۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

انتخاب پایتون: براق برای پایتون – اکنون با چت

گزارش پایان ماه شامل یک مؤلفه جدید براق برای ساخت ربات‌های گفتگوی مبتنی بر پایتون، یک کتابخانه سازگار با پایتون برای برنامه‌های افزودنی WebAssembly یک بار نوشتن، اجرا در هر مکان و LPython، آخرین ورودی به قرعه‌کشی‌های کامپایلر پایتون است.

گزارش پایان ماه شامل یک مؤلفه جدید براق برای ساخت ربات‌های گفتگوی مبتنی بر پایتون، یک کتابخانه سازگار با پایتون برای برنامه‌های افزودنی WebAssembly یک بار نوشتن، اجرا در هر مکان و LPython، آخرین ورودی به قرعه‌کشی‌های کامپایلر پایتون است.

همانطور که ماه را در پایتون و جاهای دیگر به پایان می‌رسانیم: چت‌ربات‌های هوش مصنوعی مولد را در پایتون به روش درخشان بسازید. از Streamlit برای ایجاد برنامه های پایتون مبتنی بر وب بدون کثیف شدن با HTML، CSS یا جاوا اسکریپت استفاده کنید. Extism را کشف کنید، کتابی که به شما امکان می دهد اجزای نرم افزار جهانی را در WebAssembly بسازید و نکاتی را برای افزایش سرعت در زمانی که پایتون خیلی کند به نظر می رسد، دریافت کنید.

برترین انتخاب‌ها برای خوانندگان پایتون در InfoWorld

Shiny for پایتون جزء چت را برای چت ربات‌های هوش مصنوعی مولد اضافه می‌کند
“اوه، درخشان!” در واقع — از قسمت پشتی LLM انتخابی خود استفاده کنید تا به راحتی چت ربات ها را بچرخانید.

معرفی Streamlit: برنامه‌های داده پایتون مبتنی بر وب آسان شده است
چه کسی نمی‌خواهد قسمت‌های جلویی زیبای HTML (و CSS و جاوا اسکریپت) را بدون لمس کردن بنویسد. خط HTML (یا CSS یا جاوا اسکریپت)؟

مقدمه‌ای بر Extism: کتابخانه WebAssembly برای برنامه‌ها و افزونه‌های قابل ارتقا
برنامه‌های افزودنی نرم‌افزار را یک بار در WebAssembly بنویسید و از آن‌ها در هر کجا و هر کجا که دوست دارید به زبان دلخواه خود استفاده کنید.

۱۰ نکته برای افزایش سرعت برنامه های پایتون< /a>
هرگز اجازه ندهید پایتون به شما بگوید که پایتون برای این کار بسیار کند است! (گاهی اوقات، فقط به کمی فشار نیاز دارد.)

به‌روزرسانی‌های پایتون در جاهای دیگر

نسخه Mypy 1.11 از ژنریک ها پشتیبانی می کند
یکی از برترین ابزارهای چک کردن نوع ایستا پایتون اکنون از سینتکس عمومی Python 3.12 و هزاران تن دیگر پشتیبانی می کند.

از ساخت رشته رایگان (no-GIL) Python بیشترین بهره را ببرید
خلاصه‌های دقیقی در مورد نحوه ساخت و استفاده از نسخه جدید پایتون دریافت کنید که امکان موازی‌سازی واقعی CPU را در رشته‌بندی فراهم می‌کند. سازگاری با کتابخانه مسئله مهمی است که همه ما باید در آینده آن را تماشا کنیم.

آخرین ورودی در قرعه کشی های کامپایلر پایتون … LPython
بله، این یکی دیگر است کامپایلر پیش از زمان برای پایتون. این یکی دارای چندین انتهای پشتی (پایتون به فرترن، واقعا؟!). در مراحل اولیه است، اما اگر احساس ماجراجویی می کنید، ارزش امتحان کردن را دارد.

Dotenvx: یک dotenv بهتر، از سازندگان خود dotenv
dotenv را فقط برای شما انجام دهید درباره هر زبان، محیط یا پلتفرمی: پایتون، جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت، Rust، جاوا، داکر… آیا dotenv دنیا را خورد؟