد استفاده از آن را دارند امکان انتقال آسان را فراهم می‌کند یا خیر، آیا ابزار کافی وجود دارد که به آنها اجازه می‌دهد به راحتی برنامه و داده‌های خود را ادغام و انتقال دهند، و اینکه سرویس چقدر مقرون به صرفه است. .

حفظ آزادی حرکت

به‌علاوه، بسیاری از فروشندگان، انتقال داده‌ها را بین فروشندگان دشوار می‌کنند—این اغلب به عنوان «گرانش داده» نامیده می‌شود. با دشوار کردن و گرانی انتقال داده ها، فروشندگان حتی با وجود اینکه می توانند ادعا کنند که خدماتشان بر اساس استانداردهای باز است، قفل ایجاد می کنند.

ارائه‌دهندگان ابر نمونه‌ای کلاسیک از این موضوع هستند. بسیاری از مشاغل شروع به استفاده از ارائه دهندگان ابری برای یک سرویس می کنند و به زودی متوجه می شوند که این برنامه اکنون از ده ها سرویس دیگر ارائه شده توسط این ارائه دهنده خدمات ابری استفاده می کند. اجتناب از این وابستگی‌ها و داشتن انتزاعات واضح به کسب‌وکار امکان می‌دهد در صورت نیاز و در صورت نیاز، فروشنده‌ها را تغییر دهد.

امروزه، شرکت‌ها استراتژی‌های ابری ترکیبی و چند ابری را برای جلوگیری از قفل شدن فروشنده و تله گرانش داده اتخاذ می‌کنند. در واقع، بسیاری از شرکت‌ها فروشندگانی را انتخاب می‌کنند که خدمات ابری را ارائه می‌دهند که منبع باز نیز هستند تا از بیشترین آزادی بهره ببرند و از قفل شدن فروشنده جلوگیری کنند. علاوه بر این، کار با فروشندگان با اکوسیستم های شریک بزرگ می تواند به کاهش خطرات قفل شدن کمک کند.

بهترین ویژگی های جدید در ASP.NET Core 7

چه چیزی باعث می‌شود استانداردهای باز تا این حد مؤثر باشند؟

استانداردهای باز پادزهر فناوری اختصاصی هستند. استانداردهای باز به کاربران این امکان را می دهد که آزادانه بین فروشندگان حرکت کنند – برای ترکیب و تطبیق یا ادغام – با فروشندگان رقیب برای ایجاد راه حل خودشان. آنها به شما این امکان را می دهند که سرویس یا سیستم خود را آزادانه بنویسید و شما را از رابط های اختصاصی یک فروشنده آزاد کنید.

استانداردهای باز از تجربیات قبلی ما در قفل شدن فروشنده به وجود آمده اند. اگر آن تاریخ را فراموش کنیم، محکوم به تکرار آن هستیم. استانداردهای باز در طول سال ها برای حل مشکل قفل فروشنده تکامل یافته اند.

وقتی قفل بودن منطقی است

در حالی که حرکت کلی به سمت مفهوم “IT composable” است، که در آن زیرساخت‌های تعریف‌شده توسط نرم‌افزار و اجزای برنامه به طور یکپارچه با هم همکاری می‌کنند تا کسب‌وکارها را زیرک کنند، مواقعی وجود دارد که قفل کردن فروشنده منطقی است.

محیط های فناوری اطلاعات به اندازه کافی پیچیده هستند، بنابراین ساده کردن برخی فرضیات همیشه خوب است. استانداردسازی فروشندگان سخت افزار، زیرساخت های نرم افزاری یا حتی ارائه دهندگان ابری در مراحل اولیه یک محصول یا شرکت، زمانی که هم سرمایه و هم منابع ماهر محدود هستند، ایده خوبی است. این تصمیمات می تواند روند توسعه را تسریع کند و به عرضه سریعتر محصول به بازار کمک کند. اما تصمیماتی که در مراحل اولیه یک شرکت گرفته می شود ممکن است بعداً به نتیجه برسد، بنابراین باید با اصل مدولار بودن که عمیقاً در معماری جا افتاده است، اتخاذ شوند. این به شما امکان می دهد راحت تر یک فروشنده را تعویض کنید یا از چندین فروشنده پشتیبانی کنید.

4 ویژگی جدید هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان در SingleStoreDB

منعطف ماندن برای تشویق نوآوری

با پیشرفت فناوری‌ها در طول سال‌ها، شرکت‌هایی که در یک اکوسیستم فناوری خاص قفل شده‌اند، نوآوری‌های حیاتی را که در صنعت اطرافشان اتفاق می‌افتد از دست خواهند داد. این به سرعت منجر به معایب رقابتی می شود زیرا سیستم های آنها ممکن است از نظر غنای عملکردی، تجربه کاربر، دستاوردهای عملکرد و چابکی عملیاتی عقب بماند. در نهایت این امر باعث درآمد و رشد کسب و کار آنها خواهد شد. اجرای استراتژی‌هایی برای جلوگیری از قفل شدن به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به بازار رقابتی سریع و فزاینده واکنش نشان دهند.

راوی مایورام مدیر ارشد فناوری اطلاعات Couchbase، ارائه دهنده یک پلتفرم پیشرو پایگاه داده ابری برای برنامه های سازمانی که ۳۰٪ از Fortune 100 به آن وابسته است. او یک مدیر مهندسی ماهر با اشتیاق به ایجاد و ارائه محصولات تغییر دهنده بازی برای شرکت های پیشرو در صنعت از استارتاپ ها تا Fortune 500 است.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.