۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

انقلاب متن باز آرام آمازون

پس از سال‌ها استفاده رایگان از پروژه‌های منبع باز، این شرکت در حال توسعه وسواس خاص خود برای مشارکت است.

پس از سال‌ها استفاده رایگان از پروژه‌های منبع باز، این شرکت در حال توسعه وسواس خاص خود برای مشارکت است.

چیزی در خدمات وب آمازون (AWS) با توجه به رابطه پرخطر سابق آن با منبع باز تغییر کرده است. اگرچه همیشه lambast AWS برای “استریپ ماینینگ” منبع باز، همانطور که Daisuke Wakabayashi در نیویورک تایم به اندازه کافی دود کرد در آن آتش سوزی “استریپ ماینینگ” برای اینکه اتهام تا حدودی معتبر به نظر برسد.

پس از همه، بررسی سریع پروژه های منبع باز برتر با بنیاد محاسبات بومی ابر، بنیاد نرم‌افزار آپاچی، یا تقریباً در هر جایی نشان داده می‌شود که Google تمایل به بالا بردن سهم منبع باز دارد. نمودار، با مایکروسافت یک دوم قوی. AWS در دوردست خاموش بود و احتمالاً به خود به خاطر رهایی مشتریان از «برداشتن غیرمتمایز سنگین” مدیریت منبع باز توسط خودشان.

خب، آن موقع بود. این الان است تیم های خدمات (محصول) در AWS در نهایت به نظر می رسد پیامی را دریافت می کنند که باید در “وسواس مشتری“، اصلی‌ترین اصل رهبری آمازون (یا حتی اصول دیگری مانند مالکیت، ارائه نتایج و غیره)، آنها واقعاً باید در مشارکت‌های منبع باز نیز وسواس داشته باشند.

عجیب، اما واقعی

من قبلاً اشاره کرده ام که به نظر می رسد AWS در حال تغییر ذهنیت خود در مورد مالکیت است. اصل رهبری شماره ۲ AWS باعث شده است که برخی از تیم های خدمات AWS تصور کنند که تنها راه برای مراقبت واقعی از مشتریان، داشتن تمام جنبه های تجربه است. این امر مشارکت جوامع منبع باز را دشوار می کرد زیرا به نظر می رسید آمازون برای رفع اشکالات و غیره در اختیار جامعه خواهد بود.

Databricks با Snowflake مسابقه می دهد تا کد منبع کاتالوگ داده را باز کند

برخی از تیم‌های خدمات AWS تمایلی به مشارکت نداشتند تا مبادا اطلاعات زیادی در مورد نحوه اجرای سیستم‌هایشان فاش کنند یا رقبا را با رفع اشکال یا ویژگی‌هایی که خدمات خود آمازون را متمایز می‌کند، فعال کنند. در این فرآیند، آن‌ها بدهی‌های فنی انباشته کردند، و ارائه آنچه را که واقعاً می‌خواستند به مشتری سخت‌تر می‌کرد: یک راه آسان برای اجرای Apache Spark، یا MySQL، یا [درج پروژه منبع باز در اینجا].< /p>

هنگامی که در AWS کار می‌کردم، دیدم که تغییر کرد، البته به آرامی. حالا به نظر می رسد که به سرعت در حال شتاب گرفتن است. برای مثال، PostgreSQL را در نظر بگیرید. چند سال پیش، AWS مرتباً مورد انتقاد قرار می‌گرفت (درست است، من استدلال می‌کنم) به دلیل رایگان بودن در PostgreSQL. این شرکت با مدیریت PostgreSQL برای مشتریان، پول زیادی به دست آورد، اما باز پس نداد.

اما اکنون صفحه Committer PostgreSQL پر از کارمندان AWS است. برخی از این افراد قبلاً متعهد بودند و توسط AWS برای کار بر روی PostgreSQL (و احتمالاً سرویس‌های پایگاه داده AWS مانند RDS و Aurora) استخدام شدند، اما Nathan Bossart، Masahiko Sawada و دیگران این تمایز را از طریق مشارکت‌های خود کسب کردند. اگر مشارکت‌های کارکنانش را در PostgreSQL جمع کنید، ممکن است حدس بزنم که AWS اکنون سومین شرکت بزرگ در PostgreSQL است. من به هیچ وجه ارزش مشارکت دیگران را کم اهمیت نمی دانم. در عوض، من به افزایش شگفت‌انگیز مشارکت AWS اشاره می‌کنم.

JetBrains IntelliJ IDEA تحلیلگر وابستگی را اضافه می کند

راه طولانی

بیایید به یاد داشته باشیم که کار با منبع باز انجام نشده است. به عنوان مثال، AWS از سرویس Kubernetes خود درآمد زیادی کسب می کند، اما هنوز به سختی به ۱۰ مشارکت کننده برتر در سال گذشته می پردازد. همین امر در مورد سایر پروژه های منبع باز بنری که AWS خدماتی را برای آنها مدیریت کرده است، مانند OpenTelemetry یا پروژه هایی که مشتریانش به آنها وابسته هستند، مانند Knative (AWS در رتبه #۱۲ قرار می گیرد). در مورد Apache Hadoop، پایه و اساس AWS Elastic MapReduce چطور؟ AWS فقط یک committer دارد. برای Apache Airflow، اعداد بهتر است.

به هر حال این تفکر نیمه خالی لیوان است. این واقعیت که AWS هیچ متعهد کننده ای برای این پروژه ها دارد، نشانگر مهمی است که شرکت در حال تغییر است. چند سال پیش، هیچ تعهدی برای این پروژه ها وجود نداشت. اکنون یک یا چند وجود دارد.

Civet: TypeScript بهتری؟

همه اینها مقصد متفاوتی را برای AWS نشان می دهد. این شرکت همیشه در اجرای پروژه های منبع باز به عنوان خدمات برای مشتریان خود عالی بوده است. همانطور که در حین کار در آنجا متوجه شدم، اکثر مشتریان فقط چیزی را می خواهند که کار کند. اما برای اینکه «فقط کار کند» به روشی که مشتریان می‌خواهند (یعنی نسخه وانیلی یک پروژه منبع باز، نه نسخه‌ای «پریمیوم» چنگالی) مستلزم آن است که AWS در توسعه پروژه دستش را کثیف کند. تیم های مهندسی به طور سنتی برای انجام این کار تشویق نمی شدند. ظاهراً اکنون هستند.

همه اینها برای AWS، برای مشتریانش و برای منبع باز خوب است. با توجه به مقیاس آن، تأکید بیش از حد بر اینکه چگونه AWS متفاوت اجرا می شود، دشوار است. در مقیاس، همه چیز خراب می شود و AWS یاد گرفته است که چگونه آنها را برطرف کند. اگر بتوانیم بیشتر از آن دانش الهام بخش پروژه های منبع باز به دست آوریم، به نفع همه خواهد بود و، من استدلال می کنم، بازارهای بسیار بزرگتری ایجاد می کند که AWS بتواند خدمات خود را بفروشد.