۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ارزش واقعی ۵G و رایانش ابری

تبلیغات زیادی در مورد 5G و نحوه اعمال آن در فناوری هایی مانند ابر وجود دارد. آنها با هم پتانسیل تغییر شکل سیستم های پیچیده و توزیع شده را دارند.

تبلیغات زیادی در مورد ۵G و نحوه اعمال آن در فناوری هایی مانند ابر وجود دارد. آنها با هم پتانسیل تغییر شکل سیستم های پیچیده و توزیع شده را دارند.

در تعطیلات پایان سال کمی مطالعه کردم و با مقاله ای توسط پیتر کوهن که موارد استفاده از اتوماسیون شبکه ۵G را پوشش می دهد. به طور خاص، من به دنبال موارد استفاده مرتبط با رایانش ابری بودم.

من از میزان تبلیغات ۵G متعجب شدم. پست های من در مورد ۵G همیشه بیشترین بازدید را دارد. با این حال، به نظر می‌رسد که اکثر پیشرفت‌های زیرساخت شبکه به سرعت در تاریخ محاسباتی محو می‌شوند، حتی اگر کار کنند. چه کسی نسخه‌های جدید استانداردهای Wi-Fi IEEE، پروتکل‌های مسیریابی اینترنت یا سایر فناوری‌های مرتبط را قبل از رفتن به نسخه بعدی به خاطر می‌آورد؟ چرا ۵G تا این حد در کانون توجه باقی می ماند؟

چیزی که در مورد مقاله پیتر برای من جالب بود این است که او روی موارد استفاده در مورد ۵G، به ویژه در مورد اتوماسیون تمرکز می کند. او می‌گوید: «زیرساخت‌های مخابراتی مجازی و ابری برای کار در مقیاس به اتوماسیون شبکه نیاز دارند. چنین پیچیدگی عملیاتی خیره کننده ای بدون آن قابل مدیریت نیست. اپلیکیشن‌های بومی ابری یا میکروسرویس‌ها تقریباً فوراً بالا و پایین می‌چرخند. از سخت افزاری که روی آن اجرا می شود، انتزاع شده، ابر روی یک یا هزاران سرور کار می کند.

Deno Deploy به سمت GA حرکت می کند، طرح پولی را اضافه می کند

ماهیت ابر و ۵G این است که می‌توانیم از منابع مبتنی بر ابر ترکیبی با منابع سازمانی استفاده کنیم. بیایید با واقعیت‌ها روبه‌رو شویم: ما به سمت آینده فناوری اطلاعات سازمانی می‌رویم که محاسبات ابری ترکیبی با برنامه‌های پیچیده و پویا که در همه جا و همه جا اجرا می‌شوند، ملاقات می‌کند. بنابراین، آینده کمتر در مورد ابر و بیشتر در مورد راه‌های جدید و نوظهور برای استفاده از همه فناوری‌ها، چه در فضای ابری و چه غیر ابری، که به طور گسترده توزیع شده و پیچیده خواهند بود، خواهد بود.

حتی با صرفه جویی در هزینه بازگشت، ارزش محاسبات ابری همچنان قوی است

اتوماسیون ۵G امکان هماهنگی سیستم ها را در حوزه های مختلف شبکه، خواه تلفن، دسکتاپ، تلویزیون، سرور سازمانی در یک مرکز داده، یا یک ارائه دهنده ابر عمومی، فراهم می کند. ما به سرعت در حال حرکت به سمت این هستیم که به جایی که چیزی اجرا می‌شود اهمیتی نمی‌دهیم، اما به آن نیاز داریم که به طور خودکار به آن چیزی منتقل شود تا نحوه اجرا و مقیاس آن، ابر یا بدون ابر، بهینه شود. همچنین، این اتفاق نمی افتد مگر اینکه امنیت و تامین شبکه را نیز خودکار کنیم.

نکته آخر این است که ۵G همراه با محاسبات ابری (و سایر فناوری‌ها) می‌تواند قدرت محاسباتی بسیار بیشتری را برای افراد بیشتری و شرکت‌هایشان به ارمغان بیاورد. همانطور که رایانش ابری زمینه بازی را برای تازه‌کارهای کوچک هموار کرد، حتی به آنها مزیت مخربی داد، ظهور ۵G با رایانش ابری، آنچه را که برای شروع و راه‌اندازی یک کسب‌وکار لازم است، بیشتر خواهد کرد.

کلاه قرمزی طوفانی را در قوری به راه انداخت

به‌زودی شاهد بازتعریف کسب‌وکار به‌عنوان مفهومی با اجرا خواهیم بود که ممکن است دفتر یا کارخانه داشته باشد یا نداشته باشد. ما شاهد کسب‌وکارهایی با ارزش میلیارد دلاری خواهیم بود که هیچ املاک و مستغلاتی ندارند یا اجاره نمی‌دهند، و این شامل مراکز داده خصوصی می‌شود. شرکت‌ها از نظر نحوه استخدام افراد، نحوه ساخت اشیاء، نحوه فروختن کالاها و نحوه محاسبه آن‌ها به طور کامل مجازی‌سازی خواهند شد. این روش جدید کسب و کار نه تنها به جریان اصلی تبدیل خواهد شد، بلکه یک الزام برای کسب و کارهایی خواهد بود که می خواهند به جای مختل شدن، اخلالگر باشند.

ظهور ۵G و رایانش ابری لزوماً همه اینها را محقق نخواهد کرد. با این حال، بلوک های ساختمانی اساسی اکنون برای تغییر سریع وجود دارد. این راه ما را به کسب و کار و استفاده از کسب و کار به سطح بعدی می برد. آینده اکنون است. من آماده هستم.